تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با احزاب و جریان‌های سیاسی باید یکسان برخورد شود/ باید نشان دهیم که فرمانداران در انتخابات کاملا بی‌طرف هستند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: با احزاب و جریان‌های سیاسی باید یکسان برخورد شود/ باید نشان دهیم که فرمانداران در انتخابات کاملا بی‌طرف هستند
سخنگوی وزارت کشور گفت: از دلسوزی و شفقت کاندیداها با هیئت نظارت و جریان‌ها‌ باید سپاسگذاری کنیم و باید نشان دهیم که فرماندار در انتخابات کاملا بی‌طرف است.
به گزارش نامه نیوز، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در همایش سراسری فرمانداران در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: در آستانه سالگرد ارتحال امام عزیز و بزرگوارمان هستیم که یاد او را گرامی می‌‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق دهد تا به آرمان‌های حضرت امام و مقام رهبری پایبند باشیم. 


وی به برگزاری انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه در جهان معاصر و در موضوع علوم انسانی و در مسئله حقوق عمومی یکی از موارد انتخابات است و آن نمونه‌ای از دموکراسی است و کشوری که در آن انتخابات وجود نداشته باشد با ایراد و نقص مواجه است.


امیری افزود: در قانون اساسی کشور ما آرای عمومی به عنوان ساختاری برای اداره کشور مدنظر گرفته شده و از انتخاب رهبری تا ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و نیز خبرگان و شوراهای شهر و روستا همگی جلوه‌ای از دموکراسی در انتخابات را نشان می‌دهد.


وی همچنین با بیان اینکه شکل‌گیری مجلس در کشور ما از طرف مردم انجام می‌شود، گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان  قوه مقننه مرجع رسمی تقنین در کشور محسوب می‌شود. 
امیری افزود: اختیاراتی که بر عهده مجلس قرار داده شده بی‌نظیر است و ما باید بدانیم که انتخابات مجلس از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
سخنگوی وزارت کشور  با اشاره به اشکال مختلف حقوقی پارلمانی در کشورهای مختلف گفت: در برخی کشورها قوه مجریه حق انحلال مجلس را دارد اما این از تدابیر امام بود که در قانون اساسی سازوکاری تعیین شد که قوه مجریه حقی برای انحلال مجلس ندارد. 
وی افزود: نمایندگان مجلس حق تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح را دارند و می‌توانند حتی قوه مجریه را بی‌خاصیت کنند. 
امیری همچنین تصریح کرد: مجلس و انتخابات آن در کشور ما از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر نبض مجلس خوب بزند طبیعتا قوه مجریه و دیگر بخش‌های کشور نیز در مسیر قانونی قرار می‌گیرند. 


وی با بیان اینکه فرمانداران اغلب افراد با تجربه‌ای هستند، افزود: فرمانداران می‌دانند و می‌بینند در مواقعی که نمایندگان مجلس نطق قانونی می‌کنند، امورات کشور خوب اداره می‌شود اما در جاهایی که خدایی ناکرده غیر از این بوده دولت در رسیدن به اهداف و برنامه‌هایش با مشکل مواجه می‌شود. 


قائم مقام وزیر کشور همچنین تشکیل مجلس را امری حساس، مهم و فوق‌العاده دانست و گفت: همه آنچه که باید در فرآیند انتخابات مدنظر قرار گیرد این است که باید همه به اجرای قانون پایبند باشیم. 
امیری همچنین تصریح کرد: باید چند اصل را برای برگزاری انتخابات آسان و مشارکت آزاد مردم در نظر بگیریم. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اصل حاکمیت قانون و قانونمداری، اصل تفکیک اجرا و نظارت، اصل همکاری و احترام متقابل مجریان و ناظران و هیئت‌های شورای نگهبان و اصل اتحاد و انسجام سازمانی از جمله اصولی است که ما باید در فرآیند برگزاری انتخابات به آنها توجه کنیم. 


وی همچنین به موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: برای اجرای این اصل باید همه جریانات سیاسی به‌خصوص احزاب با زمینه‌هایی که فرمانداران در چارچوب قانون فراهم می‌کنند را مدنظر قرار دهند، البته ساماندهی هیئت‌های اجرایی بی‌طرف، متدین و خوشنام در چارچوب قانون و تزریق دائمی این حس به مردم و جریانات سیاسی که هیئت‌های اجرایی امانتدار واقعی رای مردم که همانا حق‌الناس است، در تحقق این اصل نقش موثری ایفا می‌کنند باید مدنظر قرار گیرد.


سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: تهیه و تنظیم سازوکارهایی که اولا قانونی باشد و ثانیا برگزاری انتخاباتی آزاد را به مردم و جامعه نوید دهد باید مدنظر قرار گیرد. 


وی همچنین ادامه داد: با احزاب و جریان‌های سیاسی باید یکسان برخورد شود؛ از هم اکنون تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم کاندیداها به صورت فردی یا گروهی یا جریانی، خلاف قانون عمل کنند. 
امیری با بیان اینکه باید با خاطیان در هر رده سازمانی محکم اما قانونی برخورد کنیم، گفت: باید این برخورد با خاطیان را به جامعه نشان دهیم.


وی در ادامه سخنانش به اصل حاکمیت اشاره کرد و تصریح کرد: شناخت قانون انتخابات و آشنایی کامل با آئین‌نامه‌ها و اجرای آن توسط همه فرماندهان و ناظران و نیز عدم دخالت در حوزه وظیفه هسته‌های نظارت شورای نگهبان و حراست از حریم مربوطه توجه کنیم در حالی که باید بدانیم مشورت گرفتن و مشورت دادن اشکالی ندارد. 


وی همچنین تصریح کرد: تعیین مرزبندی برای مجریان و توصیه و آموزش آنها نسبت به وظایف و رعایت حریم قانونی آنان و نیز تعیین قانون به عنوان تنها مرجع حل اختلاف باید مورد توجه قرار گیرد. 
سخنگوی وزارت کشور همچنین در ادامه به محورهای اصل تفکیک اجرا با نظارت اشاره کرد و گفت: هم از نظر عقلی و هم از نظر قانونی حوزه نظارت و اجرا از هم منفک هستند لذا فرمانداران به عنوان رئیس هیئت‌های اجرایی باید سازوکاری از نظر اقتدار سازمانی و اشراف قانون و محیط بودن بر شرایط اجرای انتخابات فراهم کنند و کاملا باید احساس شود که هر بخش کار خودش را انجام می‌دهد البته طبیعی است که پیشنهادات با مشورت در اجرای صحیح قانون اثری ضروری دارد. 


امیری با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی با هیئت‌های نظارت نباید برخورد سیاسی کنیم، گفت: با حسن نیت و صداقت و صمیمیت و البته با تدبیر و عمل به قانون باید تعامل کنیم. 


وی ادامه داد: نقاط ضعف و خلاءهای ناشی از کار را عمومی و تبلیغی نمی‌کنیم بلکه صادقانه و در خلوت چه با کاندیدا، چه با هسته نظارت و چه با گروه‌های سیاسی موضوع را مطرح می‌کنیم و در هر شرایط آرامش عمومی را حفظ خواهیم کرد. 


سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: از دلسوزی و شفقت کاندیداها با هیئت نظارت و جریان‌ها‌ باید سپاسگذاری کنیم و باید نشان دهیم که فرماندار در انتخابات کاملا بی‌طرف است. 






منبع: تسنیم


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن