تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820571574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک منبع: رژیم صهیونیستی 30هزار ساختمان فلسطینیان را پس از توافق اسلو تخریب کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک منبع: رژیم صهیونیستی 30هزار ساختمان فلسطینیان را پس از توافق اسلو تخریب کرده است تهران - ایرنا - گزارش یک منبع حقوقی در سرزمینهای اشغالی حاکی از تخریب 30 هزار ساختمان مسکونی متعلق به فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پس از توافق 1993 در "اسلو" است.


مرکز رسانه ای فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که گزارش منتشره سازمان حقوقی "بمیکام" حاکی است که رژیم صهیونیستی پس از سال 1967 مسوولیت تمام نقشه ها و برنامه ها برای شهرک نشینان و فلسطینیان را در بخش "ج" که 60 درصد از مساحت کرانه غربی را در بر می گیرد، برعهده گرفت و برهمین اساس سیاست اسکان شهرک نشینان صهیونیست و اخراج فلسطینیان را در پیش گرفت.
بر اساس این گزارش، در حالی که با درخواستهای شهرک نشینان صهیونیست برای ساخت و ساز به راحتی موافقت می شود، روال اداری پیچیده و ناکارآمد و سخت شدن صدور مجوز، فلسطینیان را ناگزیر می کند که به ساخت و ساز بدون توجه به خواسته های اشغالگران بپردازند و همین امر موجب می شود، رژیم صهیونیستی سالانه صدها ساختمان را به این بهانه تخریب کند.
در این گزارش عنوان شده که مساحت منطقه ج حدود 360 هزار هکتار است و رژیم صهیونیستی تمام امور امنیتی و شهری این منطقه را از طریق اداره مدنی وابسته به وزارت جنگ خود در دست دارد.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، 298 هزار فلسطینی در532 منطقه مسکونی این محدوده زندگی می کنند، در حالی که آمار شهرک نشینان صهیونیست این منطقه 341 هزار نفر است که در 135 شهرک و واحدهای مسکونی پراکنده اسکان داده شده اند .
این گزارش حاکی است که تنها یک درصد از 360 هزار هکتار زمین منطقه ج به توسعه مناطق فلسطینی نشین اختصاص یافته، در حالی که سهم صهیونیستها از این منطقه 70 درصد است و فلسطینی ها برای ساخت و ساز در 29 درصد دیگر نیز با دشواریها و موانع پیچیده ای مواجه هستند.
گزارش سازمان غیردولتی بمیکام حاکی است که از زمان امضای توافق اسلو در سال 1993 تاکنون، رژیم صهیونیستی 14هزار و 600 مورد دستور تخریب ساخت و سازهای فلسطینیان را صادر کرده و تاکنون دو هزار 952 واحد تخریب شده است.
آلون کوهن لیفشیتز مهندس معمار این تشکل گفته است که هر دستور تخریب حداقل شامل دو واحد ساختمانی می شود، یعنی اسراییل در دهه گذشته حکم تخریب حدود 30 هزار واحد ساختمانی متعلق به فلسطینی ها را در کرانه باختری صادر کرده است.
به گزارش سازمان بمیکام، رژیم صهیونیستی در سال گذشته 911 فقره دستور تخریب بنای فاقد مجوز را صادر کرده و حکم ساخت 9هزار و یکصد واحد را نیز به حالت تعلیق درآورده است. درعین حال رژیم صهیونیستی از سال 1996 تاکنون تنها چند صد مجوز برای ساخت و ساز فلسطینیان صادر کرده است.
سازمان عفو بین الملل نیز گزارش داده که در فاصله سالهای 1996 تا 1999 رژیم صهیونیستی تنها 76 مجوز ساخت برای فلسطینیان صادر کرده است.
گزارش بمیکام نیز حاکی است که این رقم در فاصله 2000 تا 2014 تنها 206 مجوز بوده و در طول سال 2014 نیز تنها یک مجوز ساخت برای فلسطینیان صادر شده است.
تشکل غیردولتی خاخامهای مدافع حقوق بشر نیز اعلام کرده که طرحهای منطقه ج برمبنای نژادی عمل می شود. در آنجا شهرک نشینان صهیونیست حق اظهار نظر و مشارکت در تصمیم گیریها را دارند، درحالی که شهروندان فلسطینی با برخوردهای امنیتی مواجه هستند و هیچگونه حق اظهارنظری ندارند.
این تشکل اعلام کرده که هدف از برنامه های تقسیم بندی مناطق فلسطینی صرفه جویی در زمینهای موجود و ساخت وسازهای متراکم و تنگاتنگ است، درحالی که در مناطق شهرک نشین، روال کاملا معکوس است و تاکید بر ساخت و سازها در محوطه های وسیع و استفاده حداکثری از زمینها با تراکم کمتر است.
خاورم 6002**1651



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن