تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798259222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اسلام امروز به وحدت و همدلی نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اسلام پژوه تونسی: دنیای اسلام امروز به وحدت و همدلی نیاز دارد کیش - ایرنا - اسلام پژوه تونسی گفت: استعمار دسیسه های زیادی علیه اسلام در سراسر جهان به راه انداخته و بحث اسلام هراسی را دامن زده است، بنابراین مسلمانان جهان امروز به وحدت و همدلی بیشتری نیاز دارند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علامه محمد تیجانی سماوی از اهالی شهر «قفصه تونس» در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش افزود: انسانها در دوران زندگی خود و شرایط مختلف مورد امتحان الهی قرار می گیرند و خداوند انسانها را غربال می کند و خوبها را از بدها جدا می سازد و در این میان عده ای اندک هستند که به عنوان بندگان خالص خداوند انتخاب می شوند.
این دانشمند تونسی درمورد مساله ظهور در ادیان مختلف گفت: بیشتر مذاهب به تشکیل حکومت عدل و ظهور منجی معتقدند و اگر مستندات تاریخی و روایات را در این زمینه بررسی کنیم قوی ترین مستندات در میان مسلمانان وجود دارد.
علامه تیجانی با بیان اینکه اسلام به روشهای مختلف در طول تاریخ منتقل و در قران نیز به آن اشاره شده است؛ گفت: دین حنیف ابراهیمی به اسلام و مسلمانی ختم می شود.
این اسلام پژوه اظهارکرد: رسالت پیامبر (ص) چکیده ای از دوران ها و عصر بشریت است و خداوند دین اسلام را بر سایر ادیان برتری داد حتی اگر کافران آن را نپسندند.
وی با بیان اینکه من نظریه امام راحل مبنی بر وحدت مسلمین را دنبال می کنم، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این موضوع تاکید دارند.
اسلام پژوه تونسی گفت: با توجه به شبیخون فرهنگی و مشکلاتی که استعمار برای مسلمانان به وجود آورده و صهیونیست ها نیز از طریق وهابیت این مشکل را دنبال و افزون می کنند؛ دنیای اسلام نیازمند وحدت است.
نویسنده کتاب « اهل بیت (ع) کلید مشکلها » گفت: وهابیت به دنبال نشر این است که میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و در این راستا دست به توطئه های گوناگون می زند و با ترویج شیعه هراسی و دامن زدن به سنی هراسی به دنبال تحقق برنامه های خود است.
وی گفت: غرب و استعمار دسیسه های زیادی علیه جهان اسلام به راه انداخته اند اما لازم است مسلمانان اسلام حقیقی را دنبال و دست در دست یکدیگر، دشمنان اسلام را سرکوب کنند.
تیجانی تاکید کرد: امامان جمعه شیعه و سنی باید بیش از پیش درکنار یکدیگر قرار بگیرند، همدل و همزبان باشند و با وحدت بیشتر تمام نقشه های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند.
امام جمعه کیش نیز در این دیدار با بیان اینکه میان شیعه و سنی ارتباط تنگاتنگ وجود دارد گفت: در این جزیره بین شیعه و سنی فرقی نیست و همگی در جلسات مشترک شرکت می کنیم.
حجت الاسلام حسن علیدادی از تیجانی خواست تا با محبوبیتی که در میان شیعه و سنی دارد تعدادی از سرمایه گذاران اصلی جهان اسلام را از کشورهای مختلف با هماهنگی های لازم با مناطق آزاد به کیش دعوت کند تا فرصت شغلی برای جهان اسلام در این مکان شکل گیرد.


* وحدت شیعه و سنی در کیش مثال زدنی است
علامه محمد تیجانی سماوی درسفر به کیش همچنین با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت نیز دیدار کرد.
شیخ یعقوب شمس در این دیدار به وحدت شیعه و سنی در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: وحد ت شیعه و سنی در کیش مثال زدنی است و همه با آرامش ، اطمینان و وحدت در کنار یکدیگر زندگی می کنند و ارتباط خوب و صمیمی با هم دارند.
این اسلام پژوه در حاشیه این دیدار نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد سفر به کیش گفت: برای نخستین بار است که به کیش سفر و از تعدادی مراکز فرهنگی نیز بازدید کرده ام.
وی به بازدید خود از خانه مردم شناسی بومیان کیش و مجموعه فرهنگی و زیرزمینی کیش (کاریز) که قدمت زیادی دارد اشاره کرد و گفت: در قرآن آمده است ما همه چیز را از آب زنده نگاه داشتیم، این یک ظرفیت برای جزیره کیش است که چنین مراکز دیدنی و جذابی در آن وجود دارد که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.
تیجانی افزود: برای من افتخار و موجب خرسندی است که می بینم وحدتی مثال زدنی میان اهل تشیع و تسنن کیش وجود دارد و همه برادران دینی با همدلی و همزبانی کنار یکدیگر زندگی می کنند.
وی اظهارکرد: این همدلی و همربانی از برکات و آثار انقلاب و تدبیر و تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت است که سبب موفقیت مردم در ایران اسلامی شده است.
محمد تیجانی از برادران اهل تسنن بود که ملاقات های مؤثر او با مراجع بزرگ شیعه همچون آیت الله خویی و سید محمدباقر صدر نقطۀ عطفی در استبصار وی به شمار می رود.
وی در سفری به عراق به دیدار حضرت آیت الله سید "أبوالقاسم خویی" رفت و درمورد برخی موضوعات اعتقادی با آن مرجع عالیقدر به بحث و مناظره پرداخت. او پس از شنیدن اظهارات و ادله ایشان به فکر فرو رفت و در نهایت پس از مدتی مطالعه و تحقیق و بررسی به مذهب شیعه اثنی عشری گروید.
وی پس از شیعه شدن فعالیت زیادی برای هدایت مردم انجام داد و موجب هدایت افراد زیادی در تونس و دیگر کشورها به مذهب تشیع شده است.
آنگاه که هدایت شدم ، همراه راستگویان، اهل بیت (ع) کلید مشکلها، اهل سنت واقعی(دو جلد)، از آگاهان بپرسید، راه نجات و سفرها و خاطرات از جمله آثار این اسلام پژوه است.
1641/6048



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن