تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820480300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منبع لبناني : نبيه بري ، دبيركل اتحاديه عرب را نكوهش كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: منبع لبناني : نبيه بري ، دبيركل اتحاديه عرب را نكوهش كرد
بيروت - يك منبع لبناني اعلام كرد رييس مجلس لبنان عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب را به دليل ايفاي نقشي جز آنچه كه انتظار مي‌رفت طي‌گفت وگوهاي ملي سران سياسي لبناني در دوحه داشته باشد مورد نكوهش قرار داده است.

به گزارش ايرنا از بيروت ، تلويزيون او تي وي لبنان سه‌شنبه شب در اين باره افزود : نبيه بري اين موضوع را نزد مسوولان قطري مطرح كرده است.

اين تلويزيون توضيح بيشتري در اين‌باره ارايه نكرد.

در همين پيوند ، علي حسن خليل معاون سياسي نبيه‌بري در جبنش امل گفت دو پيشنهاد ارايه شده از سوي كميته وزراي خارجه عرب از نظر ما غير قابل قبول است.

بنا به گفته منابع مخالف دولت ، اختلاف در مورد اين دو طرح پيشنهادي ، مربوط به قانون انتخابات و تقسيم حوزه‌هاي انتخابيه در بيروت مي‌شود.

مشتركات دو طرح پيشنهادي كه اكنون ارايه شده مبني بر انتخاب فوري رييس جمهوري وتشكيل دولت وحدت ملي و دادن سهميه وزرا به ترتيب ‪ ۱۶‬وزير به گروه حاكم ، ‪ ۱۱‬وزير به مخالفان و سه وزير به رييس جمهوري است و نقطه اختلاف دو پيشنهاد در مورد قانون انتخابات است.

در طرح اول ، پيشنهاد انتخاب فوري رييس جمهوري ، تشكيل دولت وحدت ملي ،تعويق قانون انتخابات و بحث از آن در مجلس بر اساس قانون معروف به "فواد پترس " است كه حوزه‌هاي انتخابيه را بطور متساوي تقسيم كرده است.

طرح پيشنهادي دوم بر انتخاب فوري رييس جمهوري ، تشكيل دولت وحدت ملي ، توافق در مورد قانون انتخابات بر اساس قانون سال ‪ ۱۹۶۰‬با برخي تعديل‌ها و تقسيم بيروت به سه حوزه انتخاباتي تاكيد دارد.

بر اساس اين طرح دو حوزه بيروت هفت نماينده و حوزه سوم پنج نماينده خواهد داشت.

يعقوب بقرادونيان از حزب ارمني طاشناق گفته است طرح توزيع حوزه‌هاي بيروت به شكلي كه گفته شد از سوي مخالفان قابل قبول نيست زيرا توازن طائفي را در نظر نگرفته است.

بر اساس اين طرح در بيروت به مناطق اشرفيه و الرميل پنج نماينده، مناطق الباشور ، الدوره و الصيفي هفت نماينده و به مناطق المصيطبه ، المزرعه ، زقاق البلاط ، عين‌المريسه و المرفا نيز هفت نماينده اختصاص مي‌يابد كه پذيرش اين تقسيم موجب خواهد شد مسيحيان ارمني دو نماينده و شيعيان نيز دو كرسي خود را در بيروت به سود جريان "آينده" به رهبري حريري از دست بدهند.

احمد بن عبدالله آل محمود وزير مشاور كابينه دولت قطر عصر امروز در نشستي مطبوعاتي در دوحه اعلام كرد كميته وزراي امور خارجه عرب به سران سياسي لبنان كه اكنون در دوحه هستند براي حل بحران كشورشان دو پيشنهاد ارايه كرده و آنان مي‌توانند يكي از آن‌ها بپذيرند.

وي بدون فاش كردن اين پيشنهادها افزود يكي از طرف‌هاي لبناني خواستار وقت بيشتري براي پاسخ به يكي از اين دو پيشنهاد شده است.

آل محمود افزود كميته وزارتي اتحاديه عرب نيز موافقت كرد تا روز چهارشنبه به اين طرف لبناني براي مشورت بيشتر ، وقت داده شود.

شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر نخستين دور گفت و گوهاي سران لبناني را جمعه شب در دوحه افتتاح كرد و سپس اين نشستها و مشورت طي پنج روز در دوحه ادامه يافت.

اين نشست به ابتكار اتحاديه عرب و در پي دو روز ديدار و گفت و گوي حمد بن جاسم نخست وزير و وزير خارجه قطر ، عمرو موسي دبير كل اتحاديه عرب و شماري از وزيران خارجه كشورهاي عربي با سران احزاب و گروههاي لبناني برگزار مي‌شود.

طي يك سال گذشته اين نخستين نشست گفت و گوهاي ملي و مهم بين سران سياسي لبنان براي كمك به حل بحران اين كشور است.

تلاشهايي به‌شكل جانبي نيز براي موفقيت اين گفت و گوها انجام شده تا اين روند به شكست نيانجامد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن