تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805577982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش گسترده آمریکا در به چالش کشیدن چین در دریای جنوب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تلاش گسترده آمریکا در به چالش کشیدن چین در دریای جنوب پکن - ایرنا - در پی هشدار ناوهای چینی به هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای جنوبی و عقب نشینی محسوس آمریکا از مواضع قبلی خود، واشنگتن از قصد خود در به چالش کشیدن چین در گام های بعدی خبر داده است.


به گزارش ایرنا، چالش دو کشور از زمانی آغاز شد که هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین به پرواز در آمدند و برای نخستین بار تصاویری از جزایر شنی در حال ساخت چین در این منطقه را منتشر کردند.
متعاقب آن پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد کشتی های جنگی و هواپیماهای جاسوسی خود را به جزایر تحت اختیار چین در دریای جنوبی نزدیک کند تا به اصلاح امنیت کشتیرانی در این منطقه تضمین شود.
چین معتقد است حضور کشتی های جنگی آمریکا همراه با تجهیزات جاسوسی در دریای جنوبی که تحت قلمرو پکن است، شرایط و ثبات منطقه را به خطر می اندازد.
اگرچه تاکنون کشتی های جنگی آمریکا به این منطقه نزدیک نشده اند اما پنتاگون خاطرنشان کرده است باید چین را محک زد و ما برای این کار در گام بعدی و به چالش کشیدن این کشور آماده ایم.
این در شرایطی است که چین هشدار داده است برای دفاع از حق حاکمیت خود در این جزیره حتی به سلاح هسته ای هم متوسل خواهد شد.
روزنامه گلوبال تایمز چین روز جمعه در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و خواستار آن شده است آمریکا بیشتر از این به روابط با چین لطمه نزند.
به دنبال هشدار نیروی دریایی چین به هواپیمای آمریکایی که بر فراز این جزایر پرواز می کرد، روابط دو کشور پرتنش شده و رسانه های گروهی چین امروز (جمعه) به شدت به آمریکا تاخته اند.
فعلا اما پنتاگون ظاهرا هشدارهای چین را جدی گرفته و اعلام کرده است وارد حریم 12 مایل دریایی نزدیک این جزایر نخواهد شد اما گام بعدی را در آینده اعلام خواهد کرد.
یکی از برنامه های آمریکا اعزام ناو جنگی به این منطقه است، افزون بر این هنوز پنتاگون در باره ورود به این منطقه حساس که محل رویارویی با چین است موضعگیری نکرده است.
ناظران بر این باورند که ورود آمریکا به منطقه حساس ممکن است به مناقشه با چین تبدیل شود و کلا کشتیرانی آزاد در این دریا به خطر بیافتد و یک بحران جهانی شکل بگیرد.
«هونگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ما امیدواریم کشورها به حق حاکمیت ما در دریای جنوبی و جزایر متعلق به چین در این منطقه احترام بگذارند.
نشریه «فارین پالیسی» نیز اخیرا به آمریکا هشدار داد که مراقب تحرکات خود در دریای جنوبی باشد.
این نشریه خاطر نشان کرده است که «شی جین پینگ» یک رهبر مقتدر است که به هیچ وجه در مقابل تحرکات آمریکا ساکت نخواهد ماند و آمریکا نباید فکر کند چین مانند گذشته در مقابل فشارهای نظامی این کشور عقب نشینی می کند.
همزمان با تحولات در این منطقه چین برای آنکه نشان دهد در مقابل نظامی گری ژاپن ساکت نمی نشیند در دریای شرقی هم قدرت نمایی می کند.
رزمایش نیروی هوایی چین برای نخستین بار از امروز آغاز شده است و بمب افکن های «اچ 6» چین بر فراز مناطق نزدیک به جزایر دیائویو در دریای شرقی که مورد منازعه این کشور با ژاپن است به پرواز درآمده اند.
ژاپن از مانور نیروی هوایی چین بر فراز تنگه «میاکو» ابراز نگرانی کرده و رسانه های این کشور گزارش داده اند که این تنگه می تواند محل رویارویی نظامی آینده دو کشور باشد.
همزمانی این رزمایش با هشدارهای نیروی دریایی چین به آمریکا در دریای جنوبی، نشان از اقتدارگرایی نظامی چین برای حراست از مناطقی دارد که این کشور جزو قلمرو خود می داند و برای آن خط قرمز رسم کرده است.
آساق*1597



01/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن