تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821004168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به‌نام جمکران به‌کام دلواپسان؛ آزادی بیان با شانتاژ خبری و دروغ‌گویی متفاوت است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: به‌نام جمکران به‌کام دلواپسان؛ آزادی بیان با شانتاژ خبری و دروغ‌گویی متفاوت است
نشریه فتح اولین و آخرین نشریه‌ای نیست که بعد از روی کارآمدن دولت روحانی به نشر اخبار تکذیب‌شده و جناحی می‌پردازد. سنتی که طی دو سال اخیر با هدف تضعیف پایگاه اجتماعی دولت و جریان سیاسی نزدیک به آن محافل و تجمعات غیر‌سیاسی مثل هیات‌های عزاداری‌، اعیاد مذهبی و زیارت‌گاه‌ها چون مسجد جمکران را مورد هدف خود قرار داده‌اند.
آفتاب : سرویس سیاسی- بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در 45‌مین شماره از نشریه فتح، ویژه‌نامه‌ای به مناسبت ولادت حضرت مهدی (عج) منتشر کرد. ویژه‌نامه‌ای در چهارصفحه رنگی که برخلاف عنوان ویژه‌نامه منحصر به اعیاد شعبانیه نبود و تنها مذاکرات هسته‌ای را با تیتر اصلی «چشممان به جمکران است؛ نه لوزان» نشانه رفته بود.


به گزارش آفتاب، این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم محل توزیع این نشریه – البته پرتیراژ- نه در محافل سیاسی و نه دانشگاهی که مسجد جمکران و در میان مردم عادی بود؛ مردمانی که شاید کمتر در جزییات دقیق مذاکرات هسته‌ای باشند. حال اگر این اخبار دقت و اعتبار کافی نداشته باشد و بیشتر در جهت تخریب یک جریان، نهاد یا جناح سیاسی باشد مساله متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود و ماهیت نشریه داشنجویی را  تغییر خواهد داد؛ اخباری چون موافقت ایران با بازدید از مراکز نظامی، تسلیحاتی و حساس کشور، موافقت با دسترسی آژانس به دانشمندان هسته‌ای و تعلیق فعالیت‌های چند بخش هسته‌ای که البته اعضای تیم مذاکره‌کننده‌، هیات رییسه مجلس و کمیسیون امنیت ملی در هفته جاری تکذیب کرده بودند. با این حال نشریه فتح اولین و آخرین نشریه‌ای نیست که بعد از روی کارآمدن دولت روحانی به نشر اخبار تکذیب‌شده و جناحی می‌پردازد. سنتی که طی دو سال اخیر با هدف تضعیف پایگاه اجتماعی دولت و جریان سیاسی نزدیک به آن محافل و تجمعات غیر‌سیاسی مثل هیات‌های عزاداری‌، اعیاد مذهبی و زیارت‌گاه‌ها چون مسجد جمکران را مورد هدف خود قرار داده‌اند. 



به‌نام جمکران به‌کام دلواپسان؛ آزادی بیان با شانتاژ خبری و دروغ‌گویی متفاوت است



آزادی بیان با شانتاژ خبری متفاوت است


حسین سبحانی‌نیا، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با «آفتاب» به نقد چنین نشریه‌هایی می‌پردازد و می‌گوید‌: «آزادی بیان و اظهارنظر حق هرکسی است. هر جریانی می‌تواند درباره مسائل مختلف اظهارنظر کند، نقد داشته باشد اما نمی‌تواند با شانتاژ خبری و اخبار کذب افکارعمومی را نسبت به یک مساله بدبین کند.»


سبحانی‌نیا در پاسخ به برخی مسائل مطرح شده در این نشریه مبنی بر موافقت تیم مذاکره کننده با بازرسی سرزده و دلخواه آژانس و گروه 1+5، دسترسی آژانس به دانشمندان هسته‌ای و تعلیق تاسیسات هسته‌ای ایران می‌گوید‌: «پیشتر این مباحث را یکی از نمایندگان محترم مجلس مطرح کرده بود که بعدا مشخص شد سوءبرداشت ایشان از جلسات مشترک کمیسیون با اعضای تیم مذاکره، ایشان را به اشتباه انداخته است. وگرنه چنین اخباری صحت نداشته و تاکنون نیز از زبان چندین مسئول تکذیب شده است.»


مستند و منطقی حرف بزنید


به گفته‌ی او، اینکه در جامعه به عنوان دانشجو مسائلی را مطرح کنند خوب است ولی هنجارشکنی در جامعه را هیچ‌کس برنمیتابد. هرکسی اگر مخالفتی با یک موضوع دارد باید با منطق، دلیل، سند و مدرک حرف بزند و دست به قلم ببرد. اینکه عده‌ای با شانتاژ خبری بخواهد فضاسازی کنند و برای نظام و اهداف نظام مانع‌تراشی کنند نمی‌پسندم. حال چه مسجد مبارکه جمکران باشد و چه هرجایی دیگر.


نماینده مردم نیشابور در ادامه با انتقاد از رفتار برخی جریان‌های سیاسی در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای‌، تصریح می‌کند‌: «طبیعی است که در جامعه آزاد و مردم‌سالارانه نظرات متفاوتی وجود داشته باشد. اما آنچه که اکنون درباره مذاکرات هسته‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نظام تصمیم بر ادامه مذاکرات و رسیدن به یک توافق جامع برد-برد با در نظر گرفتن خطوط قرمز و اصولی دارد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.»


نظام با اصل مذاکرات مخالفتی ندارد


او ادامه می‌دهد: «در عین اینکه بارها و بارها مسئولان و در راس آنها مقام معظم رهبری گفته‌اند که نسبت به طرف مقابل مذاکرات خوشبین نیست و اعتماد ندارند اما این به معنای نفی اصل مذاکرات نیست. شخص رهبری چندین بار به تناقض رفتاری طرف مقابل اشاره داشتند ولی مذاکرات را نفی نکردند.»


سبحانی‌نیا با اشاره به فضای عمومی مجلس درباره مذاکرات می‌گوید‌: «در مجلس نیز نمایندگان حامی مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده هستند. چون یک باور جمعی در کشور وجود دارد مبنی بر اینکه با استمرار مذاکره در چارچوب منافع ملی حداقل بهانه را از دشمن گرفته‌ایم و آنان نمی‌توانند در عرصه بین‌الملل ایران را عامل شکست مذاکرات بدانند.»




تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن