تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818761849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات گسترده با فعالان اقتصادی کشورهای تاثیرگذار جهانی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل امور تشکل های اتاق ایران: مذاکرات گسترده با فعالان اقتصادی کشورهای تاثیرگذار جهانی آغاز شد تهران - ایرنا - مدیرکل امور تشکل های اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز فضای کنونی کشور ایجاب کرده تا اتاق به دنبال مشارکت فعال در رویدادهای بین المللی موثر برای بخش خصوصی است و در این ارتباط مذاکرات بسیار گسترده ای با فعالان اقتصادی کشورهای تاثیرگذار جهانی شروع شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هومن حاجی پور در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران و نمایشگاه Made in Iran که قرار است شهریورماه امسال در کانادا برگزار شود، افزود: همزمان با این همایش و نمایشگاه جانبی آن که با حمایت اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.
وی اضافه کرد : بخش خصوصی در واقع متولی برقراری رابطه با کشورهایی شده که پیش از این روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با ایران نداشته و با توجه به ضرورت توجه به سرمایه گذاری ها در پساتحریم و با توجه به ظرفیت بسیار وسیعی که بازار کانادا برای جذب محصولات ایرانی دارد ، اهمیت برگزاری این نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران را افزایش داده است.
حاجی پور ضمن درخواست از مسوولان سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه ها برای ارائه نظرات سازنده خود در برگزاری این نمایشگاه، گفت : این رویداد در سه بخش شامل برگزاری نمایشگاهی که به منظور ارائه توانمندی های تولیدی و صادراتی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف فناوری ، معدن ، صنایع غذائی و عمدتا معرفی اقتصاد فرهنگ وهنر ایران است .
به گفته وی ،برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران و برگزاری سمفونی صلح که با تقارن 11 سپتامبر و با توجه به تاکید دولت و مقام معظم رهبری درخصوص صلح پایدار جهانی صورت می گیرد، قرار است ، برگزار شود .
این مقام اتاق ایران تصریح کرد: قرار است با سمفونی صلح ، برنامه زنده ای از حوزه فرهنگ و هنر ایرانی ارائه شود تا بتوانیم تصویر صلح طلبی درستی از کشورمان به این کشور در آمریکای شمالی نشان دهیم .

** شکستن سدها در برابر روابط اقتصادی ایران و کانادا
معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نیز اظهار داشت: طی یک سال گذشته در نمایشگاه های داخلی با افزایش مشارکت 100 درصدی و از نظر حضور کشورهای خارجی با افزایش 200 درصدی مواجه شدیم و کشورهای کانادا ، آمریکا و آلمان قطب های مهم نمایشگاهی جهان محسوب می شوند و باید از ظرفیت نمایشگاه ها به خوبی استفاده شود .
محمدجواد قنبری شکسته شدن سدها در برابر روابط اقتصادی ایران و کانادا را مورد استقبال قرار داد و گفت : اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان متولی بخش خصوصی ، به دنبال برقراری و احیای روابط اقتصادی با کشورهای جهان است تا راهی باز کند که رابطه تجاری مستحکم شود.
قنبری گفت : وقفه چندین ساله در روابط تجاری باید برداشته شود و اکنون که قرار است به طور رسمی به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران وارد بازار کانادا شویم ، بهتر است که ارتباط با شرکت ها با مطالعه بیشتری صورت گیرد و به اعتقاد من با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته ، برای برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران در کنار نمایشگاه Made in Iran با ارتباط خوبی که با اتاق کانادا برقرار شده می توان به شروعی خوب در برقراری روابط تجاری میان دو کشور امیدوار بود.

** حمایت از تعاملات بخش خصوصی در سطح بین المللی
نماینده سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی نیز در این نشست گفت: شرایط فعلی اقتصادی کشور و با وجود دیپلماسی موجود در دولت تدبیر و امید و نوع نگرش و گفتمان در سطح بین المللی ،باید از اینگونه ابتکارات حمایت کرد .
آرش فراز افزود :بخش خصوصی در این زمینه تصمیم بسیار خوبی گرفته و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار وظیفه بهبود شاخص های کسب و کار کشور را به اتاق بازرگانی محول کرده و اقدام اخیر بخش خصوصی در برقراری روابط اقتصادی با کانادا نیز در همین ارتباط است.

** ایرانیان مقیم کانادا، پل ارتباطی مناسب
رییس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت: امروز درکانادا حدود 600 هزار ایرانی اقامت دارند که می توان به عنوان پل ارتباطی مناسب برای توسعه روابط تجاری دو کشور استفاده کرد و ما پیش از این نیز در بحث صادرات نرم افزار برای ورود به بازار آمریکا از این پتانسیل استفاده کردیم.
محمدرضا طلا افزود: اکنون درنظر داریم با برگزاری نمایشگاه Made in Iranو همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران که در تابستان امسال در کانادا برگزار می شود ، توانمندی های ایران در حوزه های دانش بنیان ، آی تی ، صنایع دستی ، سنگ های قیمتی ، طلا و جواهر ، خشکبار ، فرش و گروه کالاهایی که مزیت نسبی دارند ، معرفی کنیم.
به گفته طلا، این نمایشگاه در سایت رسمی نمایشگاه بین المللی تورنتو به ثبت رسیده و افزود: پس از ثبت این نمایشگاه مذاکرات اتاق برای اعزام هیات تجاری به نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر آمریکا نیز آغاز می شود.
اقتصام (3) 1574 ** 1559



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن