تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804331292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترين وظيفه منتظران حضرت ولي عصر (عج) از نگاه رهبر معظم انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۶ق.ظ)
بزرگترين وظيفه منتظران حضرت ولي عصر (عج) از نگاه رهبر معظم انقلاب موج - همزمان با فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت بقيه الله الاعظم (عج) گزيده اي از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره انتظار فرج و وظيفه منتظران منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين مطلب در پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به شرح زير آمده است:

**اين، آينده ي قطعي شماست
ملت ايران به فضل پروردگار، با هدايت الهي، با کمک هاي معنوي غيبي و با ادعيه زاکيه و هدايت هاي معنوي ولي الله الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامي را بار ديگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامي را برافراشته نمايد. اين، آينده قطعي شماست. جوانان، خودشان را براي اين حرکت عظيم آماده کنند. نيروهاي مومن و مخلص، اين را هدف قرار دهند.
بيانات در ديدار جمعي از ايثارگران و خانواده هاي شهدا 1376/05/2

**امروز بايد در جهت حکومت امام زمان (ع) کار و تلاش کنيم
ما که منتظر امام زمان هستيم، بايد در جهتي که حکومت امام زمان (عليه الاف التحية و الثناء و عجل الله تعالي فرجه) تشکيل خواهد شد، زندگي امروز را در همان جهت بسازيم و بنا کنيم. البته، ما کوچک تر از آن هستيم که بتوانيم آن گونه بنايي را که اولياي الهي ساختند يا خواهند ساخت، بنا کنيم؛ اما بايد در آن جهت تلاش و کار کنيم.
مظهر عدل پروردگار، امام زمان (عج) است و مي دانيم که بزرگ ترين خصوصيت امام زمان (عليه الصلاةوالسلام) - که در دعاها و زيارات و روايات آمده است - عدالت مي باشد: «يملأ الله به الارض قسطا و عدلا».
رابطه قلبي و معنوي بين آحاد مردم و امام زمان (عج) يک امر مستحسن، بلکه لازم و داراي آثاري است؛ زيرا اميد و انتظار را به طور دائم در دل انسان زنده نگه مي دارد.
بيانات در ديدار مسئولان و اقشار مختلف مردم 1368/12/22

**قبل از فرج، آسايش و راحت طلبي و عافيت نيست!
شما جوانان عزيز که در آغاز زندگي و تلاش خود هستيد، بايد سعي کنيد تا زمينه را براي آن چنان دوراني آماده کنيد، دوراني که در آن، ظلم و ستم به هيچ شکلي وجود ندارد، دوراني که در آن، انديشه و عقل بشر، از هميشه فعال تر و خلاق تر و آفريننده تر است، دوراني که ملت ها با يکديگر نمي جنگند، دست هاي جنگ افروز عالم همان هايي که جنگ هاي منطقه اي و جهاني را در گذشته به راه انداختند و مي اندازند ديگر نمي توانند جنگي به راه بيندازند، در مقياس عالم، صلح و امنيت کامل هست، بايد براي آن دوران تلاش کرد. قبل از دوران مهدي موعود، آسايش و راحت طلبي و عافيت نيست. در روايات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان مي شويد، فشار داده مي شويد. امتحان در کجا و چه زماني است؟ آن وقتي که ميدان مجاهدتي هست. قبل از ظهور مهدي موعود، در ميدان هاي مجاهدت، انسان هاي پاک امتحان مي شوند. در کوره هاي آزمايش وارد مي شوند و سربلند بيرون مي آيند و جهان به دوران آرماني و هدفي مهدي موعود (ارواحنا فداه) روز به روز نزديک تر مي شود، اين، آن اميد بزرگ است، لذا روز نيمه شعبان، روز عيد بزرگ است.
بيانات در ديدار مردم قم 1370/11/30

**زمينه ظهور را بايد با حاکميت قرآن و اسلام آماده کرد
انتظار، يعني دل سرشار از اميد بودن نسبت به پايان راه زندگي بشر. ممکن است کساني آن دوران را نبينند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبريک اين عيد - که عيد اميد و عيد انتظار فرج و گشايش است - درست نقطه مقابل آن چيزي است که دشمن مي خواهد به وجود بياورد.
ما آن وقتي ميتوانيم حقيقتا منتظر به حساب بياييم که زمينه را آماده کنيم. براي ظهور مهدي موعود (ارواحنافداه) زمينه بايد آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامي و حاکميت قرآن و اسلام است... اولين قدم براي حاکميت اسلام و براي نزديک شدن ملت هاي مسلمان به عهد ظهور مهدي موعود (ارواحنافداه و عجل الله فرجه)، به وسيله ملت ايران برداشته شده است؛ و آن، ايجاد حاکميت قرآن است.
بيانات در ديدار مردم قم 1370/11/30

**اگر به سمت صلاح نزديک بشويم ظهور نزديک خواهد شد
شما مردم عزيز – به خصوص شما جوان ها – هر چه که در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و کسب صلاحيت ها در وجود خودتان بيشتر تلاش کنيد اين آينده را نزديک تر خواهيد کرد، اين ها دست خود ماست اگر ما خودمان را به صلاح نزديک کنيم، آن روز نزديک خواهد شد همچنان که شهداي ما با فدا کردن جان خودشان آن روز را نزديک کردند، آن نسلي که براي انقلاب آن فداکاري ها را کردند، با فداکاري هاي خودشان آن آينده را نزديکتر کردند هر چه ما کار خير و اصلاح دروني خود و تلاش براي اصلاح جامعه انجام بدهيم آن عاقبت را دائما نزديک تر مي کنيم.
بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم در سالروز ميلاد خجسته امام زمان(عج) 1379/08/22

**فقط نشستن و اشک ريختن فايده ندارد!
درس ديگر اعتقاد به مهدويت و جشن هاي نيمه شعبان براي من و شما اين است که هر چند اعتقاد به حضرت مهدي ارواحنافداه يک آرمان والاست و در آن هيچ شکي نيست؛ اما اين آرماني است که بايد به دنبال آن عمل بيايد. انتظاري که از آن سخن گفته اند، فقط نشستن و اشک ريختن نيست.
بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلاي تهران 1381/07/30

**ما بايد خود را براي سربازي امام زمان آماده کنيم
انتظار به معناي اين است که ما بايد خود را براي سربازي امام زمان آماده کنيم ... سربازي منجي بزرگي که مي خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بين المللي مبارزه کند، احتياج به خودسازي و آگاهي و روشن بيني دارد... ما نبايد فکر کنيم که چون امام زمان خواهد آمد و دنيا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظيفه اي نداريم؛ نه، بعکس، ما امروز وظيفه داريم در آن جهت حرکت کنيم تا براي ظهور آن بزرگوار آماده شويم. اعتقاد به امام زمان به معناي گوشه گيري نيست... . امروز اگر ما مي بينيم در هر نقطه دنيا ظلم و بي عدالتي و تبعيض و زورگويي وجود دارد، اين ها همان چيزهايي است که امام زمان براي مبارزه با آنها مي آيد. اگر ما سرباز امام زمانيم، بايد خود را براي مبارزه با اينها آماده کنيم.
بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلاي تهران 1381/07/30

**بزرگ ترين وظيفه منتظران
بزرگ ترين وظيفه منتظران امام زمان اين است که از لحاظ معنوي و اخلاقي و عملي و پيوندهاي ديني و اعتقادي و عاطفي با مومنين و همچنين براي پنجه درافکندن با زورگويان، خود را آماده کنند. کساني که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت مي کردند، منتظران حقيقي بودند. کسي که وقتي کشور اسلامي مورد تهديد دشمن است، آماده دفاع از ارزش ها و ميهن اسلامي و پرچم برافراشته اسلام است، مي تواند ادعا کند که اگر امام زمان بيايد، پشت سر آن حضرت در ميدان هاي خطر قدم خواهد گذاشت. اما کساني که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شيرين دنيا خود را مي بازند و زانوانشان سست مي شود؛ کساني که براي مطامع شخصي خود حاضر نيستند حرکتي که مطامع آنها را به خطر مي اندازد، انجام دهند؛ اين ها چطور مي توانند منتظر امام زمان به حساب آيند؟ کسي که در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه هاي صلاح را آماده سازد و کاري کند که بتواند براي تحقق صلاح بايستد.
بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلاي تهران 1381/07/30

**معناي انتظار فرج، انتظار گشايش در گرفتاري عمومي بشريت است
معناي انتظار فرج به عنوان عبارة أخراي انتظار ظهور، اين است که مومنِ به اسلام، مومنِ به مذهب اهل بيت (عليهم السلام) وضعيتي را که در دنياي واقعي وجود دارد، عقده و گره در زندگي بشر مي شناسد. واقعِ قضيه هم همين است. منتظر است که اين فروبستگي کار بشر، اين گرفتاري عمومي انسانيت گشايش پيدا بکند. مساله، مساله گره در کار شخص من و شخص شما نيست. امام زمان (عليه الصلاة و السلام) براي اينکه فرج براي همه بشريت به وجود بياورد، ظهور مي کند که انسان را از فروبستگي نجات بدهد؛ جامعه بشريت را نجات بدهد؛ بلکه تاريخ آينده بشر را نجات بدهد.
.. انتظار فرج يعني قبول نکردن و رد کردن آن وضعيتي که بر اثر جهالت انسان ها، بر اثر اغراض بشر بر زندگي انسانيت حاکم شده است. اين معني انتظار فرج است.
بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان 1387/05/27

**انتظار حرکت است، سکون نيست
انتظار فرج، انتظار دست قاهر قدرتمند الهي ملکوتي است که بايد بيايد و با کمک همين انسان ها سيطره ظلم را از بين ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگي مردم حاکم کند و پرچم توحيد را بلند کند؛ انسان ها را بنده واقعي خدا بکند. بايد براي اين کار آماده بود... انتظار معنايش اين است. انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نيست؛ انتظار رها کردن و نشستن براي اينکه کار به خودي خود صورت بگيرد، نيست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگي است... . انتظار فرج يعني کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براي آن هدفي که امام زمان (عليه الصلاة والسلام) براي آن هدف قيام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاريخي براي آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ايجاد عدل و داد، زندگي انساني، زندگي الهي، عبوديت خدا؛ اين معناي انتظار فرج است.
بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان 1387/05/2

**زمينه ظهور درصورت پيروزي ملت ايران آماده مي شود
امروز مسير تاريخ، مسير ظلم است؛ مسير سلطه گري و سلطه پذيري است؛ يک عده در دنيا سلطه گرند، يک عده در دنيا سلطه پذيرند. اگر حرف شما ملت ايران پيش رفت، اگر شما توانستيد پيروز شويد، به آن نقطه موعود برسيد، آن وقت مسير تاريخ عوض خواهد شد؛ زمينه ظهور ولي امر و ولي عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنيا وارد يک مرحله جديدي خواهد شد. اين بسته به عزم امروز من و شماست، اين بسته به معرفت امروز من و شماست.
بيانات در ديدار مردم قم 1391/10/19

**زندگي اصلي بشر از دوران ظهور آغاز مي شود
بشريت دارد همين طور اين راه را طي مي کند تا به اتوبان برسد؛ اين اتوبان، دورانِ مهدويت است، دوران ظهور حضرت مهدي (سلام الله عليه) است. اين جور نيست که وقتي به آنجا رسيديم، يک حرکت دفعي انجام بگيرد و بعد هم تمام بشود؛ نه، آنجا يک مسير است. در واقع بايد گفت زندگي اصلي بشر و حيات مطلوب بشر از آنجا آغاز مي شود و بشريت تازه مي افتد در راهي که اين راه يک صراط مستقيم است و او را به مقصد آفرينش مي رساند؛ «بشريت» را مي رساند، نه آحادي از بشريت را، نه افراد را، مجموعه ها را مي رساند.
بيانات در ديدار پژوهشگران و کارکنان مؤسسه «دارالحديث» و پژوهشگاه «قرآن و حديث» 1393/03/21













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن