تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820556474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف تسلط کامل بر بیت المقدس است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
هدف تسلط کامل بر بیت المقدس است
در پی تشکیل دولت ائتلافی،
هدف تسلط کامل بر بیت المقدس است اقدامات صهیونیست ها و اظهارات اخیر نتانیاهو را می توان خط بطلانی بر آرمان تشکیلات خودگردان فلسطین در رابطه با آینده بیت المقدس دانست.


به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، بنیامین نتانیاهو که در تلاش برای ایجاد ائتلافی میان صهیونیست های راست گرای ملی و مذهبی جهت شکیل کابینه گام بر می دارد در جدیدترین اظهار نظر خود صراحتا از اقدامات آتی اش جهت استیلای کامل بر بیت المقدس که آن را یهودی ها اورشلیم می نامند خبر داد.نتانیاهو اظهار داشت که ما در پی آنیم که کابینه جدید طرح تسلط کامل بر تمامی اورشلیم را تضمین نماید، لذا ما اجازه نخواهیم داد که طرح های هم چون تقسیم این شهر دوباره به میان آید.دو طرف درگیر فلسطینی و صهیونیستی هر دو مدعی اند که بیت المقدس پایتخت آتی آن ها خواهد بود. هم اکنون فلسطینی ها در مناطق شرقی این شهر حضور داشته و صهیونیست ها بخش غربی شهر را اشغال نموده اند. با این حال امنیت این شهر توسط نظامیان صهیونیست تامین می شود.برخی گذاره ها از تلاش اسرائیل برای تغییر پایتخت از تل آویو به اورشلیم خبر می دهند، امری که با واکنش شدید فلسطینی ها و مجامع بین المللی روبرو شده است. تضاد بر سر آینده بیت المقدس را می توان بزرگترین بحران لاینحل میان طرفین دانست.اهمیت مذهبی این شهر برای مسلمانان، یهودی ها و حتی مسیحیان موجود در سرزمین فلسطین بر شدت مناقشه فی مابین افزوده است. مسلمین معتقدند پیامبر اکرم از این مکان به معراج رفته و بیت المقدس رو قبله نخست خود می نامند. مسیحیان بر این باورند که عیسی مسیح در فلسطین به دنیا آمده و یهودیان نیز به گذشته های دور اشاره کرده و می گویند هزاران سال پیش دولتی به نام اسرائیل در این منطقه موجود بوده است.به نوشته ی یدیعوت آحارونوت نتانیاهو در سخنرانی اش افزود دولت اسرائیل به زودی تصمیمات مهمی درباره توسعه بیت المقدس اتخاذ خواهد کرد. ما به عقب باز نخواهیم گشت و به اعتقاد من کسانی که به گذشته دل بسته اند، اینجا زندگی نمی کنند.
وی خاطر نشان کرد: «ما به شهر تقسیم شده و نه زمان استقرار تک تیراندازان بر فراز دیوارها باز نخواهیم گذشت. ما تکرار نشدن این شرایط را تضمین خواهیم کرد.»مجامع بین المللی و حتی آمریکایی ها نسبت به اظهارات نتانیاهو شدیدا ابراز نگرانی کرده اند، چرا که این سخنان بر خلافی تمامی تعهدات اسرائیل در مذاکرات پیشینش می باشد. بنا بر توافقات اسرائیل در دهه نود میلادی و بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد طرفین می بایست دو دولت در دو سوی سرزمین های غصب شده فلسطینی ها تشکیل شود. اهمیت شهر بیت المقدس موجب عدم توافق دو طرف نسبت به آینده آن شده است. صهیونیست ها با اتکا به طرح هایی هم چون تداوم شهرک سازی ها در بخش شرقی عملا در پی تحمیل شروط خود به تشکیلات خودگردان فلسطینی برآمده اند.شهرک سازی های مداوم اسرائیل در بیت المقدس و کرانه باختری و ایجاد فاصله میان شهرهایی که فلسطینی ها در آن سکوت دارند عملا امکان تشکیل کشوری به نام فلسطین در آینده را بر مبنای قوانین بین المللی نا ممکن می نماید.در جدیدترین این نگرانی ها هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری شده است.نیکولای ملادنوف اظهار داشته است که ما بسیار نگران هستیم از این که شاهد افزایش فعالیت های شهرک سازی در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری هستیم. این اقدامات علاوه بر این که امیدهای کلی برای رسیدن به راه حل در این مناقشه را تضعیف می کند بلکه امکان دست یابی به صلح براساس دیدگاه دو کشور را زیر سوال می برد.گفتنی است بنیامین نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی اخیر و جهت جلب آرای صهیونیست های افراطی و شهرک نشین صراحتا بیان داشت که در صورت انتخاب او به عنوان نخست وزیر اجازه تاسیس کشوری به نام فلسطین را در دوره صدارتش نخواهد داد.ناکارآمدی تشکیلات خودگردان فلسطینی در گفتگوهای موسوم به صلح در کسب حقوق فلسطینی ها موجب عدم اطمینان مردم این سرزمین به  سازمان فوق و رئیس آن (محمود عباس) شده است، همین امر زمینه گرایش فزاینده فلسطینی ها به جنبش مقاومت اسلامی حماس را فراهم آورده است. بر مبنای جدیدترین نظرسنجی ها، سازمان حماس حتی در کرانه باختری که به گونه ای سنتی از طرفداران جنبش سکولار فتح می باشند نیز پیشی گرفته است.



94/2/30 - 10:20 - 2015-5-20 10:20:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن