تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820128754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه تک‌بعدی سنخیتی با ارزش‌های ما ندارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دانشگاه تک‌بعدی سنخیتی با ارزش‌های ما ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه تک بعدی به هیچ وجه سنخیتی با ارزش های ما ندارد و باید کمک کنیم دانشگاه در جایگاه خودش قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۰۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ - 26 May 2015




عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه تک بعدی به هیچ وجه سنخیتی با ارزش های ما ندارد و باید کمک کنیم دانشگاه در جایگاه خودش قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا محمدرضا عارف عصر سه شنبه در همایش امتداد امید در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اگر به سمت دانشگاه تک بعدی برویم همه ضرر می کنیم و اگر در سه دهه گذشته با وجود همه مشکلات دستاوردهای ارزشمند و رشد کمی و کیفی خوبی در دانشگاه ها داشته ایم علتش نگاهی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه ها داشته است.

وی گفت: دلیل پیشرفت های چند دهه اخیر نگرش چند بعدی به دانشگاه است و دانشگاه یکی از مراجع مهم اجتماعی است.

وی بیان کرد: دانشجو و استاد مرجعیت اجتماعی دارند و نگاه مردم به دانشگاه بوده و هست و این جایگاه را ما باید برای دانشگاه در نظر بگیریم.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: مسوولیت امروز شما جوانان و دانشجویان استمرار انقلاب، توسعه سازندگی و پیشرفت انقلاب است.

وی اظهار کرد: وظیفه جوانان حاکمیت های ارزش ها و تحقق آرمان های انقلاب است و جوانان باید دینی را که نسبت به شهدا دارند، ادا کنند که البته این تکلیف بر دوش همگان است اما جوانان بیش از سایرین این تکلیف را درک کرده اند.

عارف افزود: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه باید برای حضور در جامعه، موثر و مفید بودن، موثر بودن در کاهش و حل مشکلات جامعه، پیش قدم بودن در امور خیرخواهانه اجتماعی و ملی و مسوولیت پذیری در همه امور آماده باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلی که بعضا با آن روبرو بودیم این بود که به دلایلی احساس می شد مسوولیت پذیری در جامعه بین جوانان کمرنگ شده که البته احساس درستی نبود.

وی تصریح کرد: فضای سردی که بر مراکز آموزش عالی حاکم شده بود این احساس را در برخی به وجود آورده بود.

وی گفت: باید نسبت به انقلاب و نظام احساس تکلیف کنیم و ما دانشگاه را با این نگاه می بینیم.

عارف افزود: امروز دانشگاه ما با یک راهبرد جدی روبرو است شاید در مقطعی و زمانی می توانستیم بگوییم در کنار وظیفه اصلی دانشگاه فعالیت سیاسی اولویت دارد اما امروز می توانیم با توجه به اسناد راهبردی که در کشور وجود دارد تکلیف دانشگاه را به یک جامع نگری و فعالیت هماهنگ موزون چند بعدی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: سند چشم انداز به اتکای نیروهای جوان کشور به تصویب رسیده و جهت گیری اصلی این سند جایگاه برتر علمی و به دنبال آن فرهنگی و اقتصادی در جامعه است.

وی گفت: نقشه جامع علمی کشور یک تکلیف برای دانشگاهیان است و سیاست های کلی علم و فناوری را دارد که بناست با حاکمیت و اجرایی شدن این سیاست و به اتکای توسعه علمی و اقتصاد دانش بنیان، رشد اقتصادی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنا بر این است که حداقل 50 درصد از تولید ناخالص داخلی به اتکای اقتصاد دانش بنیان یعنی به اتکای سرمایه لایزال و ارزشمند جوانان باشد.

وی گفت: پذیرفته نیست در دانشگاه به دنبال تربیت تک بعدی دانشجو باشیم و پذیرفته نیست که رییس دانشگاه افتخار کند دانشگاه آرامی دارد ما آرام قبرستانی را در دانشگاه نمی خواهیم.

عارف افزود: جهت گیری نظام را در فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه کنید، جز این سمت و سویی نمی بینیم.

وی گفت: من این را به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می گویم که این فضا هیچ سنخیتی با سیاست های این شورا و مطالبات مردمی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نهادهای حاکمیتی بخصوص دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی یک تکلیفی در مورد دانشگاه دارند.

وی گفت: شرایط فعلی دانشگاه ها را درک می کنم، می دانم خیلی از شما آمده اید اینجا که حرف های سیاسی بشنوید و من این را احساس می کنم زیرا خودم هم دانشجو بودم.

عارف افزود: ولی خدا می داند این صحبت هایی که می کنم به عنوان معلم شما و با نگاه به آینده است.

وی اظهار کرد: شما جوانان نشان دهید با وجود ویژگی نشاط جوانی و شور، آینده نگر هم هستید و دغدغه اصلی شما پیشرفت نظام است.

وی تصریح کرد: من نمی گویم کار سیاسی نکنید و سخنرانی سیاسی نگذارید حتما انجام دهید اما به عنوان یک معلم می گویم باید نسبت به برنامه های کشور حساس باشیم و از وظیفه ای که به عهده شماست غافل نشوید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به آمار فراوان دانشجویان کشور اشاره و تصریح کرد: تجربه های ارزنده ای در بخش دانشگاه ها داریم و استان کرمان همواره در این عرصه پیشتاز بوده است و البته کرمان اساتید برجسته ملی دارد.

وی گفت: ایران باید قطب علمی دنیای اسلام شود و جایگاه برتر باشد، آن وقت فعالیت های سیاسی هم شیرین تر می شود.

عارف ادامه داد: امروزه در دهه چهارم انقلاب کسی که فقط سر او داخل درس و مشق است به درد انقلاب نمی خورد اما خواهش من این است اولویت اصلی تان را درس قرار دهید.

وی گفت: بخشی از اختلافاتی که بین دانشجویان وجود دارد ناشی از وقت زیاد شماست که البته از آنها هیچ در نمی آید.

وی مهمترین مسوولیت دانشگاه را حاکمیت قانون و مقررات دانست و افزود: مشکلی که ما در دهه گذشته داشتیم، تحرکات سلیقه ای در دانشگاه ها بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مدیریت دانشگاه باید به جوانان میدان بدهد و شهامت و جرات میدان دادن به جوانان را داشته باشد.

وی گفت: تلاش همگان این باشد که دانشجویان انسجام داشته باشند و مدیریت دانشگاه باید انسجام بخشی را وظیفه خود بدانند و توجه به ارتقای علمی و فرهنگی دانشجویان باید دغدغه اصلی مدیران دانشگاه ها باشد.

عارف افزود: دانشجو الگو است و باید این الگو بودن را حفظ کند و باید تلاش شود جایگاه فرهنگی و بینش سیاسی جوانان را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: باید مسوولیت پذیری اجتماعی در جامعه دانشجویی بالا برود اگر این امر محقق شود به دستاوردهای ارزشمندی می رسیم.

وی گفت: تمرین دمکراسی یعنی حرکت تشکل های شناسنامه دار و ما باید کار کردن جمعی را یاد بگیریم و تشکل های دانشگاهی با فعالیت های یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

عارف به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی اشاره کرد و افزود: جوانان باید در تحقق این نامگذاری پیش قدم شوند و البته انتظار این بود بعد از این نامگذاری دانشگاه ها جدی تر در این مسیر گام بر می داشتند.

وی گفت: باید در این زمینه به یک راهبرد عملیاتی برسیم که اگر چنین شود بسیاری از دغدغه ها برطرف می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نامگذاری سال جاری را باید به عنوان راهبرد اصلی دانشگاه ها قلمداد کرد.

وی همچنین به مناسبت های خرداد ماه اشاره کرد و گفت: دستاوردهای ارزنده نظامی و سیاسی این مرز و بوم را مرهون سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر می دانیم.

عارف افزود: سوم خرداد نقطه عطف بزرگی در هشت سال دفاع مقدس، روز اقتدار و عظمت ملی و روز تسلیم دشمن است.

وی گفت: 14 خرداد 68 نیز سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که در این روز استمرار راه و منش امام تقویت یافت و موجب جاودانگی راه امام و تفکر ایشان شد.

وی ابراز امیدواری کرد: جوانان با حضور خود در عرصه های مختلف جامعه از انقلاب و آرمان های این نظام حفاظت کنند و این انقلاب را به دست حضرت مهدی (عج) بسپارند.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: دوم خرداد نیز نقطه ارزشمند سیاسی حماسه ای است که در امتدادش حماسه ارزشمند دیگری در 24 خرداد رقم خورد و این روز ویژگی های زیادی داشت که مهمترین آنها سهم ارزشمند و اصلی جوانان ایران اسلامی در این روز است.

وی ادامه داد: می دانیم دولت تدبیر و امید در شرایطی روی کار آمد و با موانعی روبرو بود.

عارف گفت: شما دانشجویان و جوانان وارثان خرداد هستید و سهم شما در 15 خرداد نیز ارزشمند بود.

وی افزود: جوانان ما از 15 خرداد 42 تا امروز علیرغم برخی بی مهری ها، کج اندیشی ها و بد سلیقگی ها که هیچ ربطی با ارزش ها و آرمان های انقلاب نداشته، حضور خود را نگه داشتند و نشان دادند مسئله اصلی شان ارزش ها و آرمان های نظام است.

وی گفت: جوانان باید برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و با نشاط پیش قدم باشند.

عارف افزود: مهمترین وظیفه ما وظیفه ای مشترک و ملی است و ما یک مجلس کارشناس متخصص و قوی نیاز داریم.

وی بیان کرد: مجلس باید خودش را در پیشرفت کشور و برنامه های توسعه ای دولت شریک بداند و دغدغه اش منافع ملی باشد و این وظیفه قشر جوان و دانشجویان است.

وی گفت: جوانان سهم زیادی در دوم و 24 خرداد داشتند و همواره پیشتاز بودند که باید این سهم را در هفتم اسفند نیز دنبال کنید.

محمدرضا عارف امروز سه شنبه در سفری یک روزه وارد کرمان شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن