تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798721548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران یکی از کشورهای مطرح در زمینه تولید سوخت نیروگاه های هسته ای خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایران یکی از کشورهای مطرح در زمینه تولید سوخت نیروگاه های هسته ای خواهد شد کرج –ایرنا- معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی گفت که ایران توان آن را دارد که به یکی از کشورهای مطرح در زمینه تولید سوخت نیروگاه های هسته ای تبدیل شود.


به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی روز سه شنبه در چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته ای در علوم کشاورزی و منابع طبیعی – پژوهشکده کشاورزی هسته ای افزود: ایران دانش، اراده و منابع لازم را برای تحقق این امر در اختیار دارد، افزود: مسوولان در کشور می خواهند که ایران به توسعه دست یابد و به طور قطع با عزم و اراده به این خواسته دست می یابند.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امکان استفاده از فناوری هسته ای که نعمتی خدادادی و متعلق به همه بشریت است را از انحصار خارج کرده و در اختیار همگان قرار داد، گفت: امروز نیاز به یک سری تغییر در ساز و کار بین المللی داریم زیرا بخش عمده ای از داروهای دنیا باید به امریکا برود و براساس قوانین ایالاتی آنجا ثبت شود.
وی ادامه داد: امروز درجهانی زندگی می کنیم که علوم را انحصاری کرده و به کشورهایی که آنها اراده کنند، ارایه می شود.
کمالوندی ادامه داد: دعوای اصلی ما با این کشورهاست که نگران شکسته شدن این انحصار هستند و اگر کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران می تواند سوخت هسته ای تولید کند اما به قوانین بین المللی پایبند است و انحرافی در برنامه های خود نخواهد داشت.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید علم و دانش در کشور، ادامه داد: غیراز ثروتی که علم ایجاد می کند از جمله در صنعت هسته ای، اقتدار هم به همراه دارد وامروز موضوع هسته ای ما به برکت تلاش دانشمندان جمهوری اسلامی از اقتدار بالایی برخوردار است.
وی گفت: امروز طرف مذاکره جمهوری اسلامی ایران شش قدرت جهانی هستند که 80 درصد قدرت نظامی و اقتصادی دنیا و 90 درصد قدرت سیاسی جهان را به واسطه داشتن حق وتو در شورای امنیت دارند و ایران امروز با این مجموعه صحبت می کند.
وی تاکید کرد: از جمله سیاست های اصولی جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی حفظ دستاوردهای هسته ای ایران به خصوص غنی سازی به عنوان شاخه اصلی صنعت و چیزی که برای ایران و سایر کشورها موضوع اساسی محسوب می شود، است.
کمالوندی خاطرنشان کرد: در تیم مذاکره کننده گذشته اشتباهاتی رخ داد که امروز کمتر دیده می شود و آن این است که حقوق غنی سازی را به رسمیت بشناسیم و این درحالی است که حقوق مسلم ایران برای غنی سازی نیاز به شناسایی کسی ندارد.
وی افزود: آنچه مهم است باید تدابیری اندیشیده شود که این حق از دست نرود. توافق مشترکی را در ژنو امضا کردیم که براساس آن قرار است که جمهوری اسلامی برای دوره ای محدودیت هایی داشته باشد تا به قول آنان اعتماد سازی یا رفع نگرانی شود که ما معتقدیم ادعاهای آنها بی پایه است.
کمالوندی یادآورشد: ما جزو 10 کشور دنیا هستیم که غنی سازی می کنیم و مهم این است که جمهوری اسلامی ایران دری را که غربی ها تلاش می کردند بسته باشد، باز کرده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران حفظ غنی سازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اجزای غنی سازی درابعاد مختلف و استفاده در توسعه متوازن صنعت هسته ای و به دلیل اهمیت سوخت، در گذشته سرمایه گذاری زیادی روی این کار غنی سازی انجام دادیم.
کمالوندی گفت: دربحث نطنز 50 جایگاه برای سانتریفیوژ برای جوابگویی به نیروگاه بوشهر بود که فعالیت ها متوازن شود و این نکته در پیام امروز معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران مورد توجه قرار گرفت.
وی یادآورشد: درحوزه برق نیاز به نیروگاه های جدید داریم و دراین حوزه دو نیروگاه با روس ها قرارداد بستیم و اگر بخواهیم نیاز جمهوری اسلامی را در حوزه برق پاسخ بدهیم، باید چیزی بین هشت تا 12 درصد از برق ما اتمی باشد.
کمالوندی گفت: از گسترش نیروگاه ها استقبال می کنیم و هر چه این نیروگاه ها بیشتر شود انتشار آلاینده ها کمتر می شود و درکشورهای منطقه باید مکانیزم های بین المللی داشت و ظرفیت سازی و آموزش نیروی انسانی نیز در این عرصه مهم است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به موضوع خصوصی سازی تاکید کرد: برای تبدیل علم به ثروت نیز درحد پژوهشگاه نباید عمل کرد، بلکه باید رابطه تنگاتنگ بین دانشگاه و مراکز تجاری ایجاد کنیم که دراین زمینه نیز باید برخی مشکلات ساختاری را رفع کرد که سازمان اکنون در حال ایجاد زیرساخت های حقوقی است.
وی خاطرنشان کرد: توافق هسته ای از این جهت مهم است که موانع را برطرف می کند و ما نیاز داریم مکانیزم های منطقه ای و بین المللی داشته باشیم و فضای بسته در حال باز شدن است.
کمالوندی اضافه کرد: با مذاکرات پیش رو و اراده جدی که در ایران وجود دارد، اگر اراده سیاسی در طرف مقابل باشد، مسایل قابل حل است.
کمالوندی با تاکید بر اینکه نگرانی های ساختگی طرف مقابل به هیچ وجه نشاط صنعت هسته ای مارا تحت تاثیر قرار نمی دهد، گفت: هیچ محدودیتی درحوزه تحقیق و توسعه برای بهینه کردن کارهای تحقیقاتی نداریم.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تولید سوخت به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست، گفت: دانش، اراده و منابع لازم برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و عزم و اراده مسوولان و متخصصان کارها را شدنی خواهد کرد.
8029/1535



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن