تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815162667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«ما ايستاده‌ايم» در دمشق افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۱ب.ظ)
«ما ايستاده‌ايم» در دمشق افتتاح شد موج - هفته فرهنگي و هنري مقاومت در آستانه سالگرد ارتحال امام خميني (ره)، با شعار «ما ايستاده‌ايم» در دمشق افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين هفته به همت رايزني فرهنگي کشورمان و با همکاري جمعيت دوستي فلسطين و ايران، مؤسسه مردم‌نهاد جوانان سوري، کميته حمايت از مقاومت لبنان، اتحاديه نويسندگان عرب و وزارت فرهنگ سوريه و با حضور هنرمندان و انديشمنداني از ايران، سوريه، فلسطين، لبنان و عراق، نهم خرداد، در کاروانسراي تاريخي خان اسعد پاشا افتتاح شد.
در آيين افتتاحيه اين هفته فرهنگي و هنري، انور حبيبي، وابسته فرهنگي کشورمان در سوريه، حجت‌الاسلام شيخ علي دعموش، نماينده حزب‌الله در سوريه، عبدالکريم شرقي، رييس جمعيت دوستي ايران و فلسطين و انس يونس، رئيس موسسه جوانان سوري، در حضور بيش از 200 نفر از شخصيت‌هاي ديني، فرهنگي و علمي کشور سوريه و فلسطينيان مقيم، سخنراني کردند.
در آغاز اين مراسم، وابسته فرهنگي کشورمان در سخناني اظهار کرد: در آستانه بيست‌وششمين سالگرد ارتحال مردي قرار داريم که الهام‌بخش و مقتداي مقاومان و آزادگان جهان معاصر است. امام روح‌الله خميني، مردي که به کرامت انساني معنا و روحي تازه بخشيد و راه رستگاري و سعادت را از تعاليم آسماني و قرآن کريم آموخت. همو که در استمرار خط جد بزرگوارش حسين بن علي (ع) فرياد «هيهات مناالذله» را بار ديگر در جهان طنين‌افکن کرد.
وي در ادامه گفت: سخن گفتن از پايداري و مقاومت در برابر ملت و دولتي که بيش از 4 سال است مردانه و يک‌تنه برابر هجوم تروريست‌هايي از نقاط مختلف جهان قد خم نکرده و استوار ايستادگي کرده است، کار دشواري است؛ چراکه شما خود صاحبان اصلي مقاومت و تجسم واقعي پايداري هستيد.
وابسته فرهنگي ايران در سوريه، افزود: کشور شما، سوريه عزيز، سال‌ها بلکه قرن‌ها نمونه مثال‌زدني همزيستي مشترک و مسالمت‌آميز اديان و قوميت‌ها در منطقه و جهان بوده است. اين ويژگي از جمله مشترکات فرهنگي و تاريخي دو کشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه به شمار مي‌رود؛ چراکه ما نيز در ايران همگي با قوميت‌هاي مختلفي همچون ترک و کرد و بلوچ و عرب و فارس و لر و با اديان و مذاهب گوناگون همچون مسلمان و مسيحي و آشوري، سني و شيعي و علوي و اسماعيلي و ايزدي به گونه‌اي يکپارچه و متحد دست در دست يکديگر داده‌ايم و از کيان و عزت و شرف همديگر دفاع کرده و مي‌کنيم.
حبيبي در ادامه با اشاره به رويدادهاي سوريه و منطقه اظهار کرد: آنچه امروز کشور شما و منطقه و جهان با آن روبرو است؛ هجمه وحشيانه‌اي است که ريشه در انديشه و روش استعمار کهن و استکبار جهاني دارد. انديشه‌اي که جز تفرقه و خونريزي و مرگ و ذلت و خواري هيچ ارمغاني را براي بشريت به همراه نداشته است، اين انديشه بر آن است تا ميان ايراني و سوري، فارس و عرب، مسلمان و مسيحي، شيعه و سني، هيچ صله وصلي نباشد تا بتوانند به اهداف شوم خود که همانا به فراموشي سپردن اسلاميت اسلام و انسانيت انسان است دست يابند.
وابسته فرهنگي کشورمان در سوريه در پايان سخنان خود گفت: همان‌گونه که بارها رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ايران امام خامنه‌اي (مدظله العالي) رهنمون شده‌اند و در چند روز گذشته نيز به طور جدي بر مسأله وحدت و پرهيز از هرگونه نفاق و تفرقه‌افکني تأکيد کرده‌اند؛ بياييد دست در دست يکديگر و با تکيه بر وحدت کلمه، راه پر نور و روشن مقاومت را درنورديم و پيام‌آور عزت و سربلندي باشيم.
بنا بر اعلام اين گزارش، پس از پايان سخنراني‌ها که در باب لزوم مقاومت در منطقه بيان شدند، گروهي از جوانان موسسه اجتماعي جوانان سوريه، نمايشي با موضوع مقاومت و وحدت مقاومين در سوريه، ايران، لبنان، عراق و فلسطين، اجرا و پس از آن مسوولان حاضر در اين هفته فرهنگي علاوه بر ارائه 175 اثر از هنرهاي تجسمي، کاريکاتور، عکس، پوستر و صنايع دستي هنرمندان، 3 ميزگرد در سه روز متوالي نيز برپا خواهد شد که در آن‌ها موضوعات «شعر و ادب مقاومت» «نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ مقاومت» و «فرهنگ مقاومت و پيروزي در انديشه امام خميني (ره)» با حضور انديشمندان و شاعران و نخبگاني از ايران، سوريه، فلسطين و لبنان، مورد تحليل و بررسي قرار خواهند گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن