تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812852454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت درسي که هر فردي بايد پيش از 30 سالگي ياد بگيرد!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: هفت درسي که هر فردي بايد پيش از 30 سالگي ياد بگيرد!

هفت درسي که هر فردي بايد پيش از 30 سالگي ياد بگيرد!



لاپلاس: نويسنده اين مقاله خودش به تازگي ۳۰ ساله شده است. نکته ديگر اينکه براي يک رسانه اقتصادي مي نويسد و بالطبع خودش و خوانندگانش، بخش جدي و مهمي از افکارشان در باره بهترين و مقتصد ترين شيوه هاي زندگي است. شگرد ديگرش براي دست يافتن به توصيه هاي کمابيش واقعبينانه اين بوده است که نکته هايي که بر شمرده، ترکيبي است از ۶۰۰ ايميل که خوانندگان مجله برايش فرستاده اند.
حاصل اينکار، 7 درسي شده است که هر فردي بايد پيش از 30 سالگي ياد بگيرد.

۱- به خودتــان بيشتـــر توجه کنيد.
اگر در ۳۰ سالگي به خودتان احترام نگذاريد و قدر خودتان را ندانيد يادگيري آن سخت تر خواهد شد. مهم ترين و مطمئن ترين هديه به خودتان درک اين حقيقت است که زندگي همين بودنِ خودتان و وجود خودتان است. خودتان را در آغوش بگيريد.

۲ – براي ريســـک کردن دير نشـــده است
۳۰ سالگي با آرامي ولي با سرعت زياد از شما عبور خواهد کرد. همه توقع دارند که آدم بالغ و عاقلي هستيد و مي دانيد چه هستيد و چه مي خواهيد ولي به توقعات ديگران گوش ندهيد. اگر از شغل و تخصص و موقعيت خود راضي نيستيد هنوز شانس تغيير وجود دارد و جسارت به خرج دهيد.
در آينده، بيشترين افسوس از کارهايي است که در اين دهه از زندگي تان انجام نداده ايد.

۳ – با آدم هــايي که رفتــار خـوبـي با شما ندارند نــگرديــد
ياد بگيريد به آدم هايي که با آنها راحت نيستيد «نه» بگوييد. به عادت ها، رفت و آمدها، سليقه و انتخاب هاي تان چهارچوب دهيد. بگذاريد هم خودتان و هم ديگران بفهمند که مرام و خصلت هاي مشخصي داريد. بايد بدانند يک برج و باروي مشخص دورتان کشيده شده است. حريم شخصيتي داريد که هم به ديگران احترام مي گذارد و هم خواهان احترام متقابل است.
دست از عشق هاي نيم بند، دوستان و شغل هاي الکي برداريد. بين خودخواه بودن و به فکر منافع خودتان بودن فرق بگذاريد. شما تنها کسي هستيد که هميشه به فکر شما است.
در ۳۰ سالگي پيدا کردن رابطهِ خوب سخت تر مي شود ولي هنوز فرصت آشنايي و دوستي با آدم هايي همسو و همراه زياد است. اگر يافتيد قدرشان را بدانيد.
شاهد اتفاقات و تغييرات بزرگ در ۳۰ سالگي تان براي خود و ديگران بويژه والدين تان خواهيد بود.

۴ – يــاد مي گيــريد با دنيا بده بستان داشــته باشيـــد
پي مي بريد همه چيز را همزمان نمي توانيد داشته باشيد. تمرکزتان را روي چند کار و خواسته اساسي قرار دهيد. در ضمن مي فهميد که براي به دست اوردن يک چيز، حتما يک چيز ديگر را از دست خواهيد داد. دست از اينکه مردم چه فکري مي کنند برداريد.

۵ – از هميــن حالابه فکر ســــلامت تـان باشيــــــد
يادتان باشد که ذهن ما آدمها دوست دارد هميشه ۱۰ الي ۱۵ سال جوانتر خودش را ببيند. اما بدن ما کار خودش، مسير خودش و پير شدن خودش را بدون وقفه انجام مي دهد. ورزش و غذاي سالم هيچوقت مضر نيست.

۶ – براي خـانــواده و فاميــل وقت و عاطفه بگذاريـــد
البته اگر به فکر داشتن خانواده خودتان هستيد بدانيد که وقت خوبي است. ازدواج و بچه دار شدن بزرگترين تصميماتي است که در اين دههِ زندگي خواهيد گرفت.
به نداي درون خودتان در اين زمينه بيشتر گوش دهيد چون همين درخواست دروني در آينده گريبان شما را خواهد گرفت. هر حس قوي که خودتان داريد مهم است و از عواقب آن و پيامدهايش نترسيد.

۷ – پس انــداز براي دوران بازنشستــگي را شـــروع کنيـــد.
براي اين کار چاره ايي نداريد که از هرج و مرج زندگي جوانانه ( ۲۰ سالگي) فاصله بگيريد، بدهکاري هاي تان را تسويه حساب کنيد و حتما بلافاصله يک وجه مشخص براي روز مبادا تهيه کنيد. مطمئن باشيد که زندگي بسياري از انسانها با نداشتن پس انداز روز مبادا خراب شده است. بخش کوچکي از درآمدتان را هر طور شده پس انداز کنيد.




شنبه, 09 خرداد 1394 ساعت 11:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن