تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796783178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده فراخوان‌ها برای تجمع مهاباد/حمله برخی به سفارت آمریکا از روی هوس بود!/اتفاق تازه در بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب/معرفی جایگزین «وایبر» توسط «بسیج»/توصیف مذاکرات هسته‌ای با استفاده از اسب! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پشت پرده فراخوان‌ها برای تجمع مهاباد/حمله برخی به سفارت آمریکا از روی هوس بود!/اتفاق تازه در بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب/معرفی جایگزین «وایبر» توسط «بسیج»/توصیف مذاکرات هسته‌ای با استفاده از اسب!
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: چرایی مخالفت کارگزاران با عارف،سیم‌کارت‌های ایرانی جاسوس‌اند؟،خاطره ضرغامی از بازی مجانی«شمر»،جوسازی اصلاح‌طلبانه درباره خندوانه و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ - 14 May 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نیما‌خوانی وزیر اطلاعات در نمایشگاه کتاب تهران

وزیر اطلاعات در سخنان کوتاهی با اشاره به شرایط بازار نشر گفت: «امیدوارم در آینده شرایطی فراهم شود که کتاب با قیمت پایین‌تری در بازار نشر توزیع شود تا مردم بتوانند پیوند بیشتری با کتاب و کتاب‌خوانی برقرار کنند.»وی در پاسخ به سوالات برخی از خبرنگاران که جویای جواب درباره موضوعات متعددی بودندگفت: «من قصد مصاحبه ندارم و در صورت نیاز مسائل را طی یک کنفرانس خبری با شما در میان خواهم گذاشت.» از نکات جالب این بازدید، تورق کتاب کلیات اشعار نیما یوشیج توسط وزیر اطلاعات و شعرخوانی او در جمع خبرنگاران بود.

معرفی نرم‌افزار جایگزین «وایبر» توسط «بسیج»

یکی از مجموعه‌های وابسته به بسیج، پیام رسان ایرانی سلام را به عنوان جایگزین وایبر و واتس اپ معرفی کرده است. وبلاگ ندای یک بسیجی که خود را پرمحتواترین و به روزترین وب جنگ نرم کشور معرفی کرده، ضمن ارائه این نرم‌افزار در معرفی آن مصاحبه‌ای با حمید جعفری مسئول قرارگاه تاکتیکی شبکه اطلاع رسانی بسیج -شباب- انجام داده و گفته است: سازمان بسیج مستضعفین با بررسی که میان بسیاری از پیام رسانها داشته است و بسیاری از نمونه های داخلی و خارجی اینگونه سامانه ها را بررسی کرده؛ به یک پیام رسان ایرانی بنام "سلام" رسید که نسبت به مشابه ایرانی و خارجی آن از اطمینان، پایداری و امنیت بیشتری برخوردار است. و به کسانی که امروزه در شبکه هایی از جمله وایبر، واتس آپ، تانگو، اینستاگرام و ... هستند اولا پیشنهاد می دهد چنانچه می توانند این بستر را رها کرده و به سبک زندگی اسلامی ایرانی خود ادامه دهند؛ تا زمانی که یک پیام رسان اسلامی تولید و جایگزین شود. با اینحال پیشنهاد می گردد بهتر است این پیام رسان داخلی را جایگزین سامانه های مزبور کنند. چرا که پیام رسان "سلام" بهترین جایگزین وایبر و واتس آپ و ... است.

انتقاد امام جمعه تهران از وضعیت حجاب در هواپیماها

کاظم صدیقی امام جمعه تهران با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در هواپیماها، گفته: وضع هواپیماها خیلی بد است و مناظری در آن دیده می شود که دل انسان را خون می کند، خیلی بی حیایی دیده می شود؛ در برخی از هواپیما ها آن چنان وضع را به سمت بد حجاب ها پیش برده اند که اگر یک طلبه بابت آن تذکر دهد عصبانی می شوند.

سوگند اعراب در کاخ سفید برای مسابقه هسته ای با ایران

به نوشته نیویورک تایمز یکی از سران عرب شرکت کننده در اجلاس کمپ دیوید گفته است که «عربستان سعودی و کشورهای کوچک‌تر عرب به دنبال رساندن خود به توانایی هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند.»علا.ه بر این، شاهزاده ترکی بن فیصل ، رئیس سابق سازمان امنیت پادشاهی عربستان سعودی نیز گفته «ما به هر آن‌چه ایران به‌دست آورده، دست خواهیم یافت.»

چرا این قدر در شهر ما کنسرت برگزار می‌کنید؟

نماینده بندرعباس در مجلس گفته: «بندرعباس به مرکزی برای برگزاری کنسرت های موسیقی تبدیل شده است.انتظار داریم با این گونه اقدامات، فرهنگ مردم را از بین نبریم.»ابوالقاسم جراره اضافه کرده: «برگزاری بی حساب و کتاب این کنسرت ها و این که هرکسی می خواهد خود را مطرح کند، در بندرعباس کنسرت برگزار می کند، باید کنترل شود.»

احمدی نژاد لیست خاصی برای انتخابات ارائه نخواهد داد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت های انتخاباتی رئیس جمهور سابق و اعضای دولت نهم و دهم با بیان این که احمدی نژاد هیچ گونه فعالیت انتخاباتی انجام نمی دهد، گفته: احمدی نژاد لیست خاصی برای انتخابات ارائه نخواهد داد.

سیم‌کارت‌های ایرانی جاسوس‌اند؟

برخی اپراتورها می‌توانند نرم‌افزارهایی را پس از روشن‌کردن سیم‌کارت در گوشی‌های هوشمند فعال کنند. این برنامه‌ها، بحث هایی مبنی بر ورود اپراتورهای تلفن همراه به بحث شنودهای قانونی و غیرقانونی را ایجاد کرده‌اند.در پی طرح احتمال چنین سوء استفاده‌ای از سیم کارتهای ایران، یکی از مسئولین یک اپراتور تلفن همراه در گفتگو با فرارو گفته: ما خود نیز در حال بررسی این موضوع هستیم و می‌خواهیم ببینیم که چنین جریانی آیا واقعا وجود دارد یا خیر؟ خرید ما از جایی است که اکثر اپراتورهای بزرگ دنیا نیز از آن‌جا خرید می‌کنند. بنابراین احتمال این که چنین اپلیکیشنی در گوشی‌ها پس از روشن شدن سیم‌کارت آغاز به فعالیت کند، از نظر ما ضعیف است. به‌هرحال، نتیجه بررسی‌های ما اعلام می‌شود، همچنین در روزهای آتی وزارت‌خانه ارتباطات نیز در این زمینه اظهار نظر خواهد کرد.

جوسازی اصلاح‌طلبانه درباره خندوانه

اکبر منتجبی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب نوشت: این واقعا فاجعه است که تنها برنامه پر بیننده تلویزیون خندوانه باشد. برنامه‌ای که فصل اول آن موفق بود و فصل دوم آن، هم افت کرده و هم انتخاباتی شده است.در ادامه این متن آمده است: از الان پای کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات مجلس به این برنامه باز شده است. یک شب حسینی وزیر ارشاد احمدی نژاد و یک شب هم دبیر نواصولگرایان. باید منتظر ضرغامی ها و چهره های دیگر هم باشیم تا از این تخم مرغ شانسی بالاخره چند نفری رای بیاورند و به مجلس راه پیدا کنند. نمونه چنین برنامه ای صندلی داغ بود که خوب شروع شد و بعد ابزار سیاسی شد. آقای قالیباف هم با لباس نظامی به آن برنامه پاگذاشت و پایان فصل لباس نظامی را از تن بیرون آورد تا سیاستمدار شود و رییس دولت. که البته بخت با او یار نبود.
طرح این ادعا در حالی است که در کنار چهره‌های اصولگرایی مانند حسینی، چهره‌های اصلاح‌طلبی مانند ابتکار و ساعی نیز در برنامه خندوانه حضور یافته‌اند. حضور ابتکار در این برنامه با داستان‌سرایی‌های مشابه برخی روزنامه‌های اصولگرا همراه شد.

توصیف مذاکرات هسته‌ای با استفاده از اسب!

سیروس ناصری عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در دولت اصلاحات به تعبیر حسین شریعتمداری در مذاکرات هسته ای اشاره کرده و گفته: من به آقای شریعتمداری ارادت دارم و زمانی که در مذاکرات هسته ای مسوولیت داشتم نیز خودم مایل بودم که ایشان در جریان امور قرار بگیرد. ایشان در تعبیری گفتند که ایران یک اسب زین کرده را داد و اسبی با افسار پاره پس گرفت. صرف نظر از اینکه شیوه های تبلیغی گروه های سیاسی در داخل کشور همواره برای من جالب بوده است باید بگویم که آقای روحانی در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی کشورمان، یک کره اسب تازه متولد شده تحویل گرفت و بعد از طی مسیری آن را در پایان دوران مسوولیت به آقای دکتر لاریجانی تحویل دادند. دکتر لاریجانی هم آن را هدایت کرده و به جلو حرکت کردند تا اینکه به علت وجود یکسری مشکلات مسوولیت این اسب به فرد دیگری سپرده شد، متاسفانه ظریف اسبی را تحویل گرفت که سرتاپای آن زخمی بود، چه برسد به اینکه زین کرده باشد. امروز هم مسوولیت ان اسب دوباره به آقای دکتر روحانی و دکتر محمد جواد ظریف واگذار شده است. امروز مهم آن اسب زین شده در سال های دور در حال درمان است تا دوباره آماده شود و دوران طلایی را برای ما مهیا کند.

دیدار انتخاباتی اصلاح‌طلبان با هاشمی

محسن رهامی در گفت و گو با ندای ایرانیان گفته: ما هنوز به لیست مشخص و واحدی نرسیده‌ایم. دو شب پیش با آیت ا.. هاشمی رفسنجانی دیدار داشتیم و دغدغه اصلاح طلبان را در خصوص انتخابات مجلس مطرح کردیم. مسائلی از قبیل رد صلاحیت‌ها و نحوه برخورد با نامزد‌ها و شرایط انتخابات مجلس را با ایشان مطرح کردیم. البته دیدار با بزرگان و گرفتن مشورت از آنها را مدتی است شروع کرده ایم

چرایی مخالفت کارگزاران با عارف

حمیدرضا ترقي درباره حمايت هاشمي از عارف،گفت:اگر اصلاح طلبان معتدل به يک نظر مشترک برسند آقاي هاشمي از آن نظر مشترک حمايت خواهد کرد لذا اين حمايت مستلزم آن است که اينها به نظر جمعي برسند. وي همچنين درباره علت مخالفت کارگزاران با عارف نيز اظهار داشت:مخالفت کارگزاران با آقاي عارف اين است که اين طيف با آقاي عارف اختلاف مبنايي در مساله مديريت کشور و مسائل سياسي دارند از اين رو آنها قبول ندارند که با رفتن آقاي عارف با رفتن به مجلس و رسيدن به کرسي رياست بتوانند به راحتي با آن مجلس کنار بيايند لذا کارگزاران به دنبال چهره اي هستند که بتواند همراهي بيشتري باآنها داشته باشد.

پشت پرده فراخوان‌ها برای تجمع مهاباد

استاندار آذربایجان غربی گفت: 60 درصد فراخوان‌ها برای تجمع در پی حادثه مهاباد توسط عربستان سعودی می‌‌گرفت.به نوشته فارس قربانعلی سعادت چهارشنبه شب در آئین اختتامیه سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه که در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، که حدود 60 درصد پیام‌‌ها، فراخوان‌ها و فعالیت در سایت‌‌های مجازی برای تجمع غیرقانونی پیرو حادثه اخیر توسط عربستان سعودی صورت می‌گرفت.استاندار آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از آتش زدن این هتل، خاطرنشان کرد: این قبیل حوادث و بزرگنمایی یک حادثه خصوصی و مسئله شخصی منجر به از بین رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌شود، بنابراین نباید به حواشی این اتفاقات دامن زده شود.

دلایلی که سبب کارتن‌خوابی زنان می شود

در سال‌های گذشته فقط کارتن‌خواب مرد داشتیم، اما متأسفانه این روند به حوزه زنان هم کشیده شده و ما در حال حاضر شاهد این پدیده در خیابان‌ها هستیم.مهرخانه نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بیکاری یکی از عواملی است که باعث می‌شود مردان به سمت اعتیاد بروند در مورد زنان نیز فقدان قدرت اقتصادی یا عدم تأمین اقتصادی باعث بروز فقر برای آن‌ها شده و همین امر موجب می‌شود زنان به تدریج مسکن خود را از دست دهند و به کارتن‌خوابی رو بیاورند.زهره طبیب‌زاده‌نوری در خصوص آسیب‌های اجتماعی زنان گفت: من در رابطه با معتادان خیابانی پیگیری‌های زیادی به‌عمل آورده‌ام. متأسفانه بخشی از این معتادان و کارتن‌خواب‌ها زنان هستند و این اتفاق حاصل سال‌های اخیر است. من در این سال‌ها پیگیر مسایل آن‌ها بوده‌ام و از مراکزی که در حال حاضر برای نگهداری این زنان وجود دارد یا مراکزی که در حال ساخت است، بازدید کرده‌ام و پیگیر بوده‌ام که اگر لازم است مراکز دیگری نیز در این زمینه ساخته شود یا کاستی‌های مراکزی که وجود دارد مرتفع شود.

هر کس با ولیعهد عربستان بیعت نکند به مرگ جاهلیت از دنیا می رود!

شیخ تندرو سلفی سعودی تاکید کرد هرکس با ولیعهد عربستان و جانشین وی بیعت نکند، به مرگ زمان جاهلیت از دنیا رفته است.به گزارش «انتخاب»، پانوراما میدل ایست در گزارشی نوشت: فعالان در عرصه پایگاه های ارتباط اجتماعی مطلب توئیتری منسوب به محمد العریفی شیخ سلفی سعودی را درباره بیعت با محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان را منتشر کردند که در آن گفته است هرکس با این دو نفر بیعت نکند به مرگ زمان جاهلیت از دنیا می رود.این مطالب در حالی در توئیتر دست به دست می شود که یکی از کاربران توئیتر با نام مستعار متطرف(تندرو) در این رابطه خطاب به سایر کاربران نوشته است: «ای خوارج! شنیدید هرکس با نمایندگان (نوکران) آمریکا بیعت نکند به مرگ زمان جاهلیت از دنیا رفته است.»این در حالی است که العریفی در تاریخ 29 آوریل گذشته در صفحه خود در توئیتر نوشت: «سرآغاز دوران جدید بر امت مبارک باد!، خداوندا خادم حرمین شریفین را حفظ کن و انتصاب دو شاهزاده محمد بن نایف و محمد بن سلمان به سمت ولیعهد و جانشین ولیعهد را مبارک گردان، آنها را توفیق بده و یاریشان کن.»

خاطره ضرغامی از بازی مجانی«شمر»

محمد فیلی در حالی که از شدت بغض کلمات را بریده بریده ادا مى‌کرد و اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت که توقع هیچ دستمزدی برای ایفای نقش شمر نداشته و این کار را صرفاً به عشق امام حسین (ع) انجام داده است.عزت‌الله ضرغامی در آخرین پست اینستاگرامش خاطره‌ای از ساخت سریال مختارنامه را منتشر کرد. ضرغامی با انتشار تصویری از پشت صحنه سریال مختارنامه در شاهرود که در آن داود میرباقری و محمد فیلی حضور دارند، نوشت:از میرباقری خواستم تصاویر عاشورا به سریال مختارنامه اضافه شود؛ پذیرفت و در شاهرود به خوبی از عهده کار برآمد.هنروران هم، زحمت زیادى می‌کشند؛ حقوق‌شان کم است و مستقیماً هم دیده نمی‌شوند. سپاسگزار آنها هستم.اما آقای فیلی که نقش شمر را بسیار حرفه‌ای و باورپذیر ایفا کرد. با من ملاقات داشت، در حالیکه از شدت بغض کلمات را بریده بریده ادا مى کرد و اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت که توقع هیچ دستمزدی برای ایفای این نقش نداشته و این کار را صرفاً به عشق امام حسین (ع) انجام داده است.ایفای نقش شمر برای عاشق امام حسین (ع) خیلی سخت است.

حمله برخی به سفارت آمریکا از روی هوس بود!

محمد‌حسین صفار هرندی٬ مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفته حمله برخی از افراد در آبان سال ۱۳۵۸ به سفارت آمریکا در تهران از روی «هوس» بوده است.صفارهرندی نامی از این افراد نبرده٬ اما افزوده عده‌ای تا دیروز از دیوار سفارت آمریکا بالا می‌رفتند، امروز به‌دنبال پهن کردن «فرش قرمز» برای آمریکا هستند.وی اضافه کرده‌‌ همان فردی که در زمان «تسخیر لانه جاسوسی» از دیوار سفارت بالا رفت٬ امروز به «مدافع سر‌سخت» آمریکا تبدیل شده و حرف از موافقت با آمریکا می‌زند.صفار هرندی گفت: برخی هنوز خود را سردمدار انقلاب مطرح می کنند، سر سفره انقلاب می نشینند و خط امام(ره) و انقلاب را انحصار به خودشان می‌دانند درحالی که به امام عقیده‌ای ندارند؛ حالا نسبت‌های فامیلی و بچه محل بودن چنین حقی را ایجاب نمی‌کند.صفارهرندی با انتقاد از دسته‌بندی در جریان انقلاب گفت: امام گفت ما چپ و راست نداریم، اما کسانی بعد از انقلاب برای ما چپ و راست درست کردند. چطور این اتفاق افتاده است؟ آنهایی که تفسیرهای چپ و راستی از انقلاب درست کردند، همان‌ها علم اعتدال به دست گرفتند. سابقه برخی از این افراد نشان می‌دهد که آنها افراطی‌ترین عناصر یکی از دو شاخه بودند.وی ادامه داد: کسانی که در دهه شصت خود را تئوری‌پرداز بحث ولایت مطلقه فقیه می‌دانستند و دیگران را به این بهانه که از آن اطاعت نکرده‌اند، محکوم کردند و فقهای بزرگوار را به این بهانه که اسلام آمریکایی دارند، هو کردند؛ امروز خود اصل ولایت فقیه را زیر سوال می‌برند. اینها باید پاسخ دهند که کدام یک درست است؟ تبیین تاریخی تکلیف این نوع افراد را روشن می‌کند.صفارهرندی یاداور شد: کاش این افراد می‌گفتند که ما عوض شدیم و یا امام و انقلاب ما را اغفال کردند که این حرف از نظر اخلاقی خوب است. نامردی اینجاست که این طور فکر می‌کنند، اما هنوز خود را سردمدار انقلاب مطرح می کنند، سر سفره انقلاب می نشینند و خط امام(ره) و انقلاب را انحصار به خودشان می‌دانند درحالی که به امام عقیده‌ای ندارند؛ حالا نسبت‌های فامیلی و بچه محل بودن چنین حقی را ایجاب نمی‌کند.

۳۰ ویژگی ظریف از نگاه یک همکار

حمید بعیدی‌نژاد، ۳۰ ویژگی شخصی و حرفه‌ای وزیر امورخارجه ایران را در صفحه اینستاگرامش برشمرد.حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره کننده ایران با انتشار تصویری از جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نکاتی را درباره ویژگی‌های او بیان کرد.

بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرامنش نوشت:

چند روز پیش قبل از آنکه دکتر ظریف نیویورک را ترک کنند، به همراهی همکاران برای مروری بر روی آخرین مذاکرات هسته ای به محل استراحت ایشان رفتیم، جلسه ای طولانی و موثر برای نحوه پیشبرد مذاکرات. بنده بیشتر از ٢٠ سال است که با آقای دکتر ظریف افتخار آشنایی دارم که سالهای زیادی این آشنایی از نزدیک بوده است. بر اساس شناختی که بنده خود بطور مستقیم درطول این سالها از ایشان بدست آورده ام ویژگیهای اصلی ایشان را می توانم اینگونه برای شما برشمارم:


الف- ویژگیهای حرفه ای و کاری:
١- حقوق دان و استاد برجسته حقوق بین الملل و روابط بین الملل ،

٢-دیپلماتی برجسته در استاندارد جهانی،

٣- دارای عالی ترین سطح تجارب سیاسی و بین المللی،

٤-مورد اعتماد سطوح عالی تصمیم گیری در کشور،

٥-داشتن شناخت کامل از سازمان ملل متحد و ساز و کار سازمانهای بین المللی،

٦- شناخت تخصصی نظام سیاسی و حقوقی آمریکا،

٧- مذاکره کننده ممتاز بین المللی،

٨- قلم بسیار شیوا در زبانهای فارسی و انگلیسی،

٩- خطیب موثر در سخنرانی به فارسی و انگلیسی،

١٠- روز آمد بودن و احاطه نسبت به وقایع مهم روز جهانی و منطقه ای از طریق پیگیری مستمر آخرین اخبار روز دنیا و همچنین مطالعه آخرین گزارشهای تحلیلی پیرامون این اتفاقات، بطوریکه ایشان همواره از کارشناسان تخصصی ذیربط موضوع نیز چند قدم جلوتر هستند و بلکه آنها را برای دستیابی به تحلیل های دقیق تر راهنمایی می کنند، ١١-ریاست عالی و تاثیر گذار بر اجلاسهای بین المللی،

١٢-مورد احترام شخصیتهای مهم و معتبر سیاسی جهان،

١٣- انتخاب شده در ایران از طریق نظر خواهی از مردم توسط رسانه ها بعنوان شخصیت منتخب سیاسی سال ١٣٩٣،

١٤- انتخاب شده مجله تایم بعنوان یکی از شخصیت موثر و با نفوذ سال ٢٠١٤،

١٥- اولویت دادن منافع و ملاحظات ملی بر دیگر جنبه های تصمیم سازی سیاسی.


ب- ویژگیهای شخصیتی و اخلاقی:
١- بسیار با هوش،

٢-خلاق و مبتکر،

٣-متدین،

٤- بسیار جدی در کار،

٥-تسلیم و مجاب شدن در برابر استدلال های عقلانی و منطقی ،

٦-سخت گیر با طرف خارجی خود در مذاکره،

٧-منظم و وقت شناس،

٨- بکار برنده فن آوریهای روز ارتباطات،

٩- سحر خیز،

١٠- دوری از اسراف،

١١-دوری از ورود به کار سیاست داخلی و ورود به جریانهای سیاسی داخلی،

١٢- مرد اهل خانواده، ١٣-ملتزم به نماز اول وقت،

١٤- بی آلایش بودن و دوری از تعارفات شکلی،

١٥-حفظ ظاهری مرتب.

افتخار میکنم که ارتباط کاری بنده با ایشان نیز فقط بر پایه ارزشهای کاری شکل گرفته است و آنان که ایشان را از نزدیک می‌شناسند اذعان خواهند نمود که بنده کمترین اغراق و مبالغه ای در برشمردن ویژگیهای ایشان نکردم.

اتفاق تازه در بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با اشاره به دیدار دو نیم ساعته مقام معظم رهبری از نمایشگاه اظهار کرد: ایشان نشر ایران را بدون روتوش دیدند؛ در بخشی که نشر نی، چشمه، مرکز، ققنوس، ثالث، قطره، نگاه، سوره مهر و مرکز نشر آثار امام خمینی(ره) و دیگر ناشران حرفه‌ای حاضر بودند.معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در بخش راهروها تاکنون حروف «س» و «ش» را ندیده بودند که اتفاقاً از تنوع خوبی برخوردار بود و هم ناشران شهرستانی و دیگر ناشران با موضوعات مختلف حاضر بودند. اشخاص و ترکیبات و موضوعات متفاوت ویژگی قابل توجهی به این بخش داده بود و حتی فردی با شمایل هنری در حوزه سینما از ایشان تقاضای چفیه کردند که فضای معنوی جالبی را ایجاد کرد.

روایت علم الهدی از منشا بی حجابی در کشور

امام جمعه مشهد گفت: امروزه هر زمان که سخن از حجاب و جلوگیری از فساد و هوسرانی می شود، جریانی در برابر آن مقاومت می کنند که منشا این مخالفت ها در خارج از ایران است.آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی نسبت به ترویج بدحجابی و شهوت رانی در جامعه هشدار داد.وی افزود: در کنار هجمه های فرهنگی خارجی، عده ای قدرت طلب نیز در داخل کشور از ترویج بدحجابی و بی بند و باری حمایت می کنند که باید نسبت به آنان هوشیار بود.وی اظهار کرد: اگر فرهنگ عفت، عصمت و رعایت حجاب در جامعه حاکم شود آن جامعه هرگز به جولانگاه هوسبازان و شهوت رانان تبدیل نمی شود.وی گفت: جامعه ای که در آن فسق و فجور و فحشا گسترش یابد، سلطه استکبار بر جان و مال و ناموس و عزت مردم بیشتر خواهد شد.

انتخاب سرلیست دولت و اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس

جمشید ایرانی عضو جبهه اصلاح‌طلبان و دبیر جبهه اعتدالگرایان از سرلیستی محمدرضا عارف در لیست جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان خبر داد و اظهار داشت: ما برای سرلیستی آقای عارف با آقایان ناطق نوری، رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به مشورت نشسته‌ایم.وی به فارس گفت: عارف امروز ناخدای کشتی اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و هدف وی این است که مجلسی هماهنگ در جهت تقویت دولت یازدهم شکل دهیم. وی شعار جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را «هم‌زبانان ملت و همدلان دولت» عنوان کرد.

وزیر کشور تغییر نکند دودش به چشم روحانی خواهد رفت

روزنامه آرمان در شماره امروز 24 اردیبهشت خود در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام، با انتقاد از عملکرد وزیر کشور، تصریح کرد که اگر رئیس جمهور در آستانه انتخابات مجلس دهم اقدام به تغییر در وزارت کشور نکند، مجلسی همانند مجلس نهم شکل خواهد گرفت که دود آن به چشم خود روحانی خواهد رفت.

آمار وحشتناک از کودک آزاری

حسین اسدبیگی درباره آمار کودک آزاری‌های اطلاع داده شده به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی کشور در سال ۹۳ گفت: از ۱۴۸ هزار تماس تلفنی برقرار شده با مرکز ۱۲۳ در سال گذشته، تعداد ۸ هزار و ۶۶۴ تماس، مرتبط با موضوع کودک آزاری بوده است.وی به ایلنا گفت: از تماس‌های برقرار شده در ارتباط با موضوع کودک‌آزاری، تعداد ۵ هزار و ۱۷۵ مورد مربوط به دختران و ۳هزار و ۱۸۹ مورد نیز مربوطه به پسران بوده است.رئیس مرکز اورژانس اجتماعی کشور در ادامه از ۱۲۶۷ تماس تلفنی در ارتباط با خودکشی طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۰۰ مورد مربوط به زنان و ۴۶۰ مورد مرتبط با مردان بوده است، همچنین از ۶۶۰ مراجعه مرتبط با خودکشی به مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی ۱۴۵ مراجعه توسط مردان و ۵۱۵ مراجعه توسط زنان صورت گرفته است.اسدبیگی با بیان اینکه حدود هزار و ۴۰۰ مورد مراجعه به خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی در سال ۹۳ اتفاق افتاده است، بیان کرد: از این تعداد مراجعه حدود ۹۰۰ تن زن و حدود ۵۰۰ نفر مرد بوده‌اند.

مشاور احمدی نژاد: سال 86 همه اطمینان داشتند امریکا حمله می کند

سید‌مجتبی ثمره‌هاشمی در جمع تعدادی از اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد در محل مسجد امام حسین (ع) شهر یاسوج با اشاره به اینکه هر انقلاب خاستگاه و مبانی و ریشه‌هایی دارد، اظهار کرد: انقلاب‌هایی مانند کبیر فرانسه و اکتبر روسیه فرو ریختگی ایدئولوژیکی پیدا کردند. ثمره هاشمی ‌با اشاره به اینکه دشمن از اتحاد مردم و دولت وحشت دارد به وضعیت کشور در سال‌های 86 و 87 اشاره کرد و با بیان اینکه در آن سال‌ها آمریکا آماده حمله به ایران از پایگاه‌های خود در عراق و افغانستان و خلیج فارس بود، افزود: به یاد دارم که جلسه‌ای در شورای امنیت کشور برگزار شد و همه اطمینان داشتند که آمریکا حمله خواهد کرد اما آن چه که دشمن را از این کار منصرف کرد همزبانی و اتحاد میان دولت و ملت بود.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن