تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802501921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود 50 درصد خرمای صادراتی کشور در کرمان تولید می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حدود 50 درصد خرمای صادراتی کشور در کرمان تولید می شود کرمان - ایرنا - رییس انجمن خرمای استان کرمان گفت: حدود 50 درصد تولید خرمای صادراتی کشور از استان کرمان تامین می شود و فعالان عرصه صادرات خرمای کرمان، کشورهایی را که بیشتر ذائقه شیرین دارند، پوشش می دهند.


محسن رشیدفرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک سوم خرمای کشور در استان کرمان تولید می شود افزود: استان کرمان با تولید سالانه 300 هزار تن خرما رتبه اول کشور را از آن خود کرده است که حدود 25 درصد آن صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: تولید سالانه خرمای کشور به مرز یک میلیون تن می رسد که از این مقدار حدود 150 هزار تن در بخش صادرات استفاده می شود.
* مالزی بزرگترین مقصد صادارت خرمای ایران
وی با بیان اینکه مالزی بزرگترین مقصد صادارت خرمای ایران است، اظهار کرد: بازارهای آمریکای شمالی و اروپا بعد از مالزی، مقاصد صادرات خرمای ایران هستند.
وی عنوان کرد: فعالان عرصه صادرات خرما دنبال راهی برای ورود به بازارهای چین و هند هستند و صحبت هایی در این زمینه با مقامات کشورهای مورد نظر صورت گرفته است.
رشیدفرخی یادآور شد: چین برای صادرات خرمای ایران بسیار مهم است که از علت های آن می توان به جمعیت زیاد مسلمان در این کشور اشاره کرد.
وی گفت: خرمای صادراتی ایران به اروپا با خرمای تونس و عربستان رقابت می کند و تاکنون در این زمینه مشکلی به وجود نیامده است.
وی یکی از راهکارهای مهم رونق صادرات را افزایش کیفیت بسته بندی دانست و تاکید کرد: خرمای ایران دارای کیفیت بالایی است و می بایست در زمینه نوع بسته بندی و افزایش کیفیت آن دنبال راهکار بود و انجمن خرمای استان کرمان بر روی این مسئله کار می کند.
وی به صادرکنندگان خرما توصیه کرد برای شروع فعالیت خود بلافاصله مالزی را انتخاب نکنند زیرا تراکم این محصول بخصوص در ماه مبارک رمضان در بازار این کشور، به آنان ضرر و زیان وارد می کند و در بعضی مواقع باعث برگشت محصول می شود.
رییس انجمن خرمای استان کرمان از فعالین صادرات خرما خواست تا قبل از شروع صادرات، حتما هماهنگی لازم را با انجمن های خرما داشته باشند تا بتوانند محصول خود را در کشور مقصد، بهتر و با کیفیت بیشتر عرضه کنند.
وی تصریح کرد: در سال جاری مشکلاتی همچون خرمای مانده را تجربه نخواهیم کرد.
* مبارزه با آفت زنجره خرما نیازمند برنامه بلندمدت و کوتاه مدت
رییس انجمن خرمای استان کرمان از راهکارهای مبارزه با آفت زنجره خرما را داشتن برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت دانست که زمینه برنامه ریزی اثر بخش را فراهم می کند.
رشیدفرخی افزود: برنامه های کوتاه مدت برای رفع مشکل فعلی کشاورزان، کارآمد است و برنامه های بلندمدت می تواند زمینه مبارزه کلی با این آفت را ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال آنچنان عملکردی در زمینه سم پاشی مشاهده نشده است و با وجود این آفت، مقداری از محصول سالجاری از بین خواهد رفت.
وی فرهنگ سازی و آموزش در زمینه مبارزه با آفات از جمله آفت زنجره خرما را مهمترین مسئله در جهت رفع این معضلات دانست.
وی همچنین گفت: انجمن خرمای استان کرمان بعد از انجمن پسته یکی از موفق ترین انجمن های استانی می باشد.
رشیدفرخی اظهار کرد: انجمن خرمای کرمان اولین انجمن کشوری است که انجمن های محلی و مستقل را شکل داده و هر 45 روز یکبار در کرمان جلسه انجمن خرمای استان برگزار می شود تا راهکارها، مسایل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: انجمن خرمای استان کرمان دارای چهار کمیته باغبانی، صادرات، خدمات و استاندارد می باشد که حدود پنج سال از فعالیت آنها می گذرد و در این مدت چند کار اساسی در زمینه ها و ابعاد مختلف خرمای کرمان صورت گرفت.
وی بیان کرد: مبارزه با آفاتی همچون خشکیدگی و زنجره خرما در بخش باغبانی انجمن خرمای استان کرمان مورد بررسی قرار می گیرند.
7439/1860



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن