تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران میزبان کارگاه آموزشی کاهش خطر زمین لرزه در کشورهای عضو اکو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور: ایران میزبان کارگاه آموزشی کاهش خطر زمین لرزه در کشورهای عضو اکو تهران -ایرنا - سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد: نخستین کارگاه آمورشی پروژه اکو شارپ به منظور معرفی پروژه و نحوه همکاری کارشناسان کشورهای عضو اکو به منظور تکمیل اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعات علوم زمین در قالب برنامه کاهش خطر زمین لرزه در کشورهای عضو اکو برگزارشد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور، قرار است براساس پروژه یادشده نقشه سایزمو تکتونیک منطقه اکو به نام اکو شارپ و تحلیل خطر زمین لرزه در منطقه اکو را تهیه و بررسی کند که این امر از سوی دبیرخانه اکو به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور محول شده و تحت مدیریت کارشناسان گروه لرزه زمین ساخت این سازمان در دست اقدام است.
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران از سال 1385 همکاری های خود را با سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) آغاز کرده و تاکنون دو پروژه به نام های امکان سنجی پایگاه داده های علوم زمین کشورهای عضو اکو و همچنین تهیه نقشه پراکندگی مواد معدنی کشورهای عضو این سازمان را به پایان رسانده است.
نشست اکو شارپ به میزبانی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و با حضور کارشناسانی از جمهوری های آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان و ترکیه برگزار شد و حاضران از گسل ها و ترانشه های موجود در مناطق چیتگر و کن بازدید به عمل آوردند.
تیرماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری به منظور اجرای برنامه کاهش خطرپذیری زلزله در گستره کشورهای عضو اکو بین این سازمان و کمیته معدن، انرژی و محیط زیست سازمان اکو به امضا رسید.
تفاهم نامه مزبور توسط محمدتقی کره ای رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و شمیل آلسکروف Shamil Aleskerov رئیس کمیته معدن، انرژی و محیط زیست اکو امضا شد.
هدف اصلی از امضای این تفاهم نامه، اجرای تحلیل خطر زمین لرزه برای منطقه کشورهای عضو اکو اعلام شد.
همچنین از اهداف پایه در اجرای این پروژه بزرگ بین المللی، افزایش دقت داده های کاتالوگ زمین لرزه ها و نیز لایه اطلاعات گسل های فعال منطقه است.
انتظار می رود براساس این تفاهم نامه ضمن دعوت از برخی متخصصان پژوهشگاه ها و دانشگاه های داخلی و خارجی برای همکاری، بتوان تحلیل دقیق تری از زمین لرزه های منطقه و همچنین راهکارهای موثرتر برای کاهش خطرپذیری لرزه ای کشورهای عضو اکو ارائه داد.
تهیه نقشه های خطر زمین لرزه در قالب مشابه نقشه های خطر زمین لرزه اروپایی - مدیترانه ای از نتایج مورد انتظار این تفاهم نامه است.
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در کنار فعالیت های جاری خود، برقراری ارتباط و همکاری علمی و آموزشی با مجامع، سازمانها، کمیته ها، اتحادیه ها، کمیسیون ها و موسسه های بین المللی زمین شناسی و اکتشافی دنیا را در برنامه کاری دارد.
سازمان همکاری اقتصادی اکو (Economic Cooperation Organization)، سال 1341 (1962) توسط سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه تاسیس شد و سال 1372 با برچیده شدن نظام اتحاد جماهیر شوروی، کشورهای افغانستان، جمهوریهای آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.
اقتصام (1)1559**1558



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن