تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه مصادره املاک فلسطینیان در بیت المقدس اشغالی به نفع صهیونیست ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ادامه مصادره املاک فلسطینیان در بیت المقدس اشغالی به نفع صهیونیست ها تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی در ادامه عملیات تجاوز به حقوق فلسطینیان و مصادره اموال و دارایی های آنان، 790 ملک متعلق به آنان را واقع در بخش قدیمی شهر بیت المقدس اشغالی، مصادره کرد.


به نوشته روزنامه الغد اردن به نقل از مدیر واحد نقشه برداری و مساحی محله بیت الشرق در شهر بیت المقدس، این املاک متعلق به خانواده های فلسطینیان است که شامل حدود 595 واحد آپارتمان مسکونی، 186واحد تجاری و60 موسسه عمومی می شود.
به گفته خلیل تفکچی، 15 ملک وقفی مسلمانان، 282موقوفه خانوادگی، 257ملک خصوصی، 9 ملک مذهبی مسیحیان و 6 ملک همگانی از دیگر املاک فلسطینیان است که قرار است به نفع صهیونیست ها مصادره شود.
وی گفت: رژیم صهیونیستی که از سال 68 این املاک را به زور تصرف و برای مقاصد شهرک سازی مصادره کرده است، نخست اقدام به تغییر وضعیت مالکیت آن ها از املاک عمومی به املاک دولتی کرد و اکنون نیز آنها را به تملک صهیونیست ها درآورده است.
تفکچی با اشاره به چاپ آگهی مناقصه برای تغییر مالکیت این املاک مصادره ای سال 68 از فلسطینیان به صهیونیست ها و یک آگهی مناقصه دیگر برای ساخت کنیسه، گفت: این نشان می دهد که رژیم اشغالگر قدس، به طور کلی همه امور را به شهرک نشینان صهیونیست سپرده است.
این تحولات در پی اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت که مدعی شده بود: بیت المقدس به طور کلی متعلق به یهودیان و پایتخت تاریخی آنان است و وی به هیچ وجه اجازه تقسیم آن با هیچ گروه دیگری (فلسطینیان) را نخواهد داد.
تفکچی این اقدام اخیر رژیم صهیونیستی را بر خلاف همه قوانین و معیارهای پذیرفته شده بین المللی دانست.
وی افزود: صهیونیست ها، نیات خود از این گونه اقدامات پنهان نمی کنند. هدف آنان غلبه بر بافت جمعیتی صهیونیست در بخش قدیمی شهر بیت المقدس اشغالی است و نقشه ای که در حال اجرای آن هستند، از سال 1948آغاز کرده بودند که مصادره املاک فلسطینیان و ثبت مالکیت آن به نام صهیونیست هاست.
وی ادامه داد: فلسطینیان در بیت المقدس امروز با نبردی جدید با صهیونیست ها برای تغییر هویت تاریخی بخش قدیمی این شهر مواجهند که کمتر از تلاش صهیونیست ها برای تغییر هویت مسجد الاقصی نیست.
رژیم صهیونیستی از حدود یک ماه پیش با تصویب قانونی با رویکردی نژادپرستانه تحت عنوان املاک غایبین، حدود 13درصد از محله های شهر بیت المقدس را که هنوز در مالکیت فلسطینیان است، هدف طرح های اشغالگرانه خود قرار داد.
به گفته تفکجی، این قانون به این معناست که سرپرستی املاک هر فلسطینی که در بیت المقدس دارای ملک بوده اما در حال حاضر در نوار غزه، اردن یا در خارج از سرزمین های اشغالی به سر می برد، به واحد نگهداری املاک غایبین واگذار می شود.
از سوی دیگر اداره امور قدس در جبهه آزادیبخش فلسطین با محکوم کردن اظهارات اخیر نتانیاهو درباره قدس شریف اعلام کرد: این موضع رژیم صهیونیستی نشان می دهد که هیچگونه تعهدی به روند سازش نداشته و همچنان به سیاست های ویرانگر خود پایبند است که غیر از افزایش تنش های مذهبی و تقویت زمینه های افراط گرایی و تروریسم، نتیجه دیگری دربر ندارد.
این نهاد فلسطینی همچنین تاکید کرد: قدس همواره اسلامی و عربی خواهد ماند و سخن گفتن از صلح در سایه این رویکرد افراط گرایانه رژیم صهیونیستی و ادامه تجاوزات آشکار به حقوق فلسطینیان، ممکن نیست.
این نهاد، خواهان همگرایی تلاش های اسلامی، عربی و جهانی و افزایش حمایت ها از بیت المقدس و مسجدالاقصی دربرابر حملات و تجاوزات مستمر صهیونیست ها و ادامه پایداری فلسطینیان در میهنشان شده است.
خاورم 6002**1486**1565






30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن