تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813189298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمین های رها شده و ناامنی شهروندان شیروانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زمین های رها شده و ناامنی شهروندان شیروانی شیروان - ایرنا - زمین های رها شده در شهر شیروان به محل امنی برای معتادان، دوره گردها و همچنین پرسه حیوانات ولگرد تبدیل شده که این وضعیت ناامنی را برای شهروندان به وجود آورده است.


به گزارش ایرنا، این زمین ها همچنین محل انباشت زباله ها و نخاله های ساختمانی شده که احتمال شیوع برخی بیماری ها نظیر سالک را به علت این وضعیت غیربهداشتی دوچندان کرده است.
یکی از شهروندان ساکن در منطقه خیابان دانشگاه در این خصوص گفت: در کوچه ای که سکونت دارم با تجمیع زباله ها و جمع شدن سگ های ولگرد، آسایش و امنیت خانواده ام سلب شده و گذر از این مسیر با ترس همراه است.
زهرا سعادتی گفت: جمع شدن زباله بر روی هم و گذر سگ های ولگرد در اطراف زباله ها، علاوه بر ناامنی، موجب بوی نامطبوع و تهدید و سلامت شهروندان شده بگونه ای که قادر به بازکردن پنجره ساختمان ها نیستند.
یکی دیگر از ساکنان منطقه زیباشهر با ابراز نارضاتی از این امر افزود: این مکان های خالی به جاهای امن برای معتادان تبدیل شده که در ساعاتی از شب در این مکان ها بساط خود را پهن می کنند.
وی گفت: سرنگ های و سیگارهای استفاده شده معتادان نظر هر بیننده ای را بویژه در صبح ها به سوی خود جلب می کند.
محمد جلالیان اظهار کرد: مردم منطقه با توجه به خالی بودن زمین های منطقه زباله های خود را در این مکان می ریزند که این امر در فصول گرم علاوه بر ایجاد و بوی نامطبوع، موجب جمع شدن حشرات موذی و نازیبایی منطقه و خطر سلامت ساکنان می شود.
احمد دستان یکی دیگر از شهروندان گفت: برای برطرف شدن مشکلات ایجاد شده بخاطر زمین های خالی بارها به شهرداری مراجعه شده ولی پیگیری لازم در این زمینه صورت نگرفته است.
رییس شورای اسلامی شهر شیروان در این خصوص گفت: این موضوع یکی از دغدغه های مهم شوراست.
محمد محمدزاده با بیان اینکه مناطق مزبور خارج از محدوده شهر است و در حریم شهرداری نیست اظهار کرد: برای مناطق مزبور ماشین زباله در نظر گرفته شده است ولی شهروندان با توجه به خالی بودن بودن زمین ها، زباله های خود را در این مکان می ریزند.
وی گفت: افراد از زمین های رها شده سوء استفاده می کنند که باید با افراد متخلف برخورد قانونی شود زیرا که این شهر وسیع است و باید به نظافت آن توجه ویژه ای داشت.
وی گفت: هدف شهرداری خدمت رسانی به مردم است و شهروندان هم باید در این خصوص همکاری و از ریختن زباله در آن خودداری کنند.
شهردار شیروان گفت: اگر شورای شهر مصوب کند اطراف زمین های رها شده را دیوار کشی می کنیم.
جعفر بورنگ در گفت و گو با ایرنا با اظهار بی اطلاعی از مساحت زمین های رها شده شهر شیروان در نقاط مختلف اظهار کرد: این طرح هزینه بالایی می طلبد که در این خصوص اعتبار نداریم.
وی گفت: به نظر بنده اگر این مکان ها به فضای سبز و پارک تبدیل شود علاوه بر چهره زیبای شهر از این گونه مشکلات هم کاسته می شود و نشاط و شادابی را برای مردم به همراه دارد.
بورنگ افزود: بهتر است فرهنگ سازی در این خصوص صورت گیرد تا مردم منطقه با توجه به بهداشت و سلامت خود و همچنین برای داشتن امنیت، در مناطق سکونتی خود با اینگونه مشکلات مواجه نشوند.
شهردار شیروان در خصوص تجمع سگ های ولگرد در زمین های خالی گفت: این نوع سگ ها معدوم می شوند و اگر مردم از ریختن زباله ها در این زمین ها خودداری کنند شاهد وجود سگ های ولگرد در این مناطق نیستیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری شیروان نیز خواستار پاکسازی این مناطق از نخاله های ساختمانی و ضایعات خانگی شد.
دکتر حسین زارع گفت: تجمع حشرات موذی سلامت شهروندان را تهدید که در این راستا شهرداری اقدام به سم پاشی معابر، درختان، پارک ها و ... می کند.
وی در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد گفت: شبکه بهداشت متولی این امر نیست.
شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.ک/4
7186/ 6042



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن