تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820103627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران
راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه




گفتار بیست و نهم را به بحث و بررسی درباره تحصیلات رایگان و فرصت های بورس و اسکان در این کشور اروپایی حوزه شنگن اختصاص داده ایم تا برای متقاضیان سفر به فرانسه، نکات معرفی شده سودمند و کاربردی باشد.











برترین ها: قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش  تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.



60 شرکت اسکاندنیاوی برای متقاضیان تحصیل در اروپا




نکات مهم در ترجمه رسمی مدارک تحصیلی



در 28 گفتار درباره فرصت هتی تحصیلی و بورسیه در کشورهای مختلف مطالبی ارائه شد. این بخش، به موضوع فرانسه اختصاص دارد. استقبال مخاطبان عزیز پرتال برترین ها از سلسله مطالب تحصیل در خارج از کشور، فرصت مغتنمی را برای هیات تحریریه سایت فراهم کرده است تا بااستفاده از ابزارهای مالتی مدیا، فرصت های تحصیلی و بورسیه و راهنمای تحصیلی را برای متقاضیان فارسی زبان تحصیل در سراسر جهان ارائه کند که در این راه، منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات مخاطبان سایت نیز هستیم.

فرانسه را باید یکی از نخستین مقاصد گردشگری، تحصیل، تجارت و سیاست ایرانیان در اروپا دانست که از عهد قجر تا کنون، تعاملات و تبادلات فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصادی فراوانی بین دو ملت با ظرفیت های مختلف انجام شده است. فرانسه و زبان فرانسوی، دو موضوع ناشناخته برای ایرانیان علاقمند به علم و صنعت در اروپا نیست و به همین خاطر، شمار دانشجویان و فارع التحصیلان ایرانی فعال در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی این کشور در پنجاه سال اخیر، ده ها هزار نفر را شامل شده است.

 گفتار بیست و نهم را به بحث و بررسی درباره تحصیلات رایگان و فرصت های بورس و اسکان در این کشور اروپایی حوزه شنگن اختصاص داده ایم تا برای متقاضیان سفر به فرانسه، نکات معرفی شده سودمند و کاربردی باشد. توجه به این مساله ضروری است که در چند سال اخیر به دلیل بحران های اقتصادی و سیاسی گوناگونی که کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه با آن رو به رو بوده اند و بعضا نیز هستند، یارانه دولتی به تحصیلات دانشجویان خارجی در این کشورها کاهش یافته است. هم چنین به دلیل افزایش نزخ ارز و بالارفتن مالیات ها، زندگی و تحصیل در قطب های اول اقتصاد و صنعت اروپا برای دانشجویان ایرانی بسیار گران تر از سایق تمام می شود اما همواره راه حل هایی برای عبور از بحران های مختلف و یافتن روش های جایگزین وجود دارد. در صورت یادگیری زبان فرانسه، تحصیل دراین کشور تقریبا بدون هزینه یا با هزینه ای بسیار پایین امکان پذیر می باشد.
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



پیش از ورود به بحث باید سایت تحصیل در فرانسه http://www.studying-in-france.org را باید معرفی کنیم که حاوی اطلاعات بسیار خوب و جامعی برای متقاضیان عزیز تحصیل در این کشور اروپایی می باشد.  


راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



علاوه بر این پایگاه، میتوان سایت کمپوس فرانسه http://www.campusfrance.org/en را معرفی کرد که منبع ارزنده ای برای دریافت اطلاعات مختلف در عرصه های تحصیلی، زندگی و کار در فرانسه می باشد
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



نکته 535: در نکته اول باید به این موضوع توجه کنید که سفارت فرانسه در تهران برای صدور روادید دانشجویی برای ایرانیان دارنده پذیرش یا بورس تحصیلی در این کشور، گاهی اوقات مسائل حاشیه ای و سیاسی زیادی را مد نظر قرار می دهد که در قیاس با سایر سفارتخانه های کشورهای عضو شنگن، این سخت گیری ها شدید است. همواره با آکاهی از اخرین مدارک مورد نیاز سفارت و رایزنی با دانشجویان ایرانی حاضر در این کشور ،مشاوره های موثق و به روزی را کسب کنید.

نکته 536: تنوع رشته و دانشگاه و فرصت تحصیلی و کاری در کشور فرانسه سبب شده است تا متقاضیان ایرانی بتوانند در صورت دارا بودن از شرایط حداقلی، حق انتخاب زیادی را برای تحصیل در این کشور در اختیار داشته باشند. اما این حق انتخاب بدون دانستن زبان فرانسه، تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. گر چه در نا امیدی، بسی امید است...

دانشگاه هایی مانند مونت پولیه http://www.umontpellier.fr که در قرن دوازدهم میلادی تاسیس شده است و از قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه می باشد، در کنار دانشگاه معروف سوربن http://www.sorbonne-universites.fr، دانشگاه نانت http://www.univ-nantes.fr/english، و دانشگاه استراسبورگ،https://www.unistra.fr/index.php?id=accueil از جمله دانشگاه های بزرگ فرانسه است که همواره مورد استقبال دانشجویان حارجی قرار گرفته است. فهرست دانشگاه های فرانسه در نکات بعدی ارائه شده است.
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه


 
نکته 537: اگر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا قصد تحصیل در این کشور را دارید و شماری استاد در رشته مورد علاقه خود پیدا کرده اید ، برای تعامل اثربخش با اساتید فرانسوی، در صورتی که هنوز قابلیت گفت و گو به این زبان را ندارید ، از دوستان خود در این کشور بخواهید تا به زبان فرانسه به معرفی رزومه و قابلیت های شما بپردازد. فهم درست و صحیح از مقصود و هدف شما جهت تعامل با اساتید فرانسوی، نخستین گام در فرآیند اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی می باشد.

نکته 538: در صورتی که به زبان فرانسه تسلط نسبی دارید، کشور سوئیس هم می تواند یکی از مقاصد تحصیلی شما برای تحصیلات عالیه به این زبان باشد و تراکم دانشجویی کم تری در قیاس با دانشگاه های فرانسه برای ایرانیان دارد.

نکته 539: در صورتی که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی1 و دندان پزشکی در فرانسه هستید، باید خود را برای شرکت در یک آزمون سراسری2 در این کشور اماده کنید. این آزمون معمولا بعد از ترم اول یا دوم تحصیل شما در دانشگاه پزشکی مقصد برگزار می شود که برای دریافت اطلاعات بیش تر درباره چنین آزمون هایی، مدیر گروه رشته شما موثق ترین پاسخ گو خواهد بود. برای اطلاعات دقیق درباره فرصت های تحصیلی و هزینه ای در فرانسه، از سایت رسمی فرانسه اف ار میشود در نشانی http://www.france.fr/en/studying-france/cost-studying-france.html استفاده کرد
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



نکته 540: برای گرفتن پذیرش در رشته های پزشکی و دندان پزشکی عمومی در فرانسه، الزامی به ارائه مدرک کارشناسی در رشته های علوم تجربی نیست و متقاضی می تواند با مدرک پیش دانشگاهی هم برای این رشته ها اقدام کند. اما قطعا دارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های علوم تجربی مانند زیست شناسی،شیمی، بیوشیمی، علوم آزمایشگاهی و امثالهم، امتیاز رقابتی در فرآیند پذیرش خواهد بود.

نکته 541: قطعا برای افرادی که علاقمند به تحصیل و تحقیق واقعی در رشته های دانشگاهی هستند، سختی پیدا کردن مکان اقامت در فرانسه، مشقت های یادگیری زبان فرانسه!!، سرد بودن یا گرم بودن ملت فرانسه!، بازار کار نامناسب اتحادیه اروپا و داستان هایی در این سطح، آن ها را از مسیر اصلی دور نمی کند.

نکته 542: نصب نرم افزارهای مختلف مربوط به دیکشنری فرانسه به انگلیسی یا به فارسی بر روی موبایل و نوت بوک خود و هم چنین در اختیار داشتن فهرستی از پرتال های ترجمه آنلاین زبان فرانسه به دیگر زبان ها، مواردی هستند که به صورت پیش فرض باید بدانید و به آن ها دسترسی داشته باشید.

نکته 543: در فرانسه مرکزی هست برای تبدیل رزومه شخصی به مدرک دانشگاهی3. یعنی اگر شما دارای سابقه کار تخصصی در یک زمینه خاص علمی و صنعتی هستید، می توانید با ارائه مدارک مربوطه، مدرک دانشگاهی معادل از این سازمان دریافت کنید. این که اعتبار چنین مدارکی مورد تایید دانشگاه های فرانسه یا اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم ایران برای ارزشیابی تحصیلی هست یا خیر، مساله ای هست که باید از مراکز رسمی ایران و فرانسه استعلام کنید.
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



نکته 544: آزمون تف4، یکی از آزمون های شناخته شده برای علاقمندان به دریافت مدرک زبان فرانسوی جهت ورود به دانشگاه های فرانسه می باشد. مرکززبان فرانسوی دانشگاه تهران5  یکی از مراجع معتبر برگزار کننده این آزمون در ایران می باشد.

نکته 545: فهرست مدارک زبان مورد تایید دانشگاه های فرانسه را می توانید همواره از طریق بخش فارسی آزانس ملی گسترش آموزش عالی در فرانسه6 جویا شوید. همچنین هر گونه پرسش درباره شیوه برگزاری و تحصیلات در این کشور را از طریق کارشناسان این مرکز پیگیری کنید. فهرست کلیه دانشگاه های فرانسه نیز در نشانی اینترنتی»:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_colleges_and_universities_in_France در دسترس می باشد

نکته 546:  برخی از فرصت های بورسیه در دانشگاه های فرانسه، به صورت زبان انگلیسی و تحت سیستم اراس موندس7 ارائه می شود که با استقبال گسترده دانشجویان خارجی به ویژه متقاضیان آسیایی همراه شده است.

نکته 547: مشهورترین دانشگاه فرانسه، دانشگاه سوربن8 پاریس می باشد که قدمتی چند صد ساله داشته و در فهرست صد دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه تا کنون مقصد دانشجویان زیادی از ایران در دهه های گذشته بوده است و نباید برای متقاضیان ایرانی تحصیل در فرانسه، به عنوان یک آرزوی دست نیافتنی تلقی شود. رشته های متنوع و اساتید ایرانی و غیر فرانسوی این دانشگاه می تواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به تحصیل در یکی از مقاطع دانشگاهی در این مرکز آموزش معتبر اروپا باشد. جمله مشهور انیشتن را که در نکته 435 عنوان شد، همواره به خاطر داشته باشید!
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



نکته 548: اگر همواره به دنبال یافتن برترین موقعیت های تحصیلی در رشته های مختلف در فرانسه هستید و دارای رزومه خیلی خوب و قوی می باشید، سایت برترین دانشگاه های جهان9 ، به عنوان پرتال اطلاع رسانی غیر رسمی، می تواند یک منبع خوب برای دسترسی به چنین اطلاعاتی باشد. اما همواره در نظر داشته باشید که دانشگاه ها و مراکز فرانسوی که در این فهرست ها قرار ندارند، به معنای ضعف یا عدم توانایی علمی و تجربی آن ها در زمینه های مختلف تحصیلی و تحقیقاتی نیست و در برخی از رشته ها، دانشگاه هایی که در این فهرست دیده نمی شوند، چه بسا موقعیت های بورسیه و پژوهشی متنوع تر از دانشگاه های شناخته شده تر برای غیر فرانسوی ها ارائه می کنند.

نکته 549: علاقمندانی که قصد دارند در یکی از رشته های مهندسی در فرانسه ادامه تحصیل بدهند، کنسرسیوم10  n+I که متشکل از هفتاد مرکز آموزشی در فرانسه می باشد می تواند مشاوره های لازم را به این دسته از متقاضیان ارائه کند. خدمات این کنسرسیوم رایگان نیست.

نکته 550: اگر واقعا قصد ادامه تحصیل به زبان فرانسه در این کشور را دارید، نباید مدارک تحصیلی خود را به زبانی غیر از فرانسه ترجمه کنید یا رزومه و اطلاعات دیگر را به زبان انگلیسی ارائه کنید. اگر چه ارائه مدارک به زبان انگلیسی مگر مواردی که صراحتا توسط دانشگاه قید شده باشد، عاملی برای عدم پذیرش دانشجو به شمار نمی آید.

نکته 551: دانشجویان زیادی هستند که با نمرات آیلتس و تافل و معدل پایین و نه خیلی بالا، توانسته اند در دوره های انگلیسی زبان دانشگاه های فرانسه پذیرفته شوند. بنابراین هیچ گاه از سعی و تلاش نا امید نشوید. چرا که شما محکوم به پیروزی هستید و نه شکست!

نکته 552: این که مدارک دانشگاهی خود را باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی کنید یا به زبان فرانسه، موضوعی نیست که دارالترجمه های کشور به شما پاسخ دهند. باید از دانشگاه مقصد و سفارت فرانسه در تهران موضوع را استعلام کنید.

نکته 553: در صورتی که برای مقطع دکترا در فرانسه قصد اقدام دارید، پرتال هایی مانند کمپس فرانس11 ، افناک12  و اینتلیجنس13  می توانند منبع و راهنمای فوق العاده برای دانشجویان دکترا و پسا دکترا در این کشور باشند. این پایگاه ها معمولا به زبان انگلیسی نیز بارگذاری شده اند.
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



نکته 554: اگر به دنبال یافتن نمونه هایی برای نوشتن یک رزومه، اظهارنامه هدف یا هر نامه ای به زبان فرانسه و بر اساس ساختارها و ادبیات مرسوم در این کشور هستید، بخش فرانسوی موتور جست و جوی گوگل14  می تواند یک راهنمای خوب باشد.

نکته 555: اگر برای یافتن محل اسکان به دنبال مکان های کوتاه مدت یا بلند مدت در فرانسه هستید، سایت هایی مانند پپ15 ، بن کون16 ، ایربی ان17 ، بیدی کاسا18  و سینه اونیورسیته19  مطلوب است.

نکته 556: برای پیدا کردن یک هم اتاقی در فرانسه، پرتال هایی مانند من لوژمان20 ، آنونس21  و لوژمان اتودیان22  بسیار مفید است.

نکته 557: تمام تلاش این مطالب برای معرفی لینک ها و نشانی های رسمی مربوط به مراکز دولتی و دانشگاهی و تحقیقاتی در اروپا به این دلیل است که خواننده سایت را به عنوان بخشی از جامعه دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در اروپا، با فرهنگ تعامل با کانال های رسمی کسب اطلاعات و پرهیز از کانال های غیر رسمی (پرس و جو از دوستان نااگاه، اتکا به شنیده های غیر موثق، پایگاه های غیر مجاز هزینه بر، تبلیغات اینترنتی مرسوم، اگهی های تبلیغاتی روزنامه ها و امثالهم) آشنا کند. برای فرانسه نیز چنین موضوعی را در دستور کار داشته باشید و گول اگهی های تبلیغاتی و مشاوران بی اطلاع ! را که به دنبال طعمه های ناآگاه هستند برای مشاوره تحصیلی، نخورید.

نکته 558: این موضوع که مردم فرانسه به نسبت مردمان اسکاندیناوی یا دیگر کشورهای اروپایی، آشنایت خوبی نسبت به زبان انگلیسی ندارند، یک حسن برای دانشجویانی است که که میخواهند به زبان فرانسه در این کشور تحصیل کنند! این موضوع را فراموش نکنید!

نکته 559: از طریق پرتال وزارت آموزش ملی فرانسه23 ، می توان فرصت های تحصیلی، تحقیقاتی و حتی بورس های خصوصی و دولتی متنوعی که برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در این کشور تدارک دیده شده است را مشاهده نمود. البته در گفتار مربوط به منابع بورس در حوزه شنگن، بخش مربوط به کشور فرانسه به راحتی قابل دسترسی و ارزیابی از طریق لینک های معرفی شده می باشد.

نکته 560: دانشجویان شاغل به تحصیل در فرانسه یا افرادی که علاقمندند پیش از ورود به فرانسه، فرصت های کارآموزی اختصاص یافته برای دانشجویان را ملاحظه و بررسی کنید، مناسب است تا پرتال های زیر را هر ازگاهی در نظر داشته باشند. در این پرتال ها، برخی از فرصت های کارآموزی برای دانشجویان دانشگاههای فرانسه نیز ارائه شده است.
 

راهنمای فرصت های تحصیلی در فرانسه



 www.apec.fr

 www.jeunedip.com

 www.kapstages.com

 www.iquesta.com

 www.aidostage.com

 www.stage-emploie.com

 www.optioncarriere.com

 www.monster.fr

 www.manpower.fr

 www.jobintree.com
 
نکته 561: اگر به ربان فرانسه علاقه دارید و به دنبال رشته ای هستید که به جز فرانسه، در پرتغال،اسپانیا، لیتوانی، دانمارک،  مجارستان و لهستان نیز به طور رایگان برای شما ارائه می شود، انتخاب فرانسه برای تحصیل بهتر از دیگر گزینه ها می باشد. چرا که تحصیل در فرانسه می تواند به یادگیری زبان فرانسه توسط شما منجر شود که فرصت های تحصیلی و اشتغال بیش تری را در آینده به نسبت تحصیل در کشورهای ذکر شده فراهم می کند. البته اگر واقعا به محیط، فرهنگ و دانشگاه خاصی علاقمند هستید و این علاقه شما منطقی می باشد، در انتخاب خود درنگ نکنید!

نکته 562: بخش فارسی سفارت فرانسه در تهران24 ، اطلاعات کامل و به روز درباره شرایط دریافت روادیددانشجویی را اعلام کرده است که تنها مرجع رسمی درباره این موضوع برای علاقمندان به تحصیل در فرانسه می باشد.

نکته 563: سفارتخانه فرانسه در تهران25 ، سفارت ایران در پاریس26  و رایزن فرهنگی27  آن، می تواند پاسخ گوی بخشی از سوالات شما درباره وضعیت فرهنگی، اقتصادی و حتی تحصیلی ایرانیان در این کشور باشد و قطعا به نسبت طرح پرسش در سایت های اینترنتی و استعلام از موسسات تبلیغ کننده در اینترنت، پاسخ های موجه تری دریافت خواهید کرد.

در ویدئوی زیر، راهنمای کلی توسط یک دختر فرانسوی درباره تحصیل در فرانسه ارائه شده است



در این ویدئو، تجربه یک دانشجوی چینی در مقطع دکترا در فرانسه ارائه شده است




1-  première année commune aux études de santé

2-  Epreuves Nationales classantes

3-  http://www.vae.gouv.fr/_pdf/accueil_version_anglaise.pdf

4-  Test d"évaluation de français

5-  http://www.utfrench-tef.ir

6-  http://www.iran.campusfrance.org/fa/node/66990

7-  http://www.2e2f.fr/erasmus-mundus.php

8-  http://www.paris-sorbonne.fr

9-  http://www.topuniversities.com

10-  http://www.nplusi.com

11-  http:// d.campusfrance.org

12-  http://www.fnak.fr

13-  http://www.intelliagence.fr/default.aspx

14-  www.google.fr

15-  http://www.pap.fr

16-  http://www.leboncoin.fr

17-  http://www.airbnb.fr

18-  http://www.bedycasa.fr

19-  http://www.ciup.fr

20-  http://www.mon-logement-etudiant.fr

21-  http://www.annonces-colocation.fr

22-  http://www.logement-etudiants.fr

23-  http://www.education.gouv.fr

24-  http://www.ambafrance-ir.org/IMG/html/cd-html/etudier/farsi/farsi2.html

25-  http://www.ambafrance-ir.org

26-  http://www.amb-iran.fr

27-  http://paris.icro.ir







تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن