تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804034877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکا دست از حمايت نتانياهو بردارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نیویورک تایمز گزارش داد؛
آمريکا دست از حمايت نتانياهو بردارد
تبریک‌های هفته گذشته باراک اوباما به کابینه جدید رژیم‌صهیونیستی شاید گامی درجهت آشتی به نظر برسد اما اوباما دیگر هیچ خیال خامی درمورد سران صهیونیست در سر نمی‌پروراند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، پس از انتخابات ماه گذشته فعالان صلح و دیپلمات هایی که بخش زیادی از زندگی حرفه ای خود را صرف پیشبرد راه حل تشکیل دو کشور مستقل کرده بودند، بیش از هر زمان دیگری اندوهگین و مایوس به نظر می رسیدند. 

پیش از آن که نتانیاهو در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کند تا زمانی که وی نخست وزیر اسرائیل است فلسطینیان تحت سلطه نظامی اسرائیل باقی خواهند ماند، اوباما دریافته بود که اشتیاق کابینه اسرائیل برای تداوم یافتن مذاکرات صلح با فلسطینیان هدفی جز ایجاد پوشش برای ادامه دادن به توسعه شهرک های صهیونیستی و جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری ندارد. 


در مواجهه با این واقعیت تلخ برخی افراد به سمت اتحادیه صهیون از جناح چپ میانه روی برگرداندند. اما این که کابینه تحت رهبری" ایزاک هرتزوک" و "تزیپی لیونی" بتواند بر سر راه حل تشکیل دو کشور مستقل با فلسطینیان به توافق برسد، پنداری بیش نبود. اتحادیه صهیونیست هیچگاه در برنامه های خود به توافق منطبق با مرزهای سال 1967 اشاره ای نکرد و این مسئله از زبان هرتزوک شنیده نشد.  


درحقیقت برای هرکسی که با تاریخ درگیری های اسرائیل و فلسطینیان آشنا است، بدیهی بود امید اندکی که برای پیشرفت راه حل تشکیل دو کشور مستقل وجود دارد منوط به روی کار آمدن یک کابینه تحت کنترل جناح راست است. 


نتانیاهو در این راه وقت خود را تلف نکرد و آیلت شاکد را به عنوان وزیر دادگستری خود منصوب کرد؛ فردی که در صفحه فیس بوکش خواستار نابودی تمام مردم فلسطین از جمله پیران و زنان و تمام شهرها، روستاها، اموال و زیر ساخت های فلسطین شده است.


پیروزی جناح راست افراطی در اسرائیل فرصتی هرچند اندک اما غیرمنتظره برای اوباما ایجاد کرد تا خواستار ارزیابی مجدد سیاست های آمریکا در زمینه صلح خاور میانه شود.


این ارزیابی مجدد باید با کنار گذاشتن این فرض قدیمی آغاز شود که فلسطینیان می توانند تنها از طریق مذاکره با نتانیاهو برای خود کشوری مستقل داشته باشند. اکنون بدیهی است که مذاکرات دوجانبه اسرائیل و فلسطینیان هیچگاه به تشکیل دو کشور مستقل منجر نخواهد شد. چنین توافقی تنها در صورتی حاصل خواهد شد که شورای امنیت سازمان ملل با برخورداری از حمایت قوی آمریکا شرایط صریحی برای از سرگیری مذاکرات برای طرفین وضع کند، مذاکراتی که در چارچوب زمانی خاص به توافق منجر شود.  


در این صورت اگر اسرائیل یا فلسطین یا هردو از قبول شرایط شورای امنیت سر باز زنند یا نتوانند در زمان تعیین شده به توافق برسند، آمریکا به همراه دیگر کشورها از شورای امنیت خواهند خواست تا درمورد مسائل مهم مانند وضع بیت المقدس، سرنوشت آوارگان فلسطینی و شهرک سازی های غیرقانونی و تمهیدات امنیتی تصمیم گیری کند. 


به طور قطع یک کابینه جناح راستی اسرائیلی تصمیم شورای امنیت مبنی بر تشکیل کشور فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل را نخواهد پذیرفت اما چنین تصمیمی به افزایش تحریم های بین المللی اسرائیل و به چالش کشیدن مشروعیت آن منتهی خواهد شد. 


این گونه موقعیت اسرائیل به عنوان یک نهاد دموکراتیک زیر سوال می رود و دوستی و حمایت بی قید و شرط آمریکا از آن به شدت کاهش می یابد. احتمالا پدید آمدن چنین شرایطی بیش از راهبردهای کنونی سیاست های اسرائیل را تغییر خواهد  داد. چنین تغییری در سیاست های دولت اوباما بدون شک با مخالفت های داخلی از سوی لابی اسرائیل و بسیاری از اعضای کنگره مواجه خواهد شد. 






انتهای پیام/





اخبار مرتبط

آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران به رژیم صهیونیستی باج می‌دهد
پنتاگون: کشتی ایرانی را «قدم به قدم » رصد می‌کنیم
پرز مدعی شد: ایران خطری برای منطقه است
مقام نظامی آمریکایی: واشینگتن باید تهدیدات موشکی ایران و کره شمالی را جدی بگیرد
هلاکت بیش از 170 داعشی در حملات ائتلاف در سوریه
نشت نفت در سنتا باربارای آمریکا
کری: پیمان تجارت اقیانوس آرام حق حاکمیت آمریکا را زیر سؤال نمی‌برد




۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن