تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1844507397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط قرمزها عامل اصلی ضعف در فیلم‌ها نیست/باید به اعتماد به فیلمنامه‌نویسان اعتماد بیشتری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نوید محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
خط قرمزها عامل اصلی ضعف در فیلم‌ها نیست/باید به اعتماد به فیلمنامه‌نویسان اعتماد بیشتری کرد
یکی از عوامل ضعف فیلمنامه‌ها در سینمای ایران وجود برخی خط قرمزها است چرا که فیلم‌ساز را محدود نمی‌کند.


نوید محمودی فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص ضعف فیلمنامه‌ها در سینمای ایران گفت: همه بر این باورند که قصه یکی از عناصر و در واقع اصلی‌ترین عنصر جذب مخاطب است شاید یکی از عواملی که قصه‌های ما مخاطب کمتری را به سمت سینمایی کشاند خطوط قرمز باشد که البته خط قرمزها عامل اصلی نیست ولی باید کمی به فیلمنامه‌نویسان اعتماد بیشتری کنیم تا آن‌ها سراغ خط قرمزها و معضلات اجتماعی یه کم برهنه‌تر روند تا بتوانیم قصه‌هایی را به مخاطب‌نشان دهیم که به طور معمول نمی‌بینید.


وی تصریح کرد: محدودیت‌ها باعث نوشتن قصه‌ها در یک دایره‌ی محدود می‌شود که به طور قطع حاصلی جزء قصه‌های تکراری ندارد فیلمنامه‌نویسان ما هم با رضایت بیشتر به سراغ سوژه‌های ناب‌تر بروند چرا که مخاطب حق دارد قصه‌های تازه ببیند و در این راستا هم باید تلاش کنند.


فیلمساز در پاسخ به اینکه آیا حضور کاراکترهای نا‌آشنا و افراد غیر زمینی باعث جذب مخاطب به سینما شده، افزود:ما در آثارمان خیلی افراد غیر‌زمینی نمی‌بینیم در محدود فیلم‌هایی این نوع فضا دیده می‌شود به نظرم بیشتر قصه‌ها و سوژه‌های تکراری سبب ضربه‌زدن به آثار می‌شود.


محمودی اظهار داشت: سوژه جدید همواره وجود دارد کلی قصه در اطراف ما اتفاق می‌افتد که ما برای اولین بار شنیدیم به نظرم با کمی دقت،تمرکز و البته تیز‌هوشی می‌توان قصه‌های نو بدست آورد به طور قطع همه‌ی قصه‌ها گفته نشده وگرنه ما در زندگی روزمره خود هر روز با اتفاقاتی روبرو نمی‌شویم که پایان آن را هم ندانیم.


وی ادامه داد: پرداخت به قصه مسئله بسیار مهی است یک ایده بسیار ناب با یک پرداخت ضعیف از بین می‌رود و بالعکس.


محمودی عنوان کرد: فیلمنامه‌نویس به دلیل تامین نشدن نیاز مالی مجبور است در سال روی چند قصه کار کند بنابراین فیلمنامه‌نویس فرصت پرداخت کامل به یک قصه را ندارد اگر برای فیلمنامه‌نویس دستمزد بیشتری در نظر گرفته شود او با زمان بیشتری روی یک فیلمنامه تمرکز می‌کند بنابراین اتفاقات بهتری خواهد افتاد.


محمودی با اشاره به اینکه در هنگام نوشتن فیلمنامه باید به مخاطب فکر و توجه شود اظهار داشت: در سینمای حرفه‌ای دنیا به طور قطع به مخاطب در هنگام فیلمنامه‌نویسی فکر می‌شود اگر در هنگام نوشتن سینما واکنش مخاطب در نظر گرفته نوشد به نظرم ورودی پرده با عدم استقبال مخاطب روبرو می‌شود.




انتهای پیام/





اخبار مرتبط

«مردن به وقت شهریور» پایانی تحمیلی دارد/شخصیت‌ها به درستی پردازش نشده‌اند
ابراهیم حاتمی‌کیا پروانه ساخت گرفت
تزریق پول‌های دولتی به سینما در این سال‌ها رنجمان داده است/ تشنه‌ ساخت فیلم‌های خوب هستیم
اعتراف میکنم هنوز کار جدی برای فیلمنامه نویسان انجام ندادیم
دوست داشتم بزرگان سینما در سال 93 فیلم می‌ساختند
«سعید آقاخانی» فیلمش را به «عبدالله اسکندری» تقدیم کرد
«چند متر مکعب عشق» در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی می‌شود
«سام قریبیان»: به کار برادران محمودی ایمان دارم




۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن