تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812928673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد پژوهشکده مطالعات بین رشته ای قرآن کریم دراولویت این سازمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور: ایجاد پژوهشکده مطالعات بین رشته ای قرآن کریم دراولویت این سازمان است زاهدان- ایرنا- رییس سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: راه اندازی پژوهشکده مطالعات بین رشته ای و مرکز رشد فناوری قرآن کریم از جمله مهمترین برنامه های این سازمان است.


به گزارش ایرنا حمید صابرفرزام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان جهاد دانشگاهی را نهادی برخواسته از بطن انقلاب اسلامی دانست افزود: با توجه به فعالیت های مطلوب این سازمان در زمینه قرآنی، پژوهشکده مطالعات بین رشته ای و مرکز رشد فناوری قرآن در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: اقدامات فرهنگی سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور در سطح بین المللی در قالب برگزاری رقابت های مختلف قرآنی در بین دانشجویان جهان بسیار مطلوب بوده است.
وی اظهار داشت: با فعالیت های گسترده این سازمان تنها خبرگزاری تخصصی قرآن جهان اسلام (ایکنا) از سال 82 راه اندازی شد که هم اینک جزو خبرگزاری مطرح داخلی و بین المللی است.
رییس سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور اظهار داشت: طرح جامع "هفت شهر شایستگی" که از سال گذشته اجرا شد یکی از مهمترین رویکردهای فرهنگی جهاد دانشگاهی به حساب می آید.
صابر فرزام با بیان اینکه این هفت مقوله به شکوفایی شایستگی ها در بین دانشجویان کمک خواهد کرد افزود: یکی از این مقولات جشنواره آیه است که در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی دانشجویان تعریف شده که برای این شاخص در سال تحصیلی جاری حدود 16 طرح ملی در سطح کشور برنامه ریزی و در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه این سازمان 16 طرح ملی و 98 طرح استانی در حوزه فعالیت های قرآنی دانشجویان پیش بینی کرده است گفت: این طرح ها با حمایت مسوولان و دانشجویان در سال تحصیلی آینده از رشد کیفی و کمی نیز برخوارد خواهد شد.
رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به برگزاری همایش ملی میعاد محراب در استان اشاره کرد و گفت: این همایش هم اینک با حضور گسترده دانشجویان سراسر کشور در زاهدان در حال برگزاری است.
منصور تاجری ادامه داد: 110 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 62 مقاله بعد از داوری مورد پذیرش قرار گرفت.
وی تصریح کرد: 62 درصد مقالات شرکت کنندگان در این همایش از دانشجویان دانشگاه های دولتی، 18 درصد از دانشگاه آزاد، 13 درصد از دانشگاه پیام نور، چهار درصد از دانشگاه علمی کاربردی و سه درصد از دانشگاه علوم پزشکی است.
وی گفت: مقالات برگزیده این همایش در 13 محور از جمله آسیب شناسی حضور جوانان در مساجد، ارتباط هنر با نماز و شیوه های تشویق جوانان به مسجد و نماز، بررسی راه های تقویت ارتباط جوانان به سوی مسجد، چگونگی جذب پایدار جوانان به مسجد و نقش نهادهای فرهنگی در جذب جوانان به مسجد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در مراسم اختتامیه این همایش که امشب برگزار می شود از 10 مقاله برتر با اهدای جوایز نفیس و تندیس تجلیل خواهد شد.
7316/3042/6081



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن