محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842341255
ستارهها چهقدر به ترانه فکر میکنند؟
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ستارهها چهقدر به ترانه فکر میکنند؟
وقتی مازیار فلاحی بعد از موفقیت آلبوم «قلب یخی» و تکآهنگهای موفق دیگر، نام آلبوم دومش را گذاشت «لعنت به من» خیلیها تعجب کردند.
وب سایت موسیقی ما: در پایان دومین ماه بهار، دومین ریویو روی تکآهنگهای منتشر شده ماه، آماده شده است. همانطور که در مطلب پیش هم نوشتم، قصد ما از ایجاد این ستون این است که به تکقطعات، هویت مستقلی بدهیم، کارهای چهرههای مطرح را بررسی و کارهای چهرههای نوظهور اما بااستعداد را هم معرفی کنیم. یعنی صرفاً نمیخواهیم به قطعات چهرههای درجه یک موسیقی بپردازیم. یک بار دیگر باید تاکید کنم که این نظر شخصی است و با نظر بقیه اعضای موسیقی ما احتمالا تفاوت دارد. این روند ماهانه «ریویو»نویسی روی تکآهنگها را ادامه میدهیم و از دریافت ریویوهای مخاطبان «موسیقی ما» هم استقبال میکنیم.
* نفرین به تو [مازیار فلاحی]
وقتی مازیار فلاحی بعد از موفقیت آلبوم «قلب یخی» و تکآهنگهای موفق دیگر، نام آلبوم دومش را گذاشت «لعنت به من» خیلیها تعجب کردند؛ اسم خوبی برای یک آلبوم نبود. اساساً انتخاب عناوین منفی برای یک آلبوم حتی اگر در بطن ترانه، از صنایع ادبی استفاده شده باشد، مرسوم و البته پسندیده نیست. آلبوم دوم در مجموع آلبوم موفقی نبود. اجراهای مازیار فلاحی مونوتون بودند، ملودیها از دوران اوج فلاحی فاصله داشتند. تنظیمها هم چندان نکته جدید و متفاوتی نداشتند. از همانجا، ریزشها آغاز شد و موفقترین مرد کنسرتهای سال 90 و پیش از «لعنت به من»، دیگر بیرقیب نبود. آلبوم «ماه هفتم» هم نتوانست موفقیت آلبوم قلب یخی برای مازیار فلاحی را تکرار کند. اما انگار مازیار فلاحی همچنان راه خودش را بیتوجه به این نقدها طی میکند.
به نظر من، تکآهنگ جدید هم چیزی به او اضافه نمی کند. فلاحی بعد از «لعنت به من» به «نفرین به تو» رسیده است. کسی هم نیست که به او بگوید داری با خودت چه میکنی پسر پراحساس موسیقی پاپ. وضعیت قطعه «نفرین به تو» دقیقاً مثل موقعیت امروز مازیار فلاحی عجیب و غریب است. فلاحی معشوقش را که نیست، نفرین میکند و بعد در جایی از ترانه میگوید: «من دوستت دارم با اینکه نامردی» و نهایتاً میخواند: «من موندم و هوایی که چشم به راهته». اینکه چرا هوا چشم به راه معشوق است را باید از ترانهسرای کار پرسید. ترانه در خیلی جاهای دیگر هم پیشپاافتاده و همراه با ضعف تألیف است. مثلاً مشخص نیست نقش «بخوای» در این مصرع چیست؟ «نیستی بخوای ببینی بیتو چی میکشم» یک عبارت هفت کلمهای چهار فعل دارد که در نوع خودش رکوردی است!
* همینه که هست [محمدعلیزاده]
در قطعه همینه که هست، تنظیم میلاد ترابی که عموماً ریتمهای خیلی خوبی دارد، دقیقاً مثل آلبوم «سورپرایز»، نجاتبخش کار بوده و یک کار ماشینی پرهیجان آفریده. یعنی اگر به اجرای تکراری علیزاده و متن ضعیف امیرخانی بیاعتنا باشیم، میتوان با ریتم این قطعه به هیجان آمد. اما ترانه مهرزاد امیرخانی پر است از اشکالهای وزنی و قافیهای و معنایی. وقتی شاعر به کسی که دوستش دارد میگوید «ثانیهای میشمارمت» منظورش دقیقاً چیست؟ یا وقتی میگوید: «عاشقی بیماریه/ از حالا گریه و زاریه» نقش از حالا در مفهوم بیت چیست؟ از همه بدتر جایی است که شاعر میگوید: «حال دلم عجیبه واسم/ حالم عجیب غریبه واسم» واقعاً بیت درخشانی است، نه؟
قطعه جدید علیزاده احتمالا هیت می شود اما این قطعه کمی بنیامینی است؛ همان نقدی که اوایل کار محمد علیزاده نسبت به اجرای او بیان می شد.
* مینا [محسن چاوشی و سینا سرلک]
یک کار متفاوت و پرهیجان از محسن چاوشی. تنظیمی متفاوت با صداهایی جدید و رها. اگر کمی از شلوغی تنظیم کم میشد یا مثلاً اگر در مرحله میکس، صدای بیس را کمتر میکردند، کار بسیار بهتر هم میشد. ترانه متفاوت و شورانگیز حتی به زبان کردی برای مخاطب فارسیزبان، جذاب است؛ اما چه میشد اگر این ترانه به فارسی خوانده میشد و مخاطبانش کاملاً با ترانه همراه میشدند. ترکیب دونفره کار، خوب از آب درآمده و تکنیک اجرا و صداسازی سینا سرلک درخشان است و صدای شارپ او کنتراست جالبی با صدای خشدار و خسته محسن چاوشی پیدا کرده است. او هم در گامهای بالا و هم پایین موفق است و تسلطش بر صدایش عالی است. همین که از همراهی با یک خواننده پاپ نترسیده و کار خودش را کرده، قابل تحسین است. پیشنهاد من اما برای عمومیتر شدن قطعه، اجرای آن به زبان فارسی است.
* رفت که رفت [رضا یزدانی]
بعد از یک آلبوم ناامیدکننده و تعداد زیادی تکآهنگ نه چندان موفق، قطعه «رفت که رفت» تا حدودی شنیدنی بود. سوژه ترانه و تصویرسازیها تکراریاند اما حس «رفت که رفت» خوب است. تنظیم محمد خرمینژاد هم برای «قطعهای برای رضا یزدانی» خوب و قابل قبول است. ملودیهای رضا یزدانی اما روی هر ترانهای نمینشیند و اساساً میل او به آهنگسازی در حالی که عموماً موفق نبوده، عجیب است. آهنگسازی رضا یزدانی گاهی صرفاً دکلمه نهچندان آهنگین ترانه است. این معضل، باز هم در کار جدید رضا یزدانی نمود دارد. آثار او با آن رضا یزدانی متفاوت سالهای گذشته خیلی فرق دارد و پرکاری، سایه نهچندان مطبوعش را بر سر آثار جدید او انداخته است. شعر هم درخشان نیست اما میتواند یادآور خاطرهای از شاعر و شنونده باشد. یک مصرع درخشان هم دارد: «مث برق اومد، مث باد رفت»
* آغوش صدا [فرمان فتحعلیان]
اگر از همه ریتمهای تکراری، تنظیمهای بدون خلاقیت و ملودیهای دمدستی موسیقی پاپ این روزها خسته شدهاید، پیشنهاد میکنم حتماً قطعه جدید فرمان فتحعلیان را بشنوید. هرچند وفاداری او به تنظیمهای دهه هفتادی کمی رنگ کهنگی به کار داده و صدای بیس در آن زیاد است، اما ملودی زیبا و عاشقانه کار، فضای آرامبخشی به شنونده هدیه میکند. اجرای خوب فتحعلیان با سازبندی کار، کاملاً همسان و متناسب است و ترکیب این دو پارامتر، معنای ترانه را به خوبی به مخاطب منتقل میکند؛ هرچند میکس و مسترینگ کار خوب نیست و صدابرداری صدای خواننده هم ضعیف است. ترجیعبند ترانه بسیار دلنشین است و با وجود اوورتورهای طولانی که در موسیقی امروز چندان باب نیست، تنوع کار باعث میشود شنونده از شنیدن چندباره کار خسته نشود. ولی شعر باز هم مشکل دارد. وقتی ترجیعبند با من شروع میشود، چرا با فعل اول شخص مفرد تمام نمیشود و شناسه «م» ندارد؟ «من از تکرار بیهوده، از این دلسردیِ حرفام/ از این حزن صدا بیزار، که دلتنگ نفسهاته»
* حس [حسین استیری]
در میان تکآهنگهایی که طی یک ماه گذشته دانلود کردهام، یک قطعه خیلی کارکردگرایانه ساخته و منتشر شده است؛ قطعه «حس» با صدای حسین استیری که پس از یک دوره سکوت نسبتاً طولانی دوباره به عرصه بازگشته، یک قطعه ماشینی فوقالعاده است که حس خوبی به شنونده میدهد. تنظیم خلوت و مدرن کار، فضای خوبی به کار داده اما طعم ناصر زینعلی در ملودی کار مشهود است و شباهت زیادی میان فضای این قطعه و قطعه «دارم عاشق میشم» با صدای خود زینعلی -که آن هم قطعه ماشینی خوبی بود و البته به مدد کلیپ، شنیده شد- وجود دارد. صدای استیری در اجرای پارت اول، شاید کمی ریورب میخواهد اما اجرای او کاملاً با فضای کار متناسب است. ترانه این قطعه هم با وجود نداشتن بندهای قوی، کاملاً در فضای کار است و خوشآواست. ترکیباتی مثل «شدیم مال هم/ ما به هم حس پیدا کردیم» یا «زیر نور ماه، یه نگاه/ توی آسمون سیاه» یا «ته کوچهها، ما دوتا/ بیصدا، بیهوا» روی ریتم قطعه، بسیار خوب از آب درآمده است.
* چشمای مست [سینا شعبانخانی]
سینا شعبانخانی با صدای خوبش کمی بیش از حد ما را متوقع کرده بود؛ ترانه «یار جونی» با وجود عنوان بد و نامتجانس بودن بخشهای مختلف ترانه و همچنین تقلید از نحوه اجرای احسان خواجهامیری در بعضی قسمتها، لحظات درخشان و البته تنظیم بسیار خوبی داشت. او ملودیسازِ خوبی هم هست اما ترانههایش بسیار مشکل دارند؛ هم از لحاظ مفهومی و هم از لحاظ ادبی. در تکآهنگ «چشمای مست» که ملودی متفاوتی هم دارد، شعبانخانی که خودش یکی از دو ترانهسرای کار است، میگوید: «چشمات حرفایی داره که همه دنیا غیر از من میدونن» همینطور از دنیای حرفهای معشوق هم که دقیقاً همین وضعیت را دارد، صحبت میکند اما کمی جلوتر میخواند: «وقتی میبینمت آروم میگیرم». میبینید که تناسب معنایی درستی میان این بخشهای ترانه نیست.
در بخش دیگری از ترانه هم «میمیرن» و «میگیرم» به عنوان قافیه استفاده شده که اشکال دارد. ترجیعبند قطعه هم نامتناسب است: «چشمای مست تو آروم جونمه/ اگه نباشی، خونهمون ویرونمه» ارتباط چشمان معشوق و خانه عاشق که ویرانهاش شده، برای من که روشن نیست. شاید چشمان معشوق میتوانست نور خانه خواننده باشد اما ویرانه شدن خانه او ارتباطی با چشمان مست معشوق ندارد. شعبانخانی در تکآهنگ «چشمای مست» خیلی بهتر از قبل خوانده و از احسان خواجهامیری فاصله گرفته اما در لحظاتی شبیه محمد علیزاده میخواند. البته مطمئنم که او به زودی هویت مستقل صدایی خود را خواهد یافت.
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]
صفحات پیشنهادی
داعشیها درباره ایرانیان چه فکر میکنند+فیلم
داعشیها درباره ایرانیان چه فکر میکنند فیلم فیلم ایرانی های مرتد در مصاحبه ای که با یکی از سران داعش داشته است قصد دارد به نوعی تفکر این گروه تروریستی را به مخاطب ایرانی معرفی کند به گزارش فرهنگ نیوز مستند «ایرانی های مرتد» به کارگردانی حمید عبدالله زاده ساخته شفیلم/ داعشیها درباره ایرانیان چه فکر میکنند
فیلم داعشیها درباره ایرانیان چه فکر میکنند شناسهٔ خبر 2769212 - یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۱۳ هنر > رادیو و تلویزیون دریافت 26 MB فیلم ایرانی های مرتد در مصاحبه ای که با یکی از سران داعش داشته است قصد دارد به نوعی تفکر این گروه تروریستی را به مخاطب ایرانی معرفی کند به گزستارههای سینمایی، امشب شهر را روشن میکنند
ستارههای سینمایی امشب شهر را روشن میکنند پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر در حالی امشب با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان میدهد که وجود نام بازیگرانی چون پرویز پرستویی مهتاب کرامتی پانتهآ بهرام بابک حمیدیان فرهاد اصلانی امیر جعفری و محسن تنابنده در میان نامزدهای دریاتهیهکنندگان زن سینما به مخاطبان زن فکر میکنند
تهیهکنندگان زن سینما به مخاطبان زن فکر میکنند شناسهٔ خبر 2764631 - یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۱ هنر > سینمای جهان ریس ویتراسپون از تهیه کنندگان خواست تا در فیلمهایشان به دنبال جلب توجه مخاطبان مونث باشند به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی این بازیگر و تهیه کننده گفتواشنگتن: ظریف و کری روز شنبه در ژنو دیدار میکنند/به فکر تمدید مذاکرات نیستیم
واشنگتن ظریف و کری روز شنبه در ژنو دیدار میکنند به فکر تمدید مذاکرات نیستیم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزرای خارجه ایران و آمریکا روز شنبه در ژنو دیداری دوجانبه خواهند داشت و در مسیر تلاشها برای رسیدن به توافق هستهای با یکدیگر رایزنی میکنند آفتاب جف راتکه سپاسخ بنیاعتماد به مخالفان «قصهها» / کسانی که فکر میکنند اغراق کردهام، یک ماه با من همراه شوند
پاسخ بنیاعتماد به مخالفان قصهها کسانی که فکر میکنند اغراق کردهام یک ماه با من همراه شوند رخشان بنیاعتماد که به قول خودش بعد از بیستوچند سال دوباره به تلویزیون آمده بود در برابر دوربین هفت نشست تا از قصهها بگوید به گزارش نامه نیوز او در آغاز این برنامه گفت مدیرکل بازرسی استان اصفهان: برخی فکر میکنند بیتالمال ارثیه پدری و میراث فرزندان آنهاست
مدیرکل بازرسی استان اصفهان برخی فکر میکنند بیتالمال ارثیه پدری و میراث فرزندان آنهاستمدیرکل بازرسی استان اصفهان گفت برخی فکر میکنند که بیتالمال ارثیه پدری و میراث فرزندان آنها است به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجتالاسلام سیدرسول محمودآبادی پیش از ظهر امروز در گرددر 6 ماه نخست سال کانونهای پرورش فکری اصفهان به صورت دوشیفته فعالیت میکنند
در 6 ماه نخست سالکانونهای پرورش فکری اصفهان به صورت دوشیفته فعالیت میکنندمعاون امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت در 6 ماه نخست سال به دلیل حجم بالای مراجعهکنندگان به کانونها بسیاری از مراکز کانونهای پرورش فکری به صورت دو شیفته فعالیت میکنندجریانات فکری ضدتجددی، کنشگر منفعل خلق میکنند
استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران جریانات فکری ضدتجددی کنشگر منفعل خلق میکنند شناسهٔ خبر 2761115 - چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۵۷ دین و اندیشه > اندیشمندان قاسم زائری گفت یکی از آسیبهای مهم جریانهای فکری ضد تجددی از حیث نظریه پردازی اتکای مفرط آنها به رویکردهای ساختگرایانهر چیزی که قافیه داشته باشد، ترانه نیست
جام جم نوا گفتگو هر چیزی که قافیه داشته باشد ترانه نیست هر چیزی که قافیه داشته باشد ترانه نیست یکشنبه 17 خرداد 1394 01 00 | کد خبر 1970753049621006772 | بازدید 0 من به نسل اکبر آزاد که ترانههای جالبی در عرصه موسیقی پاپ سروده و شنیده است حق میدهم حگفتوگو با علی مصفا درباره فیلم جدیدش: با لیلا حاتمی داشتیم فکر میکردیم دیگر دوتایی کار نکنیم
گفتوگو با علی مصفا درباره فیلم جدیدش با لیلا حاتمی داشتیم فکر میکردیم دیگر دوتایی کار نکنیم فرهنگ > سینما - روزنامه اعتماد نوشت عصر كه ميشد راه كج ميكرديم و از هفتهنامه مرحوم سينما خيابان جامي را تا راسته خيابان جمهوري گز ميكرديم و مي&zwnاین داستان را کفشها روایت میکنند
این داستان را کفشها روایت میکنند دومین فیلم بلند پیمان حقانی با عنوان 316 از امروز شنبه 16 خرداد ماه اکران خود را در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز کرد ایسنا ٣١٦ عنوان دومین فیلم بلند پیمان حقانی است او پیش از این کارگردانی فیلم مردی که گیلاس هایش را خورد با بازی حامدکتاب مرتضی احمدی با ترانههای بیشتر
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹ ۱۶ ویراست دوم کتاب کهنههای همیشه نو ترانههای تخت حوضی با گردآوری مرتضی احمدی با 40 ترانه افزوده منتشر شد به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا این کتاب که در سال 92 به چاپ نهم رسیده ویراست دومش بعد از درگذشت مرتضی احمدی انتشار یافته است ترانههای عروسی ضرببازبینی «آموزش گام به گام روشنفکری»/ «آموزش گام به گام مهاجرت» ۹ سال در انتظار چاپ
بازبینی آموزش گام به گام روشنفکری آموزش گام به گام مهاجرت ۹ سال در انتظار چاپمجموعه آموزش گام به گام روشنفکری در هشت گام طراحی شده که به گامهای رسیدن به روشنفکری در نگاهی طنزآمیز پرداخته است که به ترتیب شامل انتخاب مسیر افق دید تکامل تفکر مطلق سرنخ خط پایان ارزش واقعی و جعبدالله کوثری باز هم به سراغ فوئنتس رفت/ قصه روشنفکری که فکر میکرد با انقلاب همه چیز درست میشود
عبدالله کوثری باز هم به سراغ فوئنتس رفت قصه روشنفکری که فکر میکرد با انقلاب همه چیز درست میشود فرهنگ > ادبیات - عبدالله کوثری به تازگی ترجمه تازهای از کارلوس فوئنتس با عنوان نبرد منتشر کرده است به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در عرصه ادبیات در ایران به خصوص حوزهزنانی که با ظهور امام زمان (عج) رجعت میکنند
زنانی که با ظهور امام زمان عج رجعت میکنند شناسهٔ خبر 2768887 - شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۰۹ مجله مهر > دیگر رسانه ها حضور ۵۰ زن در میان یاران خاص حضرت ولیعصر عج که در همان ساعات اولیه با ایشان بیعت میکنند مهرخانه نوشت عضو هیئتمدیره انجمن علمی مهدویت اظهار داشت روایتیواکنش سردبیر نشریه «روشنان» به سخنان مدیر آموزش کانون اصلاحات دفعی نتیجهای جز انحطاط در پی ندارد/ ت
واکنش سردبیر نشریه روشنان به سخنان مدیر آموزش کانوناصلاحات دفعی نتیجهای جز انحطاط در پی ندارد تفکر تزریقی تفکر مدیریتی حاکم بر کانون مربیان کانون در مورد روشنان نظر دهندبرنامهها و اصلاحات دفعی و خلقالساعه بنا به بینش تاریخی و آنچه که تاکنون به تجربه در آمده است به جز انحطا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها