تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 بهمن 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

بانک کتاب

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

ایونا

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

کشتی تفریحی کیش

تور نوروز خارجی

خرید اسکرابر صنعتی

طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وب‌سایت

کاشت ابرو با خواب طبیعی

هدایای تبلیغاتی

زومکشت

فرش آشپزخانه

خرید عسل

قرص بلک اسلیم پلاس

کاشت تخصصی ابرو در مشهد

صندوق سهامی

تزریق ژل

خرید زعفران مرغوب

تحصیل آنلاین آمریکا

سوالات آیین نامه

سمپاشی سوسک فاضلاب

مبل کلاسیک

بهترین دکتر پروتز سینه در تهران

صندلی گیمینگ

کفش ایمنی و کار

دفترچه تبلیغاتی

خرید سی پی

قالیشویی کرج

سررسید 1404

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1860435058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور پر رنگ فیلم اولی‌ها ، آسیب بزرگ به سینماست/مدیران فرهنگی در 10 سال گذشته غفلت زیادی می‌کردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مسعود آب پرور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
حضور پر رنگ فیلم اولی‌ها ، آسیب بزرگ به سینماست/مدیران فرهنگی در 10 سال گذشته غفلت زیادی می‌کردند
سینما هنر و تجربه، سینمای ملی را از پای در می‌آورد حضور پر رنگ‌ کارگردان اول در دو سال گذشته در جشنواره فیلم فجر آسیب‌ بزرگی برای سینمای ایران است.


مسعود آب پرور کارگردان، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص مشکلات  سینمای ایران گفت: از دیر باز بحث فیلم‌نامه نقطه‌ی محوری موضوع، اندیشه و جذابیت فیلم و سینما بوده شاید سینما در فرانسه متولد شده باشد اما در واقع ما سینما را به عنوان یکی از هنرهای نمایشی در آمریکا می‌دانیم و خیلی از زود سینما در آمریکا با ادبیات معاصر آن کشور پیوند خورد و باعث قوام و ماندگاری سینما شد . هنوز هم هالیوود در سراسر دنیا حرف اول را در سینما می‌زند که به طور قطع دلیل این موفقیت، توجه ویژه‌ی آن‌ها به درام و فیلم‌نامه است.


وی تصریح کرد: در سینمای ایران مدت‌ها این عامل به فراموشی سپرده شده گاهی که با فیلم‌نامه‌نویسان درباره‌ی مشکل اصلی فیلم‌نامه‌ها در سینما صحبت می‌کنیم بافر‌افکنی به این سؤال پاسخ می‌دهند و پاسخی برای آن قائل نیستید.فیلم‌نامه‌نویسان ما الگوها را به درستی نمی‌شناسند.


آب‌پرور افزود: با نگاه به تاریخ سینمای ایران متوجه می‌شویم اقبالی که مردم در پیش از وقوع انقلاب به سینما نشان می‌داند باعث شکل‌گیری نوعی از سینما، تحت عنوان فیلم‌ فارسی در کشور شد اگر عوامل جذابیت این نوع فیلم‌ها را برای مردم آنالیز کنیم با گذر چهار دهه از آن دوران و ا باید این مسائل را مورد ارزیابی قرار دهیم.


وی عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی این گرایش و عنایت، بحث الگو در روایت است یعنی قائل به الگوپذیری، باشیم به الگوهای ثابتی که در روایت وجود دارند و مردم به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، توجه کنیم.


کارگردان «هوش سیاه» اظهار داشت: در سراسر دنیا بیش از 90 درصد آثار تولیدی در هالیوود بر اساس الگوهای تکرار شونده‌ای روایی، داستان خود بازگو می‌کنند و پاسخ خود را از مردم سراسر دنیا می‌گیرند اما ما غیر واقع بینانه با این موضوع برخورد می‌کنیم بنابراین عارضه و آسیب‌های متفاوتی متوجه سینمای ماست.


کارگردان «قتل آن لاین» با اشاره به اینکه الگوها بد نیستند، از الگوها تبعیت کنیم،اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از فیلم‌نامه‌نویسان ما الگوهای روایت در سینما را به درستی نمی‌شناسند و حتی در صورت شناخت توانایی و تمرین لازم برای به کار بستن آن‌ها را ندارند در صورت برزو چنین اتفاقی ما دوباره مردم را به سینما بر‌می‌گردانیم و از سوی مخاطب پاسخ روشنی در ارتباطی با سینمای ایران می‌گیریم به طور حتم بسیاری از موضوعات ذهنمان را با همین الگو به سینما ترجمه خواهیم کرد.افتتاح سینمای هنر و تجربه ر ا باید به فال نیک گرفت .


آب پرور با اشاره به افتتاح سینمای هنر و تجربه اظهار داشت: افتتاح سینمای هنر و تجربه که هنوز یکسالی از عمر آن نگذشته  را به فال نیک می‌گیریم یکی از فواید راه‌اندازی این نوع از سینما این است که فیلم‌های تجربی را از بین گیشه فیلم‌های روتین روی پرده جدا می‌کند تا مردم به طور تصادفی به این گونه فیلم‌ها برخورد نکنند چون به طور حتم روشنفکران، دانشجویان و افرادی که دغدغه‌ی این نوع سینما را دارند، این فیلم‌ةا را پیدا می‌کنند.


وی تصریح‌ کرد: سیمای هنر و تجربه به واقع تجربه‌های نویسی را به تجربیات ایران و سینمای جهان اضافه می‌کند همانگونه که " ماهی و گربه " این کار را کرده و با اقبال در جشنواره خارجی مواجه شده است.سینمای هنر و تجربه در صورت مراقبت نشدن، سینمای ملی را از پای در می‌آورد.


وی با اشاره به امور فرهنگی کشور عنوان کرد: برای امور فرهنگی همیشه یک مثلث قائل هستم یعنی بین مردم، اثری هنری و هنرمندان همیشه مدیران فرهنگی کارساز بودند و این مثلث همیشه نتیجه داده  و فرهنگ ما را یا به سوی ابتذال برده و یا ارتقاء بخشیده است.


وی افزود: مدیران ما در امور سینمایی در طی 10 سال گذشته غفلت‌های زیادی کردند و امور سیاسی به قدری فراگیر شد که امور فرهنگی سینمایی دچار فراموشی شد و با بی‌مسئولیتی به این ماجرا نگاه شد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید هسته‌هایی در مرکز تصمیم‌گیری وجود داشته باشد تا یک مجموعه کاملی برای یک سال سینما در نظر بگیرند یعنی در صدها به طور کامل مشخص باشد به طور مثال اگر سینمایی تجربه این شکلی که شروع کردیم، مراقبت نکنیم تبدیل به آسیبی می‌شود تا سینمای ملی ما را از پای در می‌آورد.


آب پرور در خصوص سینمای روشنفکرانه بیان کرد: به طور بدیهی در هر خط تولیدی بعد از یک مدت هم‌چنین روتین می‌شود و ممکنه ذائقه مردم دیگر پاسخ ندهد به طور طبیعی در کنار این خط تولید انبوه و جریان باید لابراتورهایی برای تجربه‌ها و ذائقه سازی‌های جدید داشته باشد.


کارگردان سینما تصریح کرد: سینمایی تجربی و روشنفکرانه را با این تعبیر به شدت می‌پسندم و به نظرم حرکت آن قابل قبول و پسندیده است اما در صورتی که حجم معقولی از تولیدات سیمای کشور را در برمی‌گیرد در دو سال گذشته در جشنواره فیلم فجر، شاهد تولید بیش از نیمی از آثار توسط فیلم اولی‌ها بودیم این یک آسیب بزرگ به سینما است سینمای حرفه‌ای نباید زیر بار این جریان برود و اجازه دهد که حجم تولیدات کشور را فیلم‌های تجربی در بر گیرند چون در حال حاضر به طور تصادفی به سینما می‌روند و اگر در طی دوبار با چنین فیلم‌های روشنفکرانه روبرو شوند سینما را از سبد کالاهای خود حذف می‌کنند.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

«دست های مهربان» در جشنواره فیلم کودک + تصاویر
رونمايی از لوگوی فيلم سينمايی «عادت نمي‎كنيم»
علی اکبر ثقفی بعد از چند سال کارگردانی می کند
اعلام اسامی داوران بخش مستند/ ساخت فیلم بزرگداشت مسعود کیمیایی توسط جواد طوسی
احتمال بارش گمانه زنی های بی اساس در راه اكران « احتمال باران اسيدی»
افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه نهال و بزرگداشت علی حاتمی در ایوان شمس
مصطفی عبدالهی صحنه تئاتر را خانه اول خود می دانست
«من دیه گو مارادونا هستم» اثری ارزشمند و قابل تقدير است




۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن