تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802609563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید 10 شناور پایلوت تکذیب شد/ تامین ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید شناور از سازندگان داخلی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
خرید 10 شناور پایلوت تکذیب شد/ تامین ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید شناور از سازندگان داخلی
سعیدنژاد گفت: به طور جد اعلام می‌کنم که سازمان بنادر و کشتییرانی به شدت به ساخت داخل اعتقاد دارد و قطعا از این موضوع عدول نخواهدکرد شایعه‌ خرید کشتی از هلند را تکذیب می‌کنم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد در خصوص بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی اظهار داشت: این همایش یکی از موضوعات کلیدی این صنعت است که برگزار می‌‌شود که ما بر اساس همین همایش پنج کمیته را به صورت جدی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم که نتایج حاصله از آن در برنامه ششم توسعه مورد تأکید قرار خواهد گرفت.


وی تصریح کرد: این پنج کمیته در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت مورد ارزیابی و بررسی است که به زودی نتایج آن اعلام می‌شود. 


سعیدنژاد با اشاره به اینکه توسعه دریامحور یکی از اساسی‌ترین برنامه‌هایی است که مورد تأکید واقع شده است گفت: آمایش سرزمین بایستی به سمتی حرکت کند که توسعه کشور به سمت سواحل و جنوب کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گیرد.


وی تأکید کرد: بحث‌هایی در خصوص آمایش سرزمینی در چارچوب این همایش گنجانده شده است که برداشت خاصی از سیاست‌های کلان و اقتصاد مقاومتی در آن لحاظ شده است اساسا سیاست خوداتکایی در کشور از جمله موضوعاتی است که از امکانات موجود بهره مناسب را ببریم.


سعیدنژاد ادامه داد: محور دوم در برنامه ششم توسعه، توسعه بنادر ایران در منطقه است با فضایی که در کشور ایجاد شده است پیش‌بینی می‌شود با استقبال خطوط کشتیرانی بین‌المللی مواجه شویم همین مسئله امری مهم برای توسعه بنادر کشور است.


وی ادامه داد: توسعه دریامحور در سواحل مکران کشور مورد تأکید مسئولان رده بالای کشور است که بایستی این توسعه همه جانبه باشد اگر بنا باشد سواحل کشور توسعه پیدا کند فکر نکنیم که با ایجاد بندر توسعه خواهد یافت باید پس کرانه‌های آن از جمله شرایط استقرار جمعیت و مسائل و امکانات رفاهی مسکن و اشتغال در نظر گرفته شود در غیر این صورت استقرار این واحدهای صنعتی این مزیت‌ها را مورد توجه قرار نخواهد داد.


مدیرعامل سازمان بنادر کشتیرانی کشور گفت: یک طرح جامع توسعه در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و امکانات رفاهی و مسکن باید ایجاد شود که این موضوع در وزارت راه  و شهرسازی مورد تأکید قرار گرفته است.


وی افزود: بندر چابهار یکی از نقاط مهمی است که مورد توجه سازمان بنادر و کشتیرانی بوده که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بسیار مناسب برخوردار است.


سعیدنژاد گفت: طرح آمایش سرزمینی به طور کامل و همه جانبه در حال بررسی است و در سیاست کلی نظام با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت پیگیر هستیم که آمایش سرزمین در سواحل کشور مورد توجه قرار گیرد و بعد از ابلاغ به مقام معظم رهبری این طرح اجرایی خواهد شد.


وی در خصوص قطعنامه‌هایی که در همایش‌ها عنوان می‌شود گفت: وضعیت موجود ناشی از گفتمان است تا زمانی که هستیم شعار خواهیم داد آنچه که الان بین نهادها و ارگان‌های دریای کشور با یک هماهنگی قابل قبولی از جمله همایش‌ها به طور منظم برگزار می‌شود امضای قطعنامه است که شاید 100 درصد اجرایی نشود.

سعیدنژاد مبنی بر نارضایتی برخی کشتی‌سازان از کمیته وجوه اداره شده، اظهار کرد: در جزئیات کمیته وجوه اداره شده نیستم، اما سال گذشته قراردادهایی با بانک‌های مختلف امضا شد که به دنبال آن 60 میلیارد تومان اعتبار جدید برای حمایت از ساخت داخل شناورها سپرده گذاری شد که معادل 300 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش خصوصی جهت استفاده از ظرفیت‌های داخلی ساخت شناور ایجاد شد.
 
وی تصریح کرد:‌توسعه بخش‌های از حمل‌ونقل دریایی کمتر مورد توجه قرار گرفته که بخش مسافری یکی از آنهاست. در این راستا برای توسعه این بخش پشتیبانی می‌شود و در دریای خزر از محل وجوه اداره شده تسهیلات تقریبا با سود صفر درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
وی تصریح کرد:‌ فرآیند استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای خرید شناور از سازندگان داخلی در حال طی شدن است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از لغو سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری کنیایی‌ها در بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت:‌درباره شناخت استعداد سرمایه‌گذاران کنیایی در دولت قبل کار درستی انجام نشد و این سرمایه‌گذاران 5 ماه پیش رسما اعلام کردند توان این سرمایه‌گذاری را ندارند.
 
وی با بیان این‌که زیان فسخ قرارداد توسط سرمایه‌گذار در حال بررسی است، یادآور شد: متاسفانه مطالعات لازم برای شناخت توان این سرمایه‌گذاران کنیایی در دولت قبل انجام نشده بود.



وی راجع به کشتی توقیفی مصر گفت: نظر خاصی در این زمینه ندارم همه نظرات در قالب بیانیه اعلام شده است.


سعیدنژاد راجع به خرید 10 کشتی پایلوت خارجی از هند گفت: بطور جد خرید شناورهای پایلوت از خارج را تکذیب می‌کنم، در هماهنگی با صنایع داخلی نیازهای دریایی را تامین خواهیم کرد که البته شاید برای انتقال فناوری صنایع داخلی با خارجی ها تعامل کنندو اما به طور مشخص عرض می‌کنم که بدون اطلاع و هماهنگی صنایع دریایی هیچ خرید خارجی صورت نخواهد گرفت.



وی ادامه داد: نیاز به تأمین تجهیرات ناوگان دریایی هستیم که با هماهنگی و کمک صنایع دریایی داخلی تأمین خواهد شد چرا که ساخت تجهیزات در داخل کشور امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/







۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن