تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798297885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا برخی درباره آپارتاید هسته ای سکوت می‌کنند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا برخی درباره آپارتاید هسته ای سکوت می‌کنند؟
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به سکوت رسانه‌های غربی درباره آپارتاید هسته ای، گفت: هیچ رسانه قدرتمندی به این سوال پاسخ نمی دهد که «چرا اسرائیل عضو ان پی تی نیست؟»
کد خبر: ۵۰۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ - 19 May 2015


معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به سکوت رسانه‌های غربی درباره آپارتاید هسته ای، گفت: هیچ رسانه قدرتمندی به این سوال پاسخ نمی دهد که «چرا اسرائیل عضو ان پی تی نیست؟»

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت رسانه ای کشور قرقیزستان متشکل از برخی مدیران و فعالان رسانه ای این کشور ظهر امروز با حضور در ساختمان معاونت مطبوعاتی با حسین انتظامی و مدیران اداره کل مطبوعات خارجی دیدار و گفتگو کردند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در این نشست با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در عصر حاضر و توجه وی‍ژه به دیپلماسی رسانه‌ای گفت: امروز دولت ها تنها بازیگران صحنه بین المللی نیستند و ملت ها به طور جدی در این عرصه وارد شده اند و نقش آفرینی می کنند و به همین جهت دیپلماسی فرهنگی اهمیت پیدا می کند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: دیپلماسی فرهنگی در بسیاری از موارد از دیپلماسی سنتی موثرتر بوده چرا که بر ارتباط میان ملت ها استوار است و دیپلماسی رسانه ای نیز نقش جدی تری خواهد داشت چرا که رسانه ها نماینده افکار عمومی هستند و در شکل دهی به افکار عمومی هم موثرند.

انتظامی در عین حال تاکید کرد: قدرت های بزرگ دنیا تلاش دارند از زاویه دید خودشان کشورهای جهان را معرفی و نسبت به پوشش اخبار مربوط به آنها اقدام کنند برای همین توسط رسانه های بزرگ، سلطه رسانه ای را بوجود آورده اند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد: امروز و به جهت این سلطه رسانه ای، نقش رسانه های مستقل بیشتر و مهمتر است چرا که مسئولیت آنها در دوران فعلی بیشتر و حساس تر است.
وی در ادامه با طرح چند مثال به حضور رسانه های مستقل در نظام سلطه جهانی اشاره کرد و گفت: درباره مساله هسته ای ایران که رسانه های خارجی اخبار زیادی منتشر می کنند؛ هیچ رسانه قدرتمندی به این سوال پاسخ نمی دهد که «چرا اسرائیل عضو ان پی تی نیست؟» یعنی کشوری که نظارت های ان پی تی را قبول کرده و متعهد است، با محدودیت و تحریم مواجه می شود اما کشوری که از اساس تعهدی را نمی پذیرد، آزاد است!

انتظامی اضافه کرد: این رسانه ها هرگز به این آپارتاید هسته ای اشاره نمی کنند و این وظیفه رسانه های مستقل و روشنگر است که این آپارتاید هسته ای را افشا کنند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: اگر رسانه های مستقل نبودند، فاجعه انسانی که در غزه رخ داد، پنهان می ماند. همچنین اگر رسانه های مستقل نباشند فجایعی که امروز در یمن رخ می دهد نیز پنهان می ماند.

انتظامی با بیان اینکه رسانه های مستقل باید تلاش کنند این واقعیت ها را به افکار عمومی منتقل کنند، افزود: هرچقدر ارتباط این نوع رسانه ها باهم بیشتر شود به هم‌افزایی بیشتر و قدرت رسانه ای بیشتر منجر خواهد شد. به همین جهت ما از تاسیس دفاتر رسانه ای در تهران با همین رویکرد استقبال می کنیم و تاکید داریم رسانه ها، واقعیات موجود در ایران را منعکس کنند.

معاون وزیر ارشاد همچنین در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیئت رسانه ای کشور قرقیزستان در ایران بر تقویت روابط رسانه ای دو کشور، تبادل رسانه ای، انعقاد قراردادهای همکاری و ایجاد خواهرخواندگی میان رسانه های ایران و قرقیزستان تاکید کرد و از آمادگی کشورمان در این حوزه ها خبر داد.

در این دیدار، رئیس شبکه تلویزیونی اکو ماناس، رئیس شبکه رادیویی الماس، معاون شبکه تلویزیونی L.T.R، معاون سردبیر نشریه خبر قرقیز و سه تن از فعالان رسانه‌ای این کشور حضور داشتند. اعضای این هیئت در سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و تشکر از بنیاد اندیشه های اسلامی برای حضور در کشورمان، بر همکاری های گسترده میان رسانه های قرقیزستان و ایران، استفاده از فناوری های نوین رسانه ای در بخش سخت افزاری و نرم افزاری، تقویت روابط رسانه ای، استفاده از ظرفیت همسایگی و نزدیکی فرهنگی تاکید کردند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن