تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820175430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار بانک مرکزی به بانک های متخلف


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هشدار بانک مرکزی به بانک های متخلف


معاون نظارتی بانک مرکزی با هشدار به بانک هایی که با برخی روش ها از دستورالعمل نرخ سود سپرده و تسهیلات تخلف می کنند گفت : البته مجموع شبکه بانکی همراهی خوبی در رعایت نرخ ها داشته است. به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، معاون نظارتی بانک مرکزی با هشدار به بانک هایی که با برخی روش ها از دستورالعمل نرخ سود سپرده و تسهیلات تخلف می کنند گفت : البته مجموع شبکه بانکی همراهی خوبی در رعایت نرخ ها داشته است.
حمید تهران فر درجمع خبر نگاران با بیان اینکه برخی بانک ها و موسسه های مالی نکات دستورالعمل بانک مرکزی درباره نرخ سودها را خوب متوجه نشدند و یا به دنبال فرار بوده اند افزود: ‌بانک مرکزی با هدف مسدود کردن سوء استفاده از نرخ های جدید در بخشنامه ای روش های پرداخت نرخ سود سپرده و تسهیلات را شفاف و مشخص کرد تا تخطی انجام نشود.
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: در مرتبه نخست سپرده های کوتاه مدت عادی تابع نرخ سود که تابع زمان هستند اگر امروز نرخ سود را کاهش دهیم ، مشمول نرخ سود جدید هستند و برای این سپرده ها نیاز به انتظار نیست.
تهران فر درباره سپرده های مدت دار هم گفت:‌ اگر سپرده مدت دار قبلا افتتاح شده باشد تا زمان سررسید مشمول نرخ قبلی است اما تمدید ، تجدید یا افتتاح سپرده جدید مشمول نرخ سود جدید خواهد بود.
معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر پرهیز بانک ها از رقابت ناسالم گفت: حداکثر سود سپرده های یکساله 20 درصد است اما برای تعیین نرخ سود سپرده های زیر یکسال به بانک ها اختیار داده شده است.
تهران فر افزود: از مدیران حرفه ای بانک ها انتظار داریم نرخ های سود سپرده های کوتاه مدت را متناسب با سقف 20 درصدی سپرده یکساله تعیین کنند.
وی خاطر نشان کرد:‌ گزارش ها حاکی از آن است که برخی بانک ها در این زمینه حرفه ای عمل نکردند و به دنبال جذب سپرده به صورت غیر حرفه ای و با رقابت ناسالم هستند .  
معاون نظارتی بانک مرکزی درباره تخلف برخی بانک ها از نرخ 24 درصدی تسهیلات عقود مشارکتی  هم گفت: نرخ 24 درصدی عقودمشارکتی ، نرخ موثر است و اگر بانکی بخشی از تسهیلات را نزد خود نگه دارد عملا نرخ تسهیلات 26 تا 28 درصد خواهد شد و قطعا تخلف انجام شده است.
تهران فر تصریح کرد: در این صورت مشتری می تواند این تخلف بانک عامل را از بانک مرکزی و مرجع قضایی پیگیری کند .
معاون نظارتی بانک مرکزی درباره پیشنهاد برخی بنگاهها برای نرخ بالای 24 درصدی عقود مشارکتی نیز گفت: اگر برای طرح هایی پیشنهاد نرخ سودبالای 24 درصد می شود ، طرح ریسک بالا دارد و بانک نباید بپذیرد.
تهران فر افزود: این موضوع برای نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای نیز صادق است و نرخ سود عقود مبادله ای نیز 21 درصد و به عنوان نرخ موثر تعیین شده است .
معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به فعالیت 21 هزار شعبه بانکی در کشور گفت: گاهی ممکن است برخی مدیران شعب از محتوای مقررات مطلع نباشند و برخی تخلفات به دلیل آگاه نبودن نیروی انسانی به وظایف اتفاق می افتد.
تهران فر گفت: در مجموع پس از ابلاغ نرخ سود سپرده و تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار تا کنون بانک ها همراهی خوبی با بانک مرکزی داشته اند .
دانلود
دانلود
 

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن