تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815684502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوران حلقه و فرقه تمام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حجت الله ایوبی: دوران حلقه و فرقه تمام شد خبرگزاری پانا: رئیس سازمان سینمایی خطاب به رسانه ها گفت: آقایانی که می نویسید «ایوبی و حلقه مشاورانش» دوران حلقه و فرقه تمام شده و همه سینمای ایران مشاور ما هستند.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد ساعت 14:30

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، آئین تقدیر از هیات های انتخاب، داوری و برگزار کنندگان بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر شامگاه گذشته در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر، آرش امینی مدیر بخش بین الملل و جمعی از هنرمندان و سینما گران و اهالی رسانه حضور داشتند و اجرای مراسم را فرزاد حسنی برعهده داشت. علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین و سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در ابتدای مراسم در سخنان خود اظهار کرد: این برای نخستین بار بود که بخش بین الملل جشنواره به شکل مجزا و به تاکید رئیس سازمان سینمایی در سی و سومین دوره از برگزار این رویداد سینمایی رخ داد . این حرکت یکی از راه‌های برقراری ارتباط با سینمای دنیا ارتباط موثر با آنها است باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد. 
 
وی افزود: برای جداسازی بخش بین الملل لازم بود که مقدماتی را آماده کنیم از ابتدای برگزاری جشنواره سی و دوم این موضوع به طوری جدی در دستور کار قرار گرفت و با جلسات وکارگروه هایی که مشخص کردیم تلاش داشتیم به نتیجه‌ای برای شروع کارمان برسیم. آنچه که اتفاق افتاد ثمره تحقیقات و رویکرد سازمان سینمایی بود. ما تلاش کردیم تا به واسطه این حرکت ابتدا مخاطبین سینمای ایران را گسترش دهیم و در پی آن ظرفیت سینمای ایران به خوبی دیده شود. 
 
رضا داد تصریح کرد: ابتدا از پذیرفتن این مسئولیت پرهیز می کردم اما در نهایت انجام این کار را وظیفه خود دانستم. همه اذعان داشتیم که در بخش بین الملل آن گونه که هزینه می شود بازخوردی در مورد خواسته های مان صورت نمی گرفت چرا که یکی از دلایلش تحت تاثیر قرار گرفتن این بخش توسط سینمای ایران بود. یکی از الزامات تغییر نگاه و رویکرد به این بخش این بود که بخش بین الملل جشنواره در زمان دیگری برگزار شود. 22 فیلم متناسب با جشنواره انتخاب و برای این آثار نشست برگزار شد و باید اعتراف کنیم که این اتفاق در ادوار گذشته انجام نشده بود.
 
وی خاطر نشان کرد: فرصت گفتگوی فیلمسازان ایرانی و خارجی در این دوره از نمایش فیلم و داوری نیز فراهم شد. البته در بخش بین الملل بازتاب های گسترده رسانه ای خوبی داشت و این مهم از دستاوردهای بخش بین الملل است که جا دارد از همه دوستانم تقدیر می کنم.
 
پس از صحبت های رضاداد از اعضای هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره که شامل مرتضی رزاق کریمی، رضا درستکار، شادمهر راستین، نیما عباس پور و سعید نوری می شوند تقدیر به عمل آمد.  و پس از آن از هیات انتخاب و داوری بخش «هنر و تجربه»؛ جمال امید، ایرج تقی پور، جعفر صانعی مقدم، سیف الله صمدیان، امیرحسین علم الهدی، محمدرضا فرجی، هوشنگ گلمکانی، مجید مسچی و شهرام مکری تقدیر شد.
 
رضا میرکریمی، منوچهر محمدی، نیکی کریمی، نگار جواهریان، مریلا زارعی و هنگامه قاضیانی نیز از دیگر تقدیر شوندگان این مراسم بودند.
 
در ادامه این بخش از آرش امینی مدیر بخش بین الملل جشنواره، سید احد میکائیل زاده مدیر ارتباطات جشنواره فیلم فجر، عزت الله علیزاده مسوول امور فنی و پشتیبانی، منوچهر شاهسواری، کیوان کثیریان مدیر برگزاری نشست های فیلم ها و مریم نقیبی از دست اندرکاران بخش بین الملل تقدیر شد.
 
در بخش دیگر این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به سخنرانی پرداخته و گفت: مناسبت نخست جلسه امشب، تقدیر از آقای علیرضا رضاداد و همکارانشان برای برپایی سه جشنواره است. همه می دانند برگزاری جشنواره چقدر دشوار است زیرا سینمای ایران باشکوه بوده و جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی ایران، بسیار با شکوه و برپایی این جشنواره با این عظمت بسیار دشوار است. رضا داد و همکارانش فشارها، استرس ها، گرفتاری ها و حاشیه های بسیاری را سپری کردند. 
 
وی افزود: روزهای ابتدایی که وی مشاور سازمان سینمایی شدند تصور می کردند تنها مشاور هستند اما در ادامه هر روز 7 صبح جلسات کاری داشتیم و در ادامه رضاداد دریافت که این امر کار، ساده ای نیست. چند طرح مختلف در دست است که اجرای آن بر عهده علیرضا رضاداد خواهد بود. گروه کودک و نوجوان با قوت در حال فعالیت است و همه باید کمک کنیم که این گروه به موفقیت برسد. همچنین مقابله با دزدی و سرقت آثار سینمایی باید جدی گرفته شود و این کار با جدیت آغاز شده است.
 
ایوبی درخصوص رسانه ها بیان کرد: برخی دوستانی که قلم در دست دارند می‌دانند همه رسانه‌ای‌ها را همچون برادران و خواهران و فرزندانم دوست دارم. آقایانی که می نویسید «ایوبی و حلقه مشاورانش» دوران حلقه و فرقه تمام شده و همه سینمای ایران مشاور ما هستند. دوستان در گروه هنر و تجربه، کودک و نوجوان، شورای پروانه ساخت و نمایش و دیگر بخش ها همه در کنار ما مشاوره می دهند و دوران حلقه و فرقه گذشته است و آنقدر این جمله را تکرار نکنید .قرار نیست ما خود را به مدیریت سینما تحمیل کنیم و فضای صفا و صمیمیت حاکم در سینما را قدر بدانیم.
 
وی تصریح کرد: من به شخصه هر سمتی که می گیرم تنم می لرزد و برای هر روز آن ارزش قائلم؛ شهادت می دهم متقاضی هیچ سمتی نبودم و برای رسیدن به هیچ سمتی هیچ گامی برنداشتم. این مسئولیت که به من واگذار شد یک موهبت دانستم و سعی می کنم از آن بهره ببرم. اگر خداوند قدرتی به ما عنایت می کند باید بدانیم شکر قدرت، قدرت را افزون می کند. صاحبان قلم خیلی جاها صاحبان قدرت هستند؛ صاحبان قلم، اهالی سینما، گویندگان، نمایندگان و قوه های دیگر قدرت دارند. همه باید از این قدرت ها برای بهره برداری از فرصت ها و از این فرصت ها درست استفاده کنیم.
 
ایوبی با ابراز خرسندی از راه اندازی هنر و تجربه عنوان کرد: اردیبهشت امسال درخشان بود، چرا خوشحال نباشیم که هنر و تجربه راه افتاده و به چه دلیلی نباید از رونق سینماها در خردادماه خرسند باشیم؟ در عجبم از مردمی که شادی را گم کرده و غم را می پرسند. نگرانی برای این انسان های شریف ایجاد نکنید.  حرف های زیادی و درد و دل های بسیاری دارم اما واقعا بدانید همه ما موظف و مسوول هستیم که این فضای پدید آمده را حفظ کنیم.
 
وی درباره ارکان برخی فیلم ها از جمله ؟«قصه ها» رخشان بنی اعتماد، گفت: نوشته اند سازمان سینمایی از فرصت پدید آمده می خواهد استفاده کند و فیلم های چنین و چنان را نمایش دهد و مجلس نیز چنان خواهد بود؛ فیلمی که امروز اکران می شود (قصه ها اثر خانم رخشان بنی اعتماد) به قدری در نمایندگان نگرانی ایجاد کرده بودند که همه فکر می کردند این اثر سینمایی بیانیه سیاسی است اما پس از آنکه نمایندگان به تماشای این اثر سینمایی نشستند همه فهمیدیم که شنیده ها با دیده آنها متفات است. آنچه گوش می شنود شاید باطل باشد؛ درخواست می کنم ما را ببیند و بعد قضاوت کنید. درخواست می کنم به گذشته برگردید و همین هایی که جامعه و نظام را برای خانه سینما نگران کرده و هزینه های سنگین را در بستن خانه سینما ایجاد کردند باید پاسخ بدهد.کسانی که نگرانی ها را برای سینماگران ایجاد کردند باید پاسخگو باشند. 
 
رئیس سازمان سینمایی اظهار نگرانی کرد: من به عنوان کسی که سال ها رایزن فرهنگی در دیگر کشورها بودم می دانم تصویر بسته شدن و اجتماع جلوی خانه سینما وقتی به دنیا مخابره شود هزینه های بسیاری برای نظام دارد و میلیارد ها تومان باید هزینه کنیم تا این نگاه ایجاد شده تغییر کند. امیدوارم از این فضاها عبور کنیم و اقتدار نظام که قابل مقایسه با هیچ کدام از کشورهای همسایه نیست قدر بدانیم.
 
وی در پایان عنوان کرد: این جشنواره امسال دیده شد ضمن اینکه از کاستی های آن نیز با خبریم. به هر ترتیب از دست اندرکاران این رویداد تقدیر می کنیم و امیدواریم سال آینده جشنواره بین الملل بهتر برگزار شود و محمد حیدری هم با استفاده از تجربیات ۳۳ دوره گذشته، جشنواره پر قدرتی را برپا کند.  
 
پس از اظهارات رئیس سازمان سینمایی به 18 سینماگر و هنرمند ایرانی در رشته های مختلف نشان درجه یک هنری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد. این چهره ها شامل؛ زنده یاد احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اسماعیلی، محمدرضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، احمدرضا درویش، علیرضا زرین دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی و هدیه تهرانی از جمله چهره هایی بودند که گواهینامه درجه ۱ هنری می شدند.
 
پس از این بخش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداخته و گفت: من به شخصه دوستدار سینماگران و هنرمندان هستم و دکتر ایوبی نیز عاشق همه سینماگران است و افتخار می کنم در خدمت شما سینماگران هستیم و گام های خوبی در عرصه سینما برداشته شده است. تجربه ۲۱ ماه گذشته نشان داد وقتی سینماگران و هنرمندان ما با دولت و برنامه های آن همراهی می کنند کار با سرعت بیشتری پیش می رود و همدلی اتفاق می افتد.
 
وی ادامه داد: افتخار می کنم امضای من پای درجه های هنری هنرمندان گرانقدر است. اما نکته ای برای من باعث تاسف است. شخصیت هایی که امشب دیدم عمدتا ستارگان درخشانی در حوزه سینما، تئاتر و سایر رشته های هنری هستند. شخصیت های پیشکسوت هنری که بیش از ۴۰ سال در عرصه های مختلف پیشتاز بوده اند و من  تعجب می کنم چرا تا به حال به این عزیزان درجه هنری داده نشده است. امیدوارم از همه فعالان عرصه هنر بشود تقدیر کرد و با همراهی و همدلی همه برنامه های پیش رو به سرانجام برسد.
 
تقدیر از علیرضا رضاداد دبیر دو دوره سی و دوم و سی و سوم جشنواره فیلم فجر بخش دیگر این مراسم بود  که با اهدای تابلوی نقاشی «سیاوش در آتش» اثر محمدعلی سجادی کارگردان سینمای ایران به وی صورت گرفت. خانه سینما و رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما به نمایندگی از صنوف مختلف این نهاد صنفی نیز از رضاداد تقدیر کردند و لوح سپاس به دبیر جشنواره اهدا کرد.
 
بخش پایانی این مراسم اعطای حکم دبیری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به محمد حیدری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضارضاداد دبیر دو جشنواره سی و دوم و سی و سوم جشنواره فیلم فجر بود.
 
ازچهره هایی که در این مراسم حضور داشتند می توان؛ علیرضازرین دست، رضا کیانیان، نیکی کریمی، هدیه تهرانی، رضا میرکریمی، علی معلم، عبدالله اسکندری، محمد حیدری، محمد رضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پور احمد، مسعود جعفری جوزانی، احمد رضا درویش و ... را نام برد.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن