تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806878162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در دست نمایندگان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در دست نمایندگان


در شرایطی که کارگران ساختمانی برای بیمه شدن، با درهای بسته تامین اجتماعی روبرو می شوند، به نمایندگان مجلس سهمیه های چندصد نفری اعطا شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، ضمن تقدیر از تلاش های دولت و مجلس برای حل مشکلات کارگران ساختمانی، از آنها گله کرد که چرا سهمیه های بیمه کارگران ساختمانی، بجای انجمن های کارگران، به نمایندگان مجلس اعطا شده است.

باقری در برنامه صبح با خبر شبکه خبر اظهار کرد: در شرایطی که سازمان تامین اجتماعی به بهانه نامشخص بودن وضعیت اصلاحیه قانون بیمه‌های اجباری کارگران ساختمانی و تمام شدن سهمیه ها از تشکیل پرونده بیمه برای کارگران خودداری می‌کند، صدها سهمیه بیمه کارگران ساختمانی، بین نمایندگان مجلس توزیع شده است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در ابتدای صحبتهایش تصریح کرد: من چون خودم کارگر ساختمانی هستم، سواد آنچنانی برای سخنرانی ندارم و عذر می خواهم که نمی توانم عرایضم را بصورت انشایی مطرح کنم.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، اقداماتی برای ساماندهی و رفع مشکلات کارگران صورت گرفته که از نمایندگان مجلس و دولت محترم تشکر می کنم. اما  هنوز پاره ای از مشکلات وجود دارد که برطرف نشده است.

باقری افزود: در سال 89 مصوب شد که 800 هزار پرونده بیمه برای کارگران ساختمانی تشکیل شود و در سال 92 سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد 200 هزار سهمیه باقی مانده نیز توزیع شده است. اما ارقام متفاوتی هر روز منتشر می شود.
وی اضافه کرد: بر اساس آماری که خود آنها منتشر کرده اند، از آن 800 هزار نفر تاکنون664 هزار نفر بیمه شده اند.  در میان آنها حدود 50 هزار نفر کارگر ساختمانی نبوده اند که باید جایگزین می شدند که نشدند.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه همین 200 هزار سهمیه نیز در شعبه های تامین اجتماعی در اختیار کارگران قرار نگرفته، افزود: شعبه ها از همان ابتدا اعلام می کنند که سهمیه ها تمام شده و تامین اجتماعی نیز، می گوید ما همین تعداد بودجه داشتیم که کامل شده است.

وی افزود: ما معتقدیم اصلا سهمیه بندی نباید باشد و هرکسی که کارگر ساختمانی است و تائید شده، باید بیمه شود، اضافه کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس نیز با سهیمه بندی مخالف هستند و می گویند اصلا سهیمه بندی نباید باشد و هر کارگر واقعی که مراجعه کرد بیمه کنند و اگر کسری بودجه بود، اعلام کنند.

وی افزود: تعیین این سهمیه ها نیز مبنای مشخصی ندارد. مثلا برای یک منطقه در نیشابور که 85 هزار نفر جمعیت دارد تنها 17 سهمیه در نظر گرفته شده و برای خود نیشابور با 800 هزار جمعیت 200 سهمیه در نظر گرفته شده. ضمن اینکه بر اساس همین سهمیه بندی ها نیز، عمل نمی کنند و در تهران 45 هزار سهمیه را نداده اند. نمی دانیم چه دست هایی در کار است که اینطور می شود.

باقری اظهار کرد: می گویند امسال 100 هزار نفر را بیمه کرده ایم، اما وقتی به شعبه ها می رویم هیچ ثبت نامی صورت نگرفته است. در شرایطی که هیچ شعبه ای ثبت نام نمی کند و اگر هم باشد کمتر از ده نفر ثبت نام می کنند، اعلام می شود که 100 هزار نفر ثبت نام شده.

وی افزود: با این شرایط تعداد زیادی سهمیه را به نمایندگان مجلس اختصاص داده اند و بعضی نماینده ها خودشان هم خبرندارند که این سهمیه ها را به آنها اختصاص داده اند. مثلا به همین نماینده 300 سهمیه اعطا شده است.
در نامه مورد اشاره باقری، از طرف تامین اجتماعی به این نماینده مجوز بیمه کردن 300 نفر اعطا شده است.

باقری گفت: باید وقتی کارگر واقعی به شعبه مراجعه می کند بیمه شود، نه اینکه در اختیار نماینده ها بگذارند.
اگر به شعبه ای هم سهیمه داده اند تعداد معدودی بوده تا صدای ما را بخوابانند.

وی با تشکر از همکاری سازمان فنی و حرفه ای با کانون کارگران برای آموزش و شناسایی کارگران واقعی ساختمانی، افزود: الان یعنی در سال 93 بیش از 750 هزار نفر در نوبتیم که بیمه شویم و از مسئولان تقاضا داریم یک مقداری پیگیری کنند. از تامین اجتماعی گله مندیم. وقتی پول و امتیاز می خواهند می گویند کارگرها را بریزید جلو مجلس اما در زمان بیمه کارگران کاری نمی کنند.

باقری با اشاره به اینکه این مشکلات تنها مربوط به بیمه تامین اجتماعی است، گفت: سایر موارد مانند بیمه بیکاری و حوادث یا قرارگرفتن در بین مشاغل سخت و زیان آور و یا مشکلات مربوط به قراردادها اصلا فرصت پرداختن به آنها وجود ندارد.
 


شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن