تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819914982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح وضعيت موسسات غيرمجاز/ صندوق‌هاي مالي غيرمجاز به‌صرف نداشتن مجوز، متخلف نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۶ق.ظ)
رئيس کميسيون اصل 90: تشريح وضعيت موسسات غيرمجاز/ صندوق‌هاي مالي غيرمجاز به‌صرف نداشتن مجوز، متخلف نيستند موج - تمامي تخلفات در نظام بانکي کشور صرفا از سوي موسسات و صندوق‌هاي مالي غيرمجاز نيست و شاهد آن هستيم که بانک‌هايي که حتي رسميت و مجوز دارند تخلفات بسيار گسترده‌اي هم دارند.
محمدعلي پورمختار، رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، با شفاف‌سازي موسسات مالي غيرمجاز از موسسات مجاز به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: يک سري از صندوق‌هاي قرض‌الحسنه تک شعبه‌اي يا داراي شعبات محدود در کشور فعال هستند که در مشکلات تامين و جذب سرمايه در نظام پولي و مالي کشور به‌عنوان معضل، شناخته نمي‌شوند.
وي ادامه داد: اما موسسات قرض‌الحسنه غيرمجازي که با تعداد شعبات فراوان در کشور به‌صورت قارچ گونه فعال‌شده‌اند و نرخ‌هاي سود سپرده و تسهيلاتي آن‌ها مطابق با بانک مرکزي نيست، توانسته‌اند تا به اين وسيله نقدينگي مردم را جذب کنند و اين موسسات يا صندوق‌هاي قرض‌الحسنه، چالش اصلي نظام بانکداري کشور هستند.
عضو هيات رئيسه کميسيون اصل90 مجلس، با تاکيد بر آنکه صندوق‌هاي غيرمجاز بايد ساماندهي شوند، افزود: واقعيت آن است با توجه به مشکل کمبود در تامين نقدينگي براي واحدهاي توليدي و با نگاه به‌ ضرورت تطبيق مقررات نظام مالي کشور بر تمامي زيرمجموعه‌هاي فعال خود و همچنين فعاليت موسسات غيرمجاز به‌ دور از مجموعه قوانين نظام پولي و مالي، نظام بانکي بايد با نظارت‌هاي جدي اين موسسات را به زير چتر نظارتي خود بياورد تا اين ازهم‌گسستگي در مجموعه پولي و مالي کشور، برطرف شود.
نماينده مردم در خانه ملت، با مخالفت در حذف اين موسسات غيرمجاز، تصريح کرد: گاها تصميمي مبني بر انحلال يا حذف اين موسسات اتخاذ مي‌شود، اما اين راه‌حل نيست؛ بايد با عنايت به شرايط موسسات اعتباري غيرمجاز، آن‌ها زير نظارت قوي و جدي نهادهاي نظارتي در نظام بانکي بيايند، اما گاها تمامي تخلفات براي اين دسته از موسسات نيست و شاهد آن هستيم، بانک‌هايي که حتي رسميت و مجوز دارند تخلفات بسيار گسترده‌اي هم دارند.
وي تاکيد کرد: بنابراين نمي‌توان الزاما گفت که موسسات غيرمجاز به خاطر نداشتن مجوز، متخلف هستند و بايد حذف شوند، بهترين راهکار قانونمند شدن اين نوع موسسات است.
رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نياز به نظارت جدي بر تمامي موسسات مالي و اعتباري مجاز و غيرمجاز و حتي بانک‌ها، خاطرنشان کرد: اساسا ضعف در اجراي قانون و حفره‌هاي دور زدن از قانون با استفاده از قوانين فعلي امکان‌پذير است که اين کار ابتدا با شناسايي در هيات هاي نظارتي بررسي شود تا اين نقاط کور و خلع‌هاي قانوني و يا رسوب قوانين متضاد يکديگر، حذف شود تا سيستم مالي کشور، اصلاح شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن