تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804932098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌های معارفی نقشی تاثیرگذار در زندگی مخاطبان دارند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ندا ملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
برنامه‌های معارفی نقشی تاثیرگذار در زندگی مخاطبان دارند
مجری برنامه مذهبی باید در مهمترین موضوع زندگی انسان‌ها یعنی «خدا» با مردم پیوند خورده و دارای ویژگی‌های مشترک و با نوع برنامه باشد.


ندا ملکی مجری برنامه «آفتاب شرقی» در خصوص محتوا و ویژگی‌های اجرا در برنامه‌های مذهبی و معارفی در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه‌ی «آفتاب شرقی» یک برنامه اذان‌گاهی در شبکه‌ی یک سیما است و در یک برهه‌ی زمانی و در سال‌های 87 تا 89 یعنی حدود سه-چهار سال پیش پربیننده‌ترین برنامه معارفی اذان‌گاهی لقب گرفت. در این برنامه از موضوعات مختلف مذهبی صحبت می‌شود. قبل از این، برنامه بصورت مجری محوری کار می‌شد، اما در حال حاضر تبدیل به یک برنامه‌ی گفتگو محور شده است.


وی ادامه داد: اکنون برنامه‌های مذهبی، گفتگو محور هستند و اگر به سمت مجری محور شدن با گنجاندن آیتم‌های مختلف و همچنین نگاه‌های تازه حرکت کنند برنامه هایی با سبکی نو تولید خواهد شد. برنامه‌های مذهبی همیشه شبیه بهم هستند، یعنی گفتگو محورند. بنابراین برای  برنامه‌های مناسبتی و مذهبی، نیاز به یک تحول و انقلاب داریم که این موضوع، نیازمند است تا یک نفر پرچم دار آن بوده و با آسیب‌شناسی‌های لازم، اقدامات بعد از آن‌هم صورت بگیرد تا بتوانند مردم را پای گیرنده بنشانند.


ملکی اظهار داشت: در حال حاضر در جنگ رسانه‌ای و مطرح شدن بحث‌های اعتقادی و معارفی، شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای، اعتقاد نشانه گرفته‌اند، اعتقادی که جزء زندگی مردم است. بنابراین اگر باور درست شود، ارزش‌ها نیز رنگ می‌گیرنتد و این مستلزم آن است تا ببینیم برنامه‌های معارفی، چه رویکردی داشته و چگونه به هدایت فکری و اعتقادیشان پرداخته می‌شود.


وی افزود: از ملزومات یک برنامه مذهبی، وجود یک تهیه‌کنندهِ خلاق و صاحب فکر و همچنین حضور نویسنده‌هایی که به ارتقای برنامه‌ی کمک کننده، است. از موارد مهم دیگر بحث بودجه است. اگر بودجه‌ای که برای برنامه‌های اجتماعی وجود دارد برای برنامه‌های معارفی هم در نظر گرفته شود، تغییرات محسوسی را شاهد خواهیم بود. در این بین از نوع دکور نباید غافل شویم. دکور برنامه‌های مذهبی باید از مطلوب‌ترین و شیک‌ترین دکورهایی باشد که در سازمان کار می‌شود.


ندا ملکی بیان کرد: 2 مؤلفه‌ی اصلی برای برنامه‌های مذهبی وجود دارد که عبارت‌اند از: «1-ساخت برنامه 2-محتوای برنامه» که مورد سومی را هم می‌توان به آن اضافه کرد و آن بحث اجرایی و آن کسی است که سکان‌دار این جریان بوده و در انتها به مدیر گروه وصل می‌شوند . اگر رتبه‌بندی‌ها، بر اساس شایستگی‌ها صورت بگیرد مانند انتخاب مجری و آیتم و اگر تهیه‌کننده، خوش‌فکر، دلسوز و کار بلد باشد، احساس دین و مسئولیت می‌کند که این خود نوعی تبلیغ است و با این شرایط به طور قطع روند مطلوب اجرا می‌شود.


ملکی ویژگی‌های اجرا در برنامه‌ مذهبی را اینگونه بیان کرد: اجرای برنامه‌ی مذهبی با انگیزه‌های فردی شخص، علاقه به شهرت و دیده شدن بر حسب استعداد فردی مرتبط است . اگر مجری در مهمترین موضوع زندگی انسان‌ها یعنی «خدا» با مردم پیوند خورد و این پیوند با علاقه آمیخته شود به طور قطع بازدهی بیشتر و بهتری خواهیم داشت. رسانه جای بسیار حساسی است و شخص مجری در رسانه باید دارای ویژگی‌های مشترک با نوع برنامه باشد.


وی ادامه داد: برنامه معارف حساس‌تر است. مجری باید به حرف‌های مستند، علمی و منطقی که می‌زند عمل کرده و خود را به دانش روز برساند و همین طور به مطالعات و مسائل مذهبی تسلط داشته و توانایی رو در رویی با کارشناس برنامه را داشته باشد و در صورت لزوم وارد بحث شده و علم گفتگو و اظهار نظر را داشته باشد.


ما باید جای حرف زند راجع به موضوع‌‌های ریز مذهبی و فرصت‌ دادن به مجری را در برنامه‌ها داشته باشیم ضمن اینکه رسانه‌ی ملی، رسانه دینی است و مجری برنامه مذهبی باید توانایی اجرای برنامه‌های غیر مذهبی را نیز داشته باشد و برعکس این موضوع هم وجود دارد، یعنی یک مجری برنامه‌‌ی غیر مذهبی باید دارای اطلاعات دینی باشد بنابراین جداسازی، مفهوم عقلانی ندارد.


ندا ملکی در پایان خاطرنشان کرد: یک تهیه‌کننده، هدایت‌گر فکری برنامه است و باید دغدغه‌ی ساخت یک برنامه‌ی خوب دینی را داشته و از منابع فکری خوب بهره‌‌مند باشد تا بتواند یک برنامه‌ی خوب مذهبی و دینی را ارائه دهد و همچنین مجریان کارشناسان برنامه‌های معارفی باید در دانشگاه‌ها بر اساس شایستگی و ویژگی‌هایی که رسانه می‌طلبد شناخته و معرفی شوند.






انتهای پیام/







اخبار مرتبط

مصرف روغن پالم نگران کننده نیست
وظیفه رسانه ملی یاد آوری عاشورا در جهت رشد عقلانی و فکری‌ مردم است
مراقبه یاران امام زمان در "قرار جمعه"
چهره‌های ماندگار زن کشور در "فیروزه" امشب
عادل فردوسی پور و احسان علیخانی از بهترین مجریان جشنواره
رقابت احسان علیخانی و محمدرضا شهیدی‌فر در جشنواره جام جم




۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن