تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریزگردها تهدیدی برای سلامت انسان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ریزگردها تهدیدی برای سلامت انسان
کارشناس و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلاینده های حاکم در تهران بدلیل استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی است .


اسماعیل کهرم کارشناس و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگوی اختصاصی  با خبرنگار محیط زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت سلامت هوای محیط زیست برای سلامت جسم و روح اظهارکرد :یکی از معضلات اصلی کلان شهرها بخصوص پایتخت کشورمان تهران ، ریزگرد و آلاینده ها است ، که عاملی مهم و تاثیر گذار در سلامتی جسم و روح انسان است .


وی افزود : عامل پیدایش پدیده ی ریزگردها که بیشتر آن داخلی و منطقه ای است ،  نظیر  خشک شدن دریاچه ها ،  جاده سازی های روز افزون ،  نابودی فضای سبز و جنگل ها و ... است همچنین عامل پیدایش پدیده آلاینده ها ،استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی نظیر بنزین ، گازوئیل ، نفت مازوت و نفت کوره است.


کهرم در خصوص مضرات کارخانجات اطراف تهران تصریح کرد : حدود ۳۰ درصد صنایع ایران در اطراف پایتخت مستقر هستند که بسیار مضر برای مردم شهر محسوب می شوند و همچنین  گرمای روز افزون هوا باعث تشدید آلاینده ها و ریزگردها می شود .


وی ادامه داد : یکی از مهمترین عوامل حذف و جذب ریزگردها درختان و جنگل ها و همچنین وزش باد می باشد که باتوجه به صرف زیاد زمان برای ایجاد فضای سبز و جنگل ها باید بدانیم و آگاه باشیم که قطع هر شاخه درخت ضررهای بسیار دارد چه برسد به قطع یک درخت ، پس در ایجاد و حفظ فضاهای سبز ، ولو جزئی و کوچک تلاش کنیم .


کهرم در خصوص ورود ریزگردها به درون بدن انسان بیان کرد : ریزگردها را جدی بگیرید زیرا ریزگردهایی که کمتر از ۲/۵ میکرون هستند براحتی وارد بدن شده و هیچ فیلتری نمیتواند مانع آن ها شود و بسیار برای سلامت انسان مضرر است .


کارشناس و مشاور سازمان محیط زیست در پایان تاکید کرد : توصیه می شود در روزهایی که شرایط هوا در وضعیت هشدار و یا ناسالم اعلام می شود ، از تردد غیر ضروری خارج از منزل خودداری کنید حتی کسانی که وزرشکار هستند ، زیرا ریزگرد ها و آلاینده ها وارد حنجره و جایی که اکسیژن و گاز کربنیک به تبادل می پردازند می شوند که خطرناک و با ظهور علائمی چون احساس خفگی ، تنگی نفس ، کبودی لب ها خود را نمایان می سازد .


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

میدان ولیعصر آماده برپایی جشن حضرت ولیعصر(عج)
امنیت در منطقه 12 و 16 وجود ندارد
برپایی کلبه‌های دوستداران کوهستان در طول سال
دولت تصمیم جدی در خصوص حمایت از تاکسیرانی را اتخاذ کند




۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن