تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798622670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین وزن مرغ مصرفی چقدر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رکنی، متوسط وزن لاشه مورد استفاده در کشورهای اروپایی را یک کیلو و ۲۰۰ گرم اعلام کرد و اظهارداشت: در عراق این میزان بین یک کیلو و ۴۰۰ گرم تا یک کیلو و ۵۰۰ گرم و در افغانستان یک کیلوگرم است. ‌‌

به گزارش تراز ، معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه باید لاشه‌های سبک‌تر مرغ در سبد غذایی خانوار جا بیفتد، گفت: طرحی توسط دامپزشکی برای کاهش طول دوره پرورش و وزن مرغ آماده شده که اجرای آن به تدریج آغاز خواهد شد.

حسن رکنی بحث استفاده از هورمون در پرورش مرغ را شایعه‌ای بی اساس عنوان کرد و اظهارداشت: هر از گاهی افراد غیرمتخصص به این موضوع دامن می‌زنند و تاوان این اظهار نظرات را تولیدکنندگان می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اظهارنظرات غیرکارشناسی تصور ذهنی مردم را منفی می‌کند، اضافه کرد: بنده به عنوان متولی بخش، وجود هرگونه هورمون در پرورش مرغ را تکذیب می‌کنم.

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای افزایش بازدهی مرغ‌های صنعتی، عنوان کرد: به‌گزینی‌هایی براساس نسل‌های متمادی به صورت مستمر در دنیا در حال انجام است که این به‌گزینی‌ها منجر به این می‌شود که مرغ‌ها و سویه‌هایی که قابلیت رشد بالاتری دارند در هر نسل انتخاب شوند.

رکنی افزود: در نتیجه این امر هر نسلی که در پرورش طیور جلوتر می‌رویم شرایط رشد به سمت بهتر شدن پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار این موضوع، استانداردهایی برای پرورش  تعریف شده که شرایط مطلوب را برای تولید ایجاد کند. به عنوان مثال، چه درجه حرارتی برای محیط پرورش لازم است، چه میزان رطوبت و چه فضای نوری مناسب آن است و چه رفتاری باید با این پرنده داشت که بهترین بازده و عملکرد را از خود نشان دهد.

معاون وزیر جهادکشاورزی، کلیه موارد فوق را در داشتن واحدهای صنعتی مرغ‌هایی که بازده تولیدشان بالاست موثر دانست و افزود: به عبارت دیگر، این مرغ‌ها نسبت به مرغ‌های بومی در مقطع زمانی کوتاه‌تری پرورش پیدا می‌کنند، سرعت رشد آن‌ها بالاتر و ضریب تبدیل غذایی‌شان بهتر است.

رکنی اضافه کرد: مرغ‌ بومی در پروسه زمانی ۳ تا ۴ ماه به وزن حدود ۲ کیلوگرم می‌رسند، این در حالی است که مرغ صنعتی در پروسه‌ای کمتر از ۴۰ روز به وزن بالای ۲ کیلوگرم می‌رسد.

بهترین وزن مرغ مصرفی چقدر است؟

وی با اشاره به توصیه دولت برای مصرف مرغ‌های با وزن کمتر، اظهارداشت: هرچه لاشه مرغ سنگین‌تر می‌شود و وزن آن بالاتر می‌رود پس از مدتی میزان انباشت چربی در آن افزایش پیدا می‌کند و طبیعتا مصرف کنندگانی که مرغ می‌خرند انتظار خرید پروتئین دارند نه چربی.

رکنی، چربی را به عنوان ماده‌ای مضر برای سلامتی خواند و گفت: ما اعتقاد داریم مرغ‌های پرورشی باید وزن مناسبی داشته باشند که میزان انباشت چربی در آن‌ها کاهش یابد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که بهترین وزن برای مرغ‌های مصرفی چه وزنی است؟ افزود: وزنی که در بیشتر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، وزن بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است.

رکنی، متوسط وزن لاشه مورد استفاده در کشورهای اروپایی را یک کیلو و ۲۰۰ گرم اعلام کرد و اظهارداشت: در عراق این میزان بین یک کیلو و ۴۰۰ گرم تا یک کیلو و ۵۰۰ گرم و در افغانستان یک کیلوگرم است. ‌‌

‌وی با اشاره به اینکه گوشت مرغ با وزن کمتر  تردتر و کیفی‌تر است و در پرورش این مرغ‌ها ضریب تبدیل غذایی بهبود می‌یابد، گفت: مرغ‌های سنگین وزن دان بیشتری مصرف می‌کنند و واحد خوراکی که مصرف می‌شود به ازای هر واحد گوشت تولیدی بالا می‌رود؛ بنابراین مصرف نهاده‌ها و هزینه تولید افزایش پیدا می‌کند که این به صلاح کشور نیست.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته ضریب تبدیل غذایی حدودا ۱.۵ تا ۱.۶ دارند، اضافه کرد: این عدد در ایران حدود ۲ و گاهی نیز بیشتر از آن است که این نشان دهنده آن است که بخش زیادی از دانی که  مرغ مصرف می‌کند صرف اضافه وزن آن می‌شود.

‌‌رکنی افزود: به اعنقاد ما، سیر مصرف مرغ در جامعه باید به سمتی پیش برود که  لاشه‌های سبک‌تر مرغ در سبد غذایی خانوار ایرانی جا بیفتد.

طرح محدود کردن طول دوره پرورش و کاهش وزن مرغ

وی، جا افتادن موضوع فوق در جامعه را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: علاوه بر این سازمان دامپزشکی باید محدودیت‌هایی را در پرورش مرغ اعمال کند که به تدریج میانگین وزن زمان کشتار کاهش یابد.

رکنی با اشاره به طرح دامپزشکی در این زمینه اضافه کرد: براساس این طرح طول دوره پرورش محدود می‌شود تا وزن انتهای دوره سبک‌تر باشد در این میان ما نیز از این طرح حمایت می‌کنیم تا عملیاتی شود چراکه اجرای این طرح به نفع مصرف‌کننده، تولیدکننده و منافع ملی است و در جهت تحقق کیفی‌تر کردن تولیدات نیز موثر است، ضمن اینکه سبب کاهش مصرف نهاده‌های دامی می‌شود.

‌‌‌معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه طرح مذکور آماده شده و اجرای آن به تدریج در برخی استان‌ها به شکل پایلوت آغاز خواهد شد، اظهارامیدواری کرد: این طرح در سطح کشور عملیاتی شود.

رکنی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای طرح مذکور در سال‌جاری آغاز می‌شود، گفت: امیدوار هستیم این اتفاق رخ دهد چرا که این موضوع به نفع همه است.


منبع: مهر



سه شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 12:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن