تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806665374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران با بهره گیری از تجربیات کشورهای مختلف جهان، خسارات ناشی از زلزله را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پژوهشکده علوم زمین: ایران با بهره گیری از تجربیات کشورهای مختلف جهان، خسارات ناشی از زلزله را کاهش می دهد تهران -ایرنا - رییس پژوهشکده علوم زمین گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند با بهره گیری از تجربیات سایر کشورها بتواند میزان خسارات ناشی از وقوع زلزله در مناطق زاگرس، البرز، مکران و همچنین کشورهای همجوار را کاهش دهد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مرتضی طالبیان روز شنبه در کنفرانس بین المللی ساختار، زمین ساخت و زمین لرزه های ایران در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، اظهار داشت: ایران در کمربند لرزه خیزی جهان جای گرفته و در منطقه ایران مرکزی و شمال ایران هرچند که تعداد زلزله های کمی ثبت شده اما رخدادهای لرزه ای با بزرگی بیشتر در این مناطق را گزارش داده اند.
دبیر همایش یادشده افزود: ایران یک کشور لرزه خیز است و علت آن هم قرار گرفتن ایران در کمربند لرزه خیزی که از اروپا شروع می شود و به هیمالیا می رسد، است.
وی یادآور شد: ایران در میانه این کمربند واقع شده و به لحاظ لرزه خیزی وضعیت متفاوتی نسبت به کشورهای همجوار خود دارد.
رییس پژوهشکده علوم زمین تصریح کرد: تمام نقاط ایران همه ساله زمینلرزه های زیادی را شاهدند و بیشترین تعداد زمین لرزه ها در مناطق جنوبی و زاگرس رخ می دهد و از سوی دیگر در ایران مرکزی و شمال ایران هرچند که تعداد زمین لرزه ها کمتر است اما شدت بیشتری دارند.
به گفته طالبیان، نمی توان اظهار داشت در ایران مناطقی وجود دارد که در آن نقاط زمین لرزه به وقوع نمی پیوندد، بلکه در دوره های بازگشت زلزله طولانی است ، بنابراین نمی توان مدعی شد که زمین لرزه رخ نمی دهد، بلکه هر روز احتمال رخداد زلزله وجود دارد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه مناطق جنوبی کشور برنامه هایی را پیش بینی کرده و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برنامه های زیادی در این زمینه در دستور کار قرار داده است.
دبیر کنفرانس بین المللی ساختار، زمین ساخت و زمین لرزه های ایران گفت: این کنفرانس در جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زلزله های ایران است و با برگزاری آن درصدد جمع آوری اطلاعات بیشتر از زمین لرزه های مناطق زاگرس، البرز و مکران هستیم.
وی یادآور شد: طی سال های اخیر تحقیقات چندانی در منطقه مکران صورت نگرفته و در این کنفرانس با همکاری محققان سایر کشورها، تلاش می شود اطلاعات خود را در این منطقه افزایش دهیم.
طالبیان اضافه کرد: یکی از چالش های ایران در زمینه زمین شناسی، مربوط به امکانات سخت افزاری در این حوزه است، بنابراین در سال های اخیر تلاش شده تا با همکاری های بین المللی کمبودها را در این زمینه جبران شود.
وی گفت: علاوه بر برقراری همکاری با محققان سایر کشورها، بهره گیری از فناوری و دانش روز دنیا و انتقال آن به کشورمان در برنامه ریزی پیش بینی شده و برپایی این همایش نیز براساس هدف مزبور صورت گرفته است.
این نشست با همکاری و مشارکت مرکز فیزیک نظری ایتالیا و دانشگاه کمبریج انگلستان از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برپا شده و تا چهارم خردادماه جاری به کار خود ادامه می دهد.
گردآوری داده های به روز مرتبط با ایران از زبان کارشناسان برجسته سطح جهان و در مرحله بعد برنامه ریزی به منظور مطالعات آینده و کاهش خطر زمین لرزه در این مناطق مورد نظر قرار دارد.
این کنفرانس بین المللی همراه با کارگاه جنبی به مدت پنج روز همراه با بازدید از گسل تهران پیش بینی شده و دانشمندان و زمین ‍ شناسان برجسته ای از سراسر جهان از جمله کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، سوییس، سوریه، قزاقستان از جمله شرکت کنندگان آن محسوب می شوند.
اقتصام (3)1559**1558



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن