تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797889025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین «شوک» در انتخابات امسال انگلیس/ کشته شدن رهبر سرشناس القاعده یمن/ بازتاب رفع توقیف کشتی تجاری آمریکایی توسط ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نخستین «شوک» در انتخابات امسال انگلیس/ کشته شدن رهبر سرشناس القاعده یمن/ بازتاب رفع توقیف کشتی تجاری آمریکایی توسط ایران
اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در انگلیس و شکل گرفتن نخستین شوک انتخاباتی در این کشور، کشته شدن یکی از رهبران سرشناس القاعده در یمن، آغاز آموزش شورشیان سوری توسط ارتش آمریکا و بازتاب آزادی کشتی تجاری توقیف شده در ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۹۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ - 08 May 2015


اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در انگلیس و شکل گرفتن نخستین شوک انتخاباتی در این کشور، کشته شدن یکی از رهبران سرشناس القاعده در یمن، آغاز آموزش شورشیان سوری توسط ارتش آمریکا و بازتاب آزادی کشتی تجاری توقیف شده در ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است. 


به گزارش «تابناک»، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی انگلیس، مهمترین موضوعی است که صبح امروز، بخش عمده ای از مطالب مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده است. سایت شبکه خبری «بی بی سی» می نویسد محافظه کاران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین حزب در پارلمان انگلیس هستند و دیوید کامرون امیدوار است که بتواند اکثریت آرا را در انتخابات به دست بیاورد. این در حالی است که حزب کارگر هم در اسکاتلند و هم در انگلیس با ناکامی مواجه شده و نتوانسته آرای لازم برای تشکیل دولت را به دست بیاورد. حزب لیبرال دموکرات نیز احتمالاً نخواهد توانست در نهایت بیش از 10 کرسی به دست بیاورد و سه تن از نمایندگان فعلی این حزب نیز کرسی های خود را از دست خواهند داد. در اسکاتلند، حزب ملی اسکاتلند توانسته بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد.


در همین حال، برخی از رسانه ها از وقوع یک شوک انتخاباتی در انگلیس خبر می دهند. سایت شبکه خبری «سی ان ان» می نویسد بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا، یک دانشجوی 20 ساله اسکاتلندی توانسته به جوان ترین نماینده این کشور از سال 1667 تاکنون تبدیل شده و جای یکی از چهره های سرشناس حزب کارگر را در پارلمان بگیرد. مهایری بلک که دانشجوی علوم سیاسی است، پس از مشخص شدن پیروزی اش گفته: «من قول می دهم که از این فرصت نه فقط برای بهبود وضعیت اسکاتلند، بلکه به منظور پیگیری سیاست های مترقیانه در راستای منفعت مردم در سرتاسر پادشاهی متحده استفاده کنم». سی ان ان اشاره می کند که جیم مورفی، رهبر حزب کارگر در اسکاتلند نیز کرسی خود را به یکی دیگر از اعضای حزب ملی اسکاتلند باخته است.


در میان دیگر مطالب، کشته شدن یکی از رهبران القاعده در یمن، موضوعی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» می نویسد بنا بر گزارش های اعلام شده، حمله پهپادهای آمریکایی به یک شهر بندری در جنوب یمن، سبب کشته شدن یکی از اعضای ارشد القاعده یمن شده که اخیراً به چهره سرشناسی در این گروه تبدیل شده بود. نصر بن علی الانسی در برخی از مهمترین گردهمایی های عمومی القاعده، از جمله در ویدئویی که این گروه مسئولیت حمله به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را بر عهده می گرفت، حضور داشت. بر اساس بیانیه القاعده یمن، وی به همراه پسر خود و شش تن دیگر از اعضای القاعده هدف حملات پهپادهای آمریکایی قرار گرفته و کشته شده اند.


این در حالی است که در گوشه ای دیگر از منطقه، آمریکا اقدام به آموزش دادن شورشیان خوانده تا به زعم خود آن ها را برای مبارزه با داعش آماده سازد. به نوشته «لس آنجلس تایمز»، ارتش آمریکا کار آموزش ده ها تن از اعضای گروه های شورشی سوری را آغاز کرده تا آن ها را برای مبارزه با داعش در داخل این کشور آماده سازد. در این دوره شش هفته ای، بیش از 400 شورشی سوری حضور دارند ضمن گذراندن آموزش های نظامی در ترکیه، اردن، عربستان سعودی و قطر، از آمریکا حقوق و سلاح های سبک نیز دریافت می کنند. به گفته وزیر دفاع آمریکا، آموزش حدود 90 نفر از این افراد آغاز شده و آموزش دومین گروه نیز طی چند هفته آینده آغاز خواهد شد. 


در نهایت، خبر رفع توقیف کشتی آمریکایی توسط ایران، از روز گذشته تاکنون بازتاب زیادی در عرصه بین المللی داشته است. روزنامه «یو اس ای تودی» می نویسد ایران روز گذشته یک کشتی تجاری را که هفته گذشته توقیف کرده بود آزاد کرده و به آن اجازه داده از آب های سرزمینی ایران خارج شود. این روزنامه ضمن اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران می نویسد توقیف کشتی مذکور به دستور یک دادگاه ایرانی و به دلیل وجود شکایت های حقوقی از شرکت مالک کشتی این کشتی انجام گرفته بود. افخم همچنین گفته 30 خدمه کشتی مذکور همگی در زمان ترک آب های سرزمینی ایران در صحت و سلامت بوده اند. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن