تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804444748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض دانش‌ آموزان به سوالات امتحانات |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراض دانش‌ آموزان به سوالات امتحانات
امتحانات نهایی دانش‌آموزان از تاریخ دوم خرداد آغاز و تا ۲۸ خرداد ادامه دارد. چند سالی است که نمرات امتحانات نهایی سهم ۲۵ درصدی در پذیرش دانش‌آموزان در کنکور دارد. امسال نیز همانند سال گذشته نمرات امتحانات نهایی در کنکور سهم ۲۵ درصدی دارد.
کد خبر: ۵۰۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ - 07 June 2015


امتحانات نهایی دانش‌آموزان از تاریخ دوم خرداد آغاز و تا ۲۸ خرداد ادامه دارد. چند سالی است که نمرات امتحانات نهایی سهم ۲۵ درصدی در پذیرش دانش‌آموزان در کنکور دارد. امسال نیز همانند سال گذشته نمرات امتحانات نهایی در کنکور سهم ۲۵ درصدی دارد.

  به گزارش تسنیم نخستین امتحان نهایی دانش‌آموزان با درس دین و زندگی آغاز شد اما این امتحان آغاز خوبی برای تعدادی از دانش‌آموزان نبود به گونه‌ای که منجر به اعتراض تعدادی از آن‌ها در خصوص دشواری سوالات شد و پس از آن اعترضاتی نیز درخصوص دشواری سوالات طراحی شده در امتحان فیزیک مطرح شد.

به گفته تعدادی از دانش‌‌آموزان سال سوم متوسطه،‌ امتحانات نهایی امسال به شکل دشواری در حال برگزاری است و سوالات طراحی شده عمدتاً مفهومی است.

امیرمحمد دانش‌آموز سال سوم متوسطه با اشاره به دشواری امتحان نهایی درس دین و زندگی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: سوالات طراحی شده درس دین و زندگی مفهومی بود به گونه‌ای که برخی سوالات حتی از محتوای کتب درسی نبود و دانش‌آموز باید با تحلیل و استنباط خود به پاسخ آن می‌رسید. این درس که آغاز کننده امتحانات نهایی بود بسیاری از دانش‌آموزان را متعجب کرد.

وی افزود: سوالات طراحی شده در درس فیزیک نیز دشوار بود و این موضوع منجر به استرس دانش‌آموزان شده است. من با توجه به مطالعه دروس و مطالب ارائه شده توسط معلم در کلاس درس، تصورم مبنی بر این بود که نمره‌‌ بالاتر از ۱۵ در درس فیزیک کسب کنم اما وقتی از جلسه امتحان خارج شدم با توجه به دشواری سوالات طراحی شده به نظر می‌رسد نمره بسیار کم‌تری را کسب کنم.

پدر یکی از دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان نیز با اعلام این‌که فرزند دخترش از دشواری سوالات طراحی شده در امتحانات نهایی شکایت دارد به تسنیم گفت: دشواری سوالات امتحان نهایی باعث شد تا همکلاسی فرزندم سرجلسه امتحان، هنگام مواجه با سوالات دشوار دچار استرس شده و به همین دلیل با افت فشار مواجه شود که این امر مانع از موفقیت وی در امتحان شد.

دشواری سوالات امتحانات نهایی در برخی از دروس منجر به شکل‌گیری اخباری در میان دانش‌آموزان در خصوص اضافه شدن ۱.۵ تا ۳ نمره به نمرات برگه امتحانی آن‌ها در دروس فیزیک و دین و زندگی شده است.

البته سال گذشته نیز دانش‌آموزان به دشواری سوالات امتحانات نهایی اعتراضاتی را داشتند که این موضوع در سال تحصیلی جاری نیز تکرار شده است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌ و پرورش سال گذشته در پاسخ به اعتراضات دانش‌آموزان در خصوص دشواری سوالات امتحانات نهایی عنوان کرد:‌ این اعتراضات بستگی دارد چگونه باشد چرا که برخی از دانش‌آموزان می‌گویند چرا در امتحانات از جزوه طرح سوال نشده است، در صورتی که مبنای ما برای امتحانات کتاب درسی است. متأسفانه برخی از دانش‌آموزان عادت به جزوه‌خوانی دارند در حالی که جزوه دانش‌آموزی ملاک برای طرح سوالات امتحانات نهایی نیست و نخواهد بود.

برای بررسی دلیل دشواری سوالات طراحی شده در امتحانات نهایی امسال با عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تماس گرفتیم.

عمادی ضمن رد برخی اخبار در خصوص اضافه شدن نمره به برگه امتحانی دانش‌آموزان گفت:‌ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﻨﻮاﻥ ﻧﻤﻲ‌ﭘﺬﻳﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﺳﻂﺢ ﺳﻭاﻻﺕ اﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﻧﻬﺎیی اﺯ ﺳﻂﺢ ﻣﺘﻮﺳﻄ ﺩاﻧﺶ‌ﺁﻣﻮﺯاﻥ ﺩﺷﻮاﺭﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ‌. ﺗﻤﺎﻡ ﺳﻮالاﺕ اﺯ ﻛﺘﺐ ﺩﺭسی ﻃﺮاحی ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺩﺭ ﻃﺮاحی ﺳﻭاﻻﺕ اﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﻧﻬﺎیی ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﻮﺟﻪ ﺩاﺷﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺳﻮاﻻﺕ ﺑﺎ ﺳﻂﻮﺡ ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی و ﺭﻭان‌شناسی ﺭﺷﺪ ﺩاﻧﺶ‌ﺁﻣﻮﺯاﻥ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

وی ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩ: ﻃﺮاﺣﺎﻥ ﺳﻮاﻻﺕ اﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﻧﻬایی اﻓﺮاﺩی هستند ﻛﻪ ﻣﺤﺘﻮای ﺁﻣﻮﺯشی ﺭا ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺗﺪﺭﻳﺲ ﻛﺮﺩه‌اﻧﺪ و ﺳﻮاﻻﺕ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﺩی تهیه می‌کنند. سوالات امتحانات نهایی توسط طراحان مجرب طراحی می‌شود و پس از آن یک بار دیگر توسط تیم بازبینی مورد بازبینی قرار می‌گیرد. ضریب سختی سوالات متناسب با دانش‌آموزان کل کشور اعمال می‌شود به گونه‌ای که یک دانش‌آموز در تهران و یک دانش‌آموز در زاهدان بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

به نظر می‌رسد سهم ۲۵ درصدی نمرات امتحانات نهایی در کنکور، باعث طراحی سوالات دشوار و مفهومی شده است. اگر چه مسئولان آموزش و پرورش بر استاندارد بودن سوالات امتحانی تأکید دارند اما باید به طور کامل تشریح شود که این استانداردها بر چه اساسی تعریف می‌شود. از سوی دیگر نحوه تدریس دروس در کلاس درس به گونه‌ای است که دانش‌آموزان را برای پاسخگویی به سوالات مفهومی آماده کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن