تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816756490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت کمترین رشد سپرده در بانک‌ ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ثبت کمترین رشد سپرده در بانک‌ ها




آخرین آمارهای منتشر شده بانک مرکزی از متغیرهای پولی و نظام بانکی کشور نشان می‌دهند سیر صعودی بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی همچنان تداوم دارد و در بهمن ماه 1393 تغییر نقطه به نقطه این بدهی‌ها با ثبت رکوردی جدید، 86/ 36 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.





روزنامه دنیای اقتصاد: آخرین آمارهای منتشر شده بانک مرکزی از متغیرهای پولی و نظام بانکی کشور نشان می‌دهند سیر صعودی بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی همچنان تداوم دارد و در بهمن ماه 1393 تغییر نقطه به نقطه این بدهی‌ها با ثبت رکوردی جدید، 86/ 36 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در حالی استمرار دارد که بر میزان اسمی منابع بانک‌ها همچنان افزوده می‌شود. البته، نکته قابل تأمل آن است که میزان اسمی سپرده‌های بخش غیردولتی نزد سیستم بانکی روند افولی خود را نسبت به مقادیر مشابه سال پیش از خود همچنان طی می‌کند و در آخرین آمار، میزان سپرده‌های بخش غیردولتی به 3/ 671 هزار میلیارد تومان رسیده است. این میزان،‌ با اینکه از سال پیش 5/ 22 درصد رشد را نشان می‌دهد، اما کمترین میزان رشد نقطه‌به‌نقطه از خرداد ماه 1391 به شمار می‌آید. در واقع،‌ روند نزولی رشد نقطه‌به‌نقطه میزان سپرده‌ها که از تیرماه سال 93 آغاز شده است همچنان ادامه دارد و با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به نظر می‌رسد این روند در ماه‌های پیش رو همچنان تداوم داشته باشد.

کاهش دوجانبه منابع بانک‌ها

داده‌های مربوط به دی و بهمن ماه متغیرهای پولی و بانکی کشور همچنین حکایت از این دارند که کاهش منابع سیستم بانکی نه تنها از ناحیه کاهش رشد سپرده‌های غیردولتی، بلکه از سمت کاهش رشد منابع بخش دولتی نیز اتفاق افتاده است و رشد این منابع نیز کمترین میزان خود را از خرداد سال 92 نشان می‌دهد. بنابراین شاید دور از ذهن نباشد که بانک‌ها برای جبران منابع خود به سمت بازار بین بانکی و نهایتا‌ منابع بانک مرکزی رفته باشند که این موضوع را به روشنی می‌توان در رشد بی‌سابقه بدهی آنها به بانک مرکزی مشاهده کرد.

کاهش میزان حقیقی تسهیلات اعطایی بانک‌ها

همچنین بررسی میزان اسمی تسهیلات اعطایی سیستم بانکی به بخش دولتی و غیردولتی نشان می‌دهد با وجود رشد 2/ 18 درصدی و 7/ 31 درصدی این دو نسبت به بهمن ماه سال قبل، تغییرات اینها به‌طور تقریبی سطوح نازلی را در مقایسه با مقادیر متناظر در طول چهار سال اخیر تجربه می‌کند. حتی می‌توان اظهار کرد که با تعدیل این مقادیر نسبت به رشد شاخص تورم، شاهد آن خواهیم بود که میزان حقیقی تسهیلات به بخش غیر دولتی نسبت به فروردین سال 90 نزدیک 2/ 14درصد کاهش یافته است.

تحقق تورم تک‌رقمی با اصرار بر کنترل نقدینگی

کاهش رشد نقدینگی نیز از جمله آمارهایی است که می‌توان از داده‌های منتشر شده بانک مرکزی مربوط به ماه‌های دی و بهمن 93 استخراج کرد. بر مبنای این داده‌ها، رشد 7/ 21 درصدی نقدینگی ماه بهمن 93 نسبت به 92، کمترین میزان رشد نقطه‌ای این شاخص از اردیبهشت سال 91 است و از این حیث برای بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی یک رکورد محسوب می‌شود. بر این اساس، امید می‌رود با اصرار بانک مرکزی بر پایش رشد نقدینگی، بتواند روند رشد تورم را مهار کند و در صورت استمرار این سیاست برای چندین سال،‌ شاید بتوان به آرزوی رشد تورم تک‌رقمی دست پیدا کرد.






تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن