تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816167385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش آموزشی: کِرَک Crack چیست؟ (قسمت سوم)


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

درقسمت قبل کمی موضوع را فنی تر کردیم و سعی به توضیحِ اینکه چگونه یک نرم افزار پیچیده برویِ سیستم های سخت افزاری پیاده سازی می شود دادیم البته گویا برخی از دوستان یا موضوع را درست متوجه نشدند و یا بقدری جدی گرفتند که تصور کردند با چنین مطالبی می توان یک سیستم را هک یا کرک کرد. باید خاطر نشان کنم در ابتدا ذکر شد که این مطالب تنها جنبه ی آشنا کردن کاربران با ساختار بازیهایِ کامپیوتری و کرک دارد و جدا از اینکه چه قصد و هدفی پشت اینکارهاست تنها خواستیم طی مطلالبی فنی و آموزشی نگرش اکثر کاربران را نسبت به سیستم کپی قانونی و همینطور کرک بهبود ببخشیم. و اما ادامه ی داستان ، خب تا کنون با ماهیت کرک ، ساختاره نرم افزارها و رونده اجرایِ آنها آشنا شدیم همچنین در آخر قسمت گذشته سه روش متداول برای حذفِ سیستم محافظِ کپی غیر قانونی مطرح شد که در این بخش قصد داریم تا به شرح مختصری از آنها بپردازیم. 1- تغییر در کدهایِ مبنایِ 16 فایل اجرایی: زمانی که شما برنامه ای را برنامه نویسی و آن را توسطِ مترجم “Compiler” به زبان ماشین ترجمه می کنید ، فایل نهاییِ شما شامل یکسری دستورات و اطلاعات 0 ، 1 است که تنها برای پردازنده قابل درک می باشد از این رو یکی از روش هایی که می توانید تغییری در جزئیات یک برنامه ایجاد کنید این است که رشته کدهایی که حاویِ اطلاعات مدنظر شما می باشد را در فایل نهایی پیدا کرده و آن را به چیزی که می خواهید تغییر درهید. اما چون درکِ رشته کدهایِ 0، 1 مثلِ : 1000110111001010 برای ما بسیار بسیار دشوار است و دقت بالایی را می طلبد بنابراین برای اینکار یکسری از کرکر ها این کدها را به کدهایِ مبنایِ شانزده تبدیل کرده و بعد به بررسی و تغییر آنها می پردازند. البته این روش با توجه به مبهم بودن اکثر اطلاعات و رشته کدها ضریب خطایِ بالایی دارد و معمولاً توسط کرکهایِ حرفه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد. 2- ترجمه ی معکوس در این روش ابتدا باید این موضوع را بررسی کرد که برنامه ی تولید شده ی هدف از چه زبان مبداء و بستر نرم افزاری استفاده کرده بعد با توجه به منابع و اطلاعات مربوط به مترجمِ آن زبان ، رشته کدهایی که به زبان ماشین ترجمه شدند را به زبان اصلی و مبداء بازگردانیم. با توجه به اینکه زبان مبداء و سطحِ بالا (مثل C++) برای انسان قابل فهم تر و واضح تر است بنابراین اعمال تغییرات در آن خیلی ساده تر از روش قبل است. این روش متداول ترین روشی است که توسط کرکهایِ معروف و حرفه ای دنبال می شود اما نیازمنده دانشی فوق العاده از زبان هایِ برنامه نویسی در سطح هایِ مختلف و همینطور آشناییِ تقریباً کامل با نحوه ی اجرایِ آنهاست تا بتوان مترجمی عکس برنامه ی مترجم اصلی را تولید کرد. 3- بازسازیِ برنامه با استفاده از منابع اصلی این روش هم در دسته ی کرک و هم در دسته ی مادها قرار می گیرد. در این روش کاربر با شناختی که نسبت به نرم افزار مورد نظر و نحوه ی تولید و همینطور اجرایِ آن دارد اقدام به ایجادِ برنامه ای مشابه ی برنامه ی اصلی می کند و علاوه بر آن در برنامه ی خود از همان منابعی استفاده می کند که در برنامه اصلی مورد استفاده قرار گرفته ، برای درکِ بهتره مطلب به مثال زیر توجه کنید: بر فرض مثال بازیِ DayZ Standalone را در نظر بگیرید، این بازی شاملِ یک فایل اجرایی به نامِ DayZ.exe و فایلهایِ منبع مختلفی در فولدر addons می باشد ، این فایل اجراییِ dayz.exe با توجه به دستوراتی که توسعه دهندگان نوشته اند در زمان اجرا از فایلهای منبع در فولدرِ addons استفاده می کند ، در این میان کاربری با شناخته کافی نسبت به این بازی و نحوه ی تولید و اجرایِ آن اقدام به برنامه نویسیِ فایل اجراییِ مشابه ی فایل Dayz.exe می کند و در آن از همان فایلهایِ منبعِ ذکر شده ی برنامه ی اصلی هم استفاده می کند از این رو به ظاهر ما یک نسخه ی مشابه به نسخه اصلی را داریم که توسطِ یک برنامه نویس کمی شخصی سازی شده. این روش همان روشی است که روی بعضی عناوینِ نه چندان مهم و مشهور اعمال می شود و معمولاً از باگهایِ زیاد و متعددی برخوردار است همینطور این روش ضریب خطایِ بالایی دارد زیرا کرکر هیچ گاه نمی تواند شناخت کامل برویِ یک عنوان را داشته باشد و همیشه برنامه ی نهاییِ تولید شده از سویِ کرکر از نواقض و کمبودهایی نسبت به برنامه ی اصلی برخوردار است. خب در نهایت این بود شرحِ مختصری از روشهایی که کرکرها با استفاده از آن اقدام به برداشتن قفل نرم افزاری و کپی غیر قانونیِ بازی ها می کنند ، اما شاید در خاطر اکثر گیمرها چنین تصوری ایجاد شده باشد که تنها بازیهایِ کامپیوتری و همینطور عناوینِ پلتفرم PC مورد هدف کرکر ها قرار می گیرند ولی چنین تصوری کاملآً غلط است. تمامیِ تولیدکنندگانِ محتوایِ دیجیتالی مثلِ فیلم ، موزیک و همینطور نرم افزارها ( بازیهایِ کامپیوتری و برنامه هایِ تجاری ) همیشه در سدد ایجاد سیستمی هستند تا از کپی کردنِ رایگان و غیر مجاز محتوایشان جلوگیری کنند ، حال می خواهد این محتوی برای پلتفرم PC باشد یا کنسول هایِ بازی اما همیشه کرکرها بدون در نظر گرفتنِ سخت افزار و پلتفرمِ خاصی به دنبال دور زدنِ این سیاست هستند. کنسول های گیمینگ خود یک کامپیوترِ شخصی سازی شده برای اجرایِ بازیهای کامپیوتری به حساب می آیند از این رو تولیدکنندگان بازی برای این پلتفرم ها هم به فکر جلوگیری از کپی غیر قانونی می باشند و همچنین در طرفِ دیگر کرکرها به فکرِ کپی رایگان بازیهای آنها بنابراین در سطحِ کنسول ها هم ما شاهده بحثِ کرک هستیم و خواهیم بود اما کمی متفاوت با آنچه که در PC  اتفاق می افتد. اگر مایل هستید در قسمت بعدی به بحث و بررسیِ کرک در حوزه ی کنسول هایِ گیمینگ بپردازیم. و در آخر نظر شما در رابطه با این قسمت چیست؟ و آیا مایل به ادامه ی این بحثِ در حوزه هایِ دیگر نرم افزاری هستید؟...



1 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن