تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801196783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید نفت اوپک به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بازار نفت؛
تولید نفت اوپک به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسید
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال تولید نفت در بالاترین سطح در سه سال اخیر است.



به گزارش جام نیوز، براساس اعلام آژانس، جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) در ماه می تولید خود را به بالاترین سطح از آگوست ٢٠١٢ تاکنون رسانده است.

تولید نفت اوپک در ماه می با اندکی افزایش نسبت به ماه گذشته به ٣١ میلیون و ٣٣٠ هزار بشکه در روز رسیده و عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی درحال حاضر در بالاترین سطوح ممکن به تولید نفت می پردازند که این موضوع تولید نفت اوپک را بیشتر از یک میلیون بشکه فراتر از سقف مورد توافق برای تولید نفت قرار داده است.

وزیران نفت کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته توافق کردند که سقف تولید این سازمان را بدون تغییر حفظ کنند و اعلام کردند که بهبود وضعیت اقتصادی جهان و رشد تقاضای جهانی نفت، تداوم تولید نفت در سطح فعلی را توجیه پذیر می کند.

سازمان اوپک در گزارش ماهانه خود که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که مجموع تولید نفت این سازمان در ماه می، ٣٠ میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه در روز بوده و تعدادی از اعضا در این مدت با رشد تولید مواجه بوده اند که بالاترین میزان رشد تولید در اختیار عراق و امارات بوده است.

پیشتر از سوی بازار امیدواری هایی وجود داشت که اوپک با کاهش تولید نفت از قیمت های بالاتر حمایت کند، قیمت هایی که از دوران اوج ١١٤ دلاری در هر بشکه در سال گذشته، اکنون به حدود ٦٥ دلار در هربشکه رسیده است.

این اقدام اوپک از سوی کارشناسان به عنوان استراتژی این سازمان برای حفظ سهم بازار خود و اعمال فشار به تولید نفت شیل در آمریکا ارزیابی شده است. هرچند که به نظر می رسد این استراتژی موثر بوده و آژانس بین المللی انرژی اشاره می کند که میزان دکل های حفاری نفت شیل در امریکا برای بیست و ششمین هفته متوالی کاهش یافته است و گزارش های سه ماهه که از سوی تولید کنندگان اصلی نفت شیل در آمریکا منتشر می شود نشان می دهد چگونه این اتفاق گزارش های مالی سه ماهه نخست ٢٠١٥ را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این درحالی است که آمریکا در سال ٢٠١٤ به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده تا به رقابت دیرین عربستان سعودی و روسیه برای کسب این عنوان پایان دهد.

براساس مطالعات جدید بریتیش پترولیوم، آمریکا همچنین در این سال بزرگترین تولیدکننده گاز جهان شده تا در نتیجه انقلاب شیل در این کشور، سایه اقتدار روسیه را در بازار جهانی گاز کمرنگ کند.

گزارش بی.پی در دوره ای منتشر شده که مصرف جهانی هیدروکربن ها پایین ترین نرخ رشد را از دهه ١٩٩٠ تاکنون تجربه می کند.

گزارش 'بررسی آماری انرژی جهان' نسخه ٢٠١٥ که اخیرا از سوی بریتیش پترولیوم منتشر شده، اعلام کرده که در سال ٢٠١٤ تولید نفت اعضای سازمان کشورهای کننده صادرکننده نفت (اوپک) ثابت بوده و سهم این گروه از تولید جهانی نفت به ٤١ درصد نزول پیدا کرده که پایین ترین سهم اوپک از سال ٢٠٠٣ تاکنون بوده است.

این درحالی است که تولید نفت خارج از اوپک با روزانه ٢,١ میلیون بشکه افزایش بالاترین میزان رشد خود را تجربه کرده که بخش عمده آن به دلیل رشد تولید نفت از سوی آمریکا بوده است. براساس این گزارش، تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٤ به روز میانگین ١,٦ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که بالاترین رشد سالانه تولید نفت در تاریخ آمریکاست. این کشور همچنین تبدیل به نخستین کشوری شده که برای سه سال متوالی، تولید نفتش حداقل یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته تا عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از عربستان سعودی بگیرد.

مصرف جهانی نفت نیز سال گذشته با رشد روزانه ٨٠٠ هزار بشکه ای، اندکی پایین تر از میانگین همیشگی سالانه خود بوده است و البته به میزان قابل ملاحظه ای پایین تر از رشد روزانه ١,٤ میلیون بشکه ای در سال ٢٠١٣ به حساب می آید. نفت همچنان سوخت اصلی دنیاست و ٣٦ درصد از مصرف انرژی آمریکا را به خود اختصاص داده است. مصرف نفت در آمریکا در سال ٢٠١٤ با این حال روزانه ١,٨ میلیون بشکه پایین تر از رکوردهای ثبت شده در سال ٢٠٠٥ بوده است./ایرنا/110



۲۳/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن