تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805185973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های مشترک صداو سیما در طرح قرآنی 1449 /راه اندازی کاروان همدلی و همزبانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارشی از آنچه گذشت بمناسبت آغاز طرح قرآنی 1449 از امروز؛
برنامه های مشترک صداو سیما در طرح قرآنی 1449 /راه اندازی کاروان همدلی و همزبانی
طرح قرآنی "1449 قرآن کتاب زندگی"از امروز شنبه 23 خرداد ماه با همکاری مشترک شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرنگار قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، انس با قرآن کریم موهبتی است که از رهگذر توفیق الهی برای انسان‌های تعالی جوی، متقی و خواهان هدایت و سعادت حاصل می‌شود، طرح بزرگ قرآنی برای اولین بار در 1441‌امین سال نزول قرآن و با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت ادامه یافت.

این طرح با اهداف بهره‌مندی مخاطبان برای بهینه‌سازی اوقات فراغت تابستانی آن‌هااست،که نگاهی گذرا میکنیم برآنچه در چند سال برگزاری این طرح رخ داد.

طرح بزرگ قرآنی 1441 در تابستان سال 1386 توسط شبکه قرآن سیما با محوریت آیات "سوره‌ی مبارکه زمر" آغاز شد.

طرح 1442 در سال 1387 با محوریت آیات "سوره‌ی مبارکه یوسف (ع)" بود و در سومین سال برگزاری طرح 1443 نیز در سال 1388 با محوریت سوره‌ی مبارکه اسراء اجرا شد.

در سال 1389 طرح 1444 با بهره‌مندی مخاطبان و بهینه‌سازی فراغت تابستانی آنان از آموزه‌های قرآنی و تعالی بخش "سوره‌ی مبارک کهف" برگزار شد.

طرح قرآنی 1445 در سال 1390 نیز با محوریت "سوره‌ی مبارکه‌ی انفال" به منظور آموزش و ترویج قرآن کریم اجرا شد.

در سال 1391 طرح قرآنی 1446 با محوریت نهضت حفظ قرآن کریم و با موضوع جزء 30 کتاب الهی برگزار شد.

اجرای طرح 1447 در سال 1392 حفظ جزء قرآن کریم و آشنایی مخاطبان با روخوانی، رو نخوانی، صحت نسبی تلفظ حروف در حد قرائت نماز و مفاهیم بلند این سوره‌ها در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم بود.

طرح بزرگ قرآنی 1448 در هزار‌و چهارصد‌و چهل‌و هشتمین سال نزول قرآن در سال 1393 با محوریت آیات مرتبط با سبک زندگی اسلامی برگزار شد، که این اقدام در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10میلیون حافظ قرآن در کشور شکل گرفته است.

طرح بزرگ قرآنی 1449 تابستان امسال در هزار‌و چهارصد‌و چهل‌و نهمین سال نزول قرآن با محوریت "سوره مبارکه‌ی یس" امروز شنبه آغاز شد.

این طرح قرآنی در چندسالی که از برگزاری آن می گذرد بصورت جدا در رادیو و تلویزیون انجام می شد اما امسال طرح قرآنی 1449 باادغام اجرای طرح، در رادیو و تلویزیون،از شنبه 23 خرداد برگزار می شود.

محمد‌رضا خالقی مدیر گروه قرآن و اطلاع‌رسانی رادیو قرآن و دبیر اجرایی طرح قرآنی 1449 در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، در این باره گفت:همانطور که می دانید امسال توسط مقام معظم رهبری سال به نام همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده و یکی از راه‌هایی که احساس کردیم می‌توان به این شعار عمل کرد،یکی کردن طرح‌های تابستانی بود که شبکه قرآن سیما به نمایندگی از معاونت سیمای‌سازمان و رادیو قرآن به نمایندگی از معاونت صدا جمهوری اسلامی ایران، این طرح را به صورت مشترک برگزار می‌کنند.

خالقی افزود: جامعه قرآنی و مخاطبان نیز این توقع را داشتند که این طرح به صورت مشترک باشد،البته مشکل خاصی نیز بین شبکه قرآن و سیما  و رادیو قرآن نبود ولی به جهت اینکه تجربه‌ای شود، طرح 1449 امسال مشترک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح قرآن، کتاب زندگی در ابتدای تاسیس در سال 79 بود به اسم رادیو قرآن بود خاطرنشان کرد: طرح فراگیر شده و امسال به عنوان ارزشی افزوده است که به طور حتم با مشارکت بیشتر و قوی‌تری امسال این طرح را اجرا می کنیم.

دبیر اجرایی طرح قرآنی 1449 اظهار داشت: در دوره‌های قبل نیز شبکه ‌های تلویزیون و رادیو طرح‌های رادیو قرآن را یاری می‌کردند و امسال به طور خاص از جهت موضوع و محتوا تلویزیون و رادیو به نمایندگی از معاونت صدا و معاونت سیما این طرح مشترک را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع محوریت کار در رادیو با رادیو قرآن و در تلویزیون با شبکه قرآن سیما است، ضمن اینکه شبکه‌های رادیو ایران، جوان، ورزشی، گفتگو و تهران اعلام آمادگی کردند که به طور خاص به این طرح قرآنی با توجه به سیاست‌های شبکه‌ای خود بپردازند.

خالقی در خصوص برنامه‌های رادیو قرآن برای طرح قرآنی 1449 گفت: برنامه صبحگاهی که بعد از ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 9-10 صبح به این طرح می‌پردازد.

همچنین «گل‌های زندگی» برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان در خصوص همین طرح است که با محوریت طرح قرآنی 1449 «قرآن،کتاب زندگی» پخش می شود که در ابعاد مختلف همچون حفظ مفاهیم، بحث روخوانی به "سوره مبارکه یس" می پردازد.

وی ادامه داد: برنامه ویژه عصرگاهی از ساعت 17:30 تا 19 قبل از شروع ماه مبارک رمضان در خصوص این طرح پخش می‌شود که بخش‌هایی از برنامه با سیمای قرآن اجرای مشترک داریم. این برنامه از شنبه تا پنج‌شنبه هر هفته پخش می‌شود.

خالقی ضمن اشاره به این نکته که هرکدام از برنامه‌هایی که از شبکه رادیوی قرآن پخش می‌شود مجموعاً 78 برنامه خواهد بود، تصریح کرد: بحث «فهم زبان قرآن» نیز به "سوره‌ مبارکه یس" منعطف می‌شود که هر روز ساعت 16:30 از رادیو قرآن پخش می‌شود.

دبیر اجرایی طرح 1449 افزود: از روزشنبه 23 خرداد‌ماه تا 10 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال کاروان همدلی و همزبانی با محوریت 1449 «قرآن کتاب زندگی» راه‌اندازی می‌شود، که از تهران حرکت خود را آغاز و در طول برگزاری طرح هر روز و یا دو روز در میان به شهر‌های مختلف کشور سفر می‌کند، پخش برنامه‌ کاروان به صورت مستقیم از شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن خواهد بود.

وی در خصوص حذف 30 موضوع از قرآن در این طرح گفت: در آخرین جلسه ستاد هماهنگی طرح که در رادیو قرآن برگزار شد تصمیم گرفتیم که با توجه به اینکه کتابی برای طرح قرآنی چاپ می‌شود و محتوای غنی که سوره‌ی مبارک یس دارد دیگر نیازی به 30 موضوع نیست و چون طیف مخاطبان مختلفی داریم به این شکل مخاطبان ما را بیشتر و بهتر همراهی خواهند کرد.

مدیر گروه قرآن و اطلاع رسانی رادیو قرآن افزود: محوریت طرح با رادیو قرآن و سیمای قرآن سازمان صداو سیما است و ارگان و سازمان‌هایی همچون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن‌الکریم، وزارت آموزش و پرورش، دارالقرآن بسیج، شهرداری تهران، کتابخانه‌های کانون مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، اتحادیه مؤسسات قرآن وتشکیلات مداحی و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در این طرح مشارکت خواهند داشت.

خالقی در خصوص افتتاحیه و اختتامیه طرح قرآنی 1449  گفت: افتتاحیه روز شنبه 23 خرداد‌ماه به صورت درون رسانه‌ای با حضور مسئولان برگزاری طرح  و مسئولان رادیو قرآن و شبکه قرآن سیما برگزار خواهد شد که این برنامه از شبکه رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شودَ، اختتامیه این طرح نیز شهریورماه در یک محفل با حضور مسئولان و مردم برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در مراسم اختتامیه 3 هزار کمک هزینه قرآن و سفر به اماکن مقدس زیارتی در مجموع به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/





اخبار مرتبط

ساخت سرداب جدید برای حرم امام حسین(ع) + تصاویر
امام رضا‌ (ع) برای روزهای آخر شعبان چه توصیه‌ای فرمودند؟ + صوت
لطفاً پس از زيارت محل را ترك بفرماييد + عكس
برخی از حوزويان با اتهام افت شديد علمی به حوزه علميه خودزنی می‌كنند
شعر زیبای "یاحا کاشانی" برای "175 شهید غواص" تازه تفحص شده
بهترین عامل برای درمان بعد روحانی انسان چیست؟
ترویج نماز در آثار هنرمندان سبب باقیات صالحات
نام دیگر این سوره "آلاء" است/ عروس قرآن کدام سوره است؟
مسابقه تصویرگری آثار قرآنی پس از 10 سال مجدداً برگزار می‌شود
از خادمان طرح تلاوت نور تجلیل می شود/ 2 هزار دوره آموزشی برای اجرای طرح 1449
ادغام رادیویی و تلویزیونی طرح قرآنی 1449/محوریت 1449 امسال، سوره یس
نرم افزار آوای وحی،شامل بیست هزار تلاوت قاریان مشهور جهان




۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن