تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816645189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش آموزشی: کِرَک Crack چیست؟ (قسمت دوم)


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم که Crack به معنیِ هک مجرمانه یا همان غیر قانونیِ یک سیستم نرم افزاری است همینطور گفته شد که به هکر ها یا به اصطلاح همان Cracker هایی که قصد برداشتن سیستم محافظ کپی غیر قانونی را از هک کردن یک نرم افزار دارند Warez گفته می شود و برخی از گروه های مشهور و فعال  در این زمینه را معرفی کردیم. و اما در این قسمت قصد داریم تا کمی بحث را فنی تر کرده تا با روند و ایده ی اینکه چگونه یک سیستم نرم افزاری مثل بازیهایِ کامپیوتری کِرک می شوند را بطور خلاصه، سطحی بررسی کنیم. قبل از هر چیز برای آن دسته از دوستانی که با رونده برنامه نویسی و تولید یک نرم افزار برویِ یک سیستم کامپیوتری آشنایی ندارند می توانند به این لینک مراجعه کنند تا بطور مختصر با زبان هایِ برنامه نویسی و رونده اجرایِ آنها آشنایی پیدا کنند. برای کرک کردنِ یک سیستم نرم افزاری ابتدا باید با روند اجرا و ایجاد آن آشنایی داشته باشیم. طبق شکل زیر کدهایی که برنامه نویس در زبان سطح بالا مثلِ C++  می نویسد توسطِ برنامه ی مترجم یا به اصطلاح Compiler به زبانی تحت عنوان زبان میانی ترجمه شده و بعد طبق دستور العمل هایِ پردازنده ها به زبان ماشین که قابل فهم برای پردازنده است تبدیل می شود.

در نتیجه ی کار ترجمه یا Compile برنامه ی نوشته شده، ما با یک فایل اجرایی که با پسونده EXE مخفف کلمه ی Executable ( قابل اجرا ) می باشد، سر و کار داریم که این مفهوم را می رساند: با فراخوانی و صدا زدن این اطلاعات دستورات موجود در فایل واردِ حافظه ی رم “RAM” سیستم شده و بعد خط به خط در پردازنده اجرا می شود. از این رو همیشه فایل هایِ .exe شامل دستوراتی هستند که با کلیک یا باز کردن آنها اجرا می شوند. اما اگر قرار باشد مثل یک بازیِ کامپیوتری یا نرم افزاریِ حجیم تمامی اطلاعات مربوط به جزئیات برنامه در یک فایل مثلِ همین فایل هایِ .exe قرار بگیرد رونده بارگذاریِ آن در حافظه ی رم و همینطور اجرایِ آن در پردازنده طولانی شده و همینطور در برخی مواقع مشکل ساز می شود. بنابراین در برنامه نویسی نوین تکنیک هایی به کار می رود تا جلویِ این مشکلات گرفته شود که در این جا جایِ بحث ندارد اما می توان بطور خلاصه چنین گفت که بجایِ آنکه همه ی اطلاعات مربوط به یک برنامه درون یک فایل اجرایی قرار بگیرد، می توانیم اطلاعات و دستورات را بخش بندی کرده و درون فایلهایی مجزا قرار دهیم و با توجه به نوع نیاز کاربر دستورات را از فایلهایی دیگر فراخوانی و در زمان مورد نیاز پردازش کنیم. برای درک مطلب به مثال زیر توجه کنید: با استفاده از یک زبان برنامه نویسی برنامه ای نوشتیم که به زبان ماشین ترجمه شده و حاصل یک فایلِ .exe می باشد ، با اجرایِ این برنامه صفحه ی زیر نمایش داده می شود که با کلیک به روی هر یک از دکمه هایِ زیر یک عمل ریاضی مثل جمع یا تفرق طبق تعریف برنامه نویس و خواسته ی کاربر انجام می شود.

در ابتدا تمامیِ اطلاعات مربوط به این برنامه از دستورات اجرایِ برنامه تا دستوراتِ این دکمه ها همه و همه درون فایل a.exe قرار گرفته و حجم این اطلاعات 3 مگابایت می باشد و زمانی که شما بروی این فایل کلیک می کنید فایلِ 3 مگابایتی از داخل حافظه ی اصلی به حافظه ی رم منتقل می شود و آماده ی پردازش است اما ممکن است کاربر تنها به بخشی از این اطلاعات نیاز داشته باشد از این رو بار دیگر برنامه را طوری بازنویسی می کنیم تا کدها و دستورات مربوط به اعمال ریاضی درون فایلهای جداگانه ای که قابل استفاده در زبان برنامه نویسی ما است ( در برنامه نویسی به چنین فایلهایی فایلهای کتابخانه ای یا کلاس گفته می شود) قرار گیرد. مثلاً فایلِ SUM.DLL شاملِ دستورات تابع جمع کردن و ... و بجای این دستورات در برنامه ی اصلی آدرس توابع را از داخل این فایل ها فراخوانی میکنیم در نتیجه دوباره فایل اجرایی را توسط مترجم یا COMPILER ترجمه می کنیم و در خروجی فایلِ a.exe جدیدی تولید می شود که حجم آن اینبار 1 مگابایت است زیرا دیگر دستورات توابع ریاضی مربوط به دکمه ها درون این فایل نیست بلکه تنها به فایل مربوطه آدرس دهی شده اند. اکنون شاید برای شما قابل درک باشد که یک برنامه ی پیچیده یا بازیِ کامپیوتری شامل یک فایلِ .exe و بسیاری فایل متفرقه است که نمی توانید اجرا کنید در حقیقت شما قادر به اجرایِ فایل اجرایی برنامه هستید و تنها فایل اجرایی می تواند از فایلهایِ دور و اطراف خود استفاده کند.

بگذارید به بحث کرک کردن خود برگردیم ، حالا با ایده ی اینکه چگونه یک نرم افزار کار خواهد کرد آشنا شدیم. دستوراتِ قفل یا محافظِ یک نرم افزار در برابر کپی غیر قانونی مثل درخواست شماره سریال معتبر یا هرچیزی در این فایل های اجرایی قرار می گیرند تا قبل از اینکه دستورات و اطلاعاتِ برنامه پردازش شود به این موضوع که آیا برنامه بصورت قانونی خریداری شده یا نه رسدیگی شود . گمانم شما همینجا موضوع را گرفته باشید ، یعنی برای حذفِ این بخش محافظ باید دستورات و کدهایِ مربوطه به آن را از دورنِ فایل اجرایی نرم افزار حذف کنید بطوریکه به اطلاعات بازی و ساختار فایل لطمه ای وارد نشود. بنابراین برای اینکار سه روش متداول وجود دارد که به شرحِ زیر است: 1-     تغییر در کدهایِ مبنایِ 16 فایل اجرایی 2-     ترجمه ی معکوسِ برنامه از زبان ماشین به زبانِ سطحِ بالایِ اصلی 3-     بازسازیِ برنامه برطبقِ فایلهایِ منبع از آنجایی که این بحثِ کمی فنی شده و شاید برای بعضی دوستان قابل درک نباشد در این قسمت تا همینجا مطلب را می بندیم تا در قسمت بعدی بطور خلاصه به شرحِ سه روش ذکر شده بپردازیم. لازم به ذکر است که مطالبِ مربوط به برنامه نویسی و هک آن موضوعی کاملاً پیچیده و گسترده تر از آن چیزی است که اینجا مطرح خواهد شد. لذا دوستانی که با این مباحث آشنایی کامل دارند باید مد نظر داشته باشند که در این سری مقالات هدف تنها آشنایی کاربران با ایده ی کلیِ ساختار بازیهایِ کامپیوتری و کرک کردن آنهاست. منتظر نظرات شما در رابطه با این قسمت از سری مطالب "کرک چیست ؟" هستیم ....



2 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن