تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805545533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقوع تورم منفی در انگلیس برای اولین بار در طی 55 سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وقوع "تورم منفی" در انگلیس برای اولین بار در طی 55 سال گذشته لندن – ایرنا- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس در روز سه شنبه نشانگر آن است که این کشور اروپای غربی برای اولین بار در طی 55 سال گذشته با پدیده اقتصادی "تورم منفی" مواجه شده است.


به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش این نهاد اقتصادی، در ماه آوریل گذشته شاخص بهای مصرف کننده در انگلیس منهای 0.1 (0.1-% ) بوده است که نسبت به ماه قبل از آن کاهش نشان می دهد.
در ماه مارس گذشته، شاخص بهای مصرف کننده در انگلیس در حد صفر درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن تغییری نداشت.
گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس در روز سه شنبه، حاکی از آن است که کاهش نرخ تورم در این کشور، متاثر از کاهش هزینه های حمل و نقل، مواد غذایی، پوشاک، مسکن و نیز پایین ماندن نرخ سوخت بوده است.
به گفته تحلیل گران اقتصادی، کاهش هزینه های زندگی در انگلیس، بیش از هر عامل دیگری، از کاهش نرخ سوخت به دلیل سقوط بهای نفت خام طی یکسال گذشته در بازارهای جهانی، تاثیر پذیرفته است.
براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، برای نخستین بار در ماه مارس سال 1960 میلادی این کشور با کاهش پدیده تورم منفی روبرو شده بود.
در همین حال، جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس روز سه شنبه ضمن استقبال از وقوع تورم منفی در این کشور گفت که این یک خبر خوب برای خانوارهای انگلیسی شمرده می شود.
وزیر دارایی انگلیس در همین حال ادعا کرد که کاهش نرخ تورم به زیر صفر درصد که همزمان با افزایش نرخ دستمزدها صورت می گیرد، " نقش مخرب " در اقتصاد این کشور بازی نخواهد کرد و خانواده های انگلیسی می توانند پول بیشتری را ذخیره کنند .
"مارک کارنی" مدیر بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته هشدار داده بود که به باور این بانک، انگلیس می تواند وارد یک دوره تورم منفی شود .
برخی از کارشناسان اقتصادی " نیز در ماه های اخیر عنوان کرده بودند که در صورت ادامه روند نزولی نرخ تورم در انگلیس، احتمال وقوع تورم منفی در این کشور وجود خواهد داشت.
به گفته تحلیلگران، تورم منفی به رغم اینکه می تواند در ظاهر خبر خوبی برای مردم بشمار آید، اما به دلیل تاثیراتی که می تواند بر میزان تقاضای مصرف کنندگان داشته باشد، در صورت تداوم قادر است انگیزه فعالیت های اقتصادی را کم کند .
آنان با اشاره به وقوع تورم منفی در بیشتر کشورهای اروپایی، معتقدند این مساله در صورت تداوم باعث می شود تا هزینه های مصرفی کاهش یابد. به این معنا که حتی افرادی که به منابع مالی دسترسی دارند هم به انتظار کاهش بیشتر قیمت ها می نشینند و خرید خود را به تعویق می اندازند که این مساله می تواند باعث کاهش هزینه های مصرفی شود و یکی از اجزای مهم سازنده تقاضای کل را تضعیف کند.
این تحلیل گران همچنین بر این باورند که تورم منفی در صورت ادامه داشتن ، ارزش حقیقی بدهی را افزایش می دهد و مصرف کنندگان و بنگاه های صنعتی و تولیدی سهم بیشتری از درآمد خود را برای بازپرداخت بدهی ها صرف می کنند که این مساله می تواند زمینه را برای کمتر شدن نرخ رشد اقتصادی در کشور فراهم کند.
به کاهش پیوسته و مداوم سطح عمومی قیمت ها تورم منفی یا تقلیل گفته می شود به عبارت دیگر اگر در محاسبه تورم، نرخ تورم بدست آمده به طور مداوم کاهش یابد و سپس منفی شود در این صورت می گوییم که اقتصاد دچار تورم منفی شده است.
شاخص بهای مصرف کننده برابر است با ارزش سبدی از کالاهای ضروری و اساسی در هر کشور که هر شخص برای زندگی به آن نیاز دارد و تورم نیز به معنای میزان افزایش این شاخص نسبت به دوره پیشین یا سال پایه است.
اروپام**4**1552



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن