تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802504246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه 5.9 درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران: روند رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه 5.9 درصد است تهران - ایرنا - معاون نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران با جالب ارزیابی کردن گزارش امسال کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) گفت: روند رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه آسیا و اقیانوسیه در سال جاری میلادی 5.9 درصد است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بالاسوبرامانیام مورالی روز پنجشنبه در کنفرانس خبری گزارش 2015 بررسی اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه در محل دفتر سازمان ملل در تهران در سخنانی افزود: اقتصاد منطقه آسیا و اقیانوسیه رشد مطلوبی و رو به رشدی را شاهد بوده است.
وی با بیان این که رشد اقتصادی در آسیا و اقیانوسیه همواره در حال فاصله گرفتن از شرایط جهانی است،گفت:انتظار می رود که در سال 2015 این نرخ رشد به 5.9 درصد افزایش یابد که باتوجه به نرخ 5.8 درصدی در سال 2014 رشد بسیار ناچیزی است.
معاون نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران همچنین اظهار داشت: برخلاف سایر زیرمنطقه ها، شمال و مرکز آسیا با رشد اقتصادی سطح پایین و تورم بالا روبه رو است.
وی با بیان این که باتوجه به بار اقتصادی کاهش قیمت نفت در سطح جهان و تنش های جغرافیایی سیاسی، اقتصاد فدراسیون روسیه در سال 2014 رشد ناچیزی داشت، افزود: پیش بینی می شود که این روند در سال های 2015 و 2016 ادامه یابد.
مورالی با بیان این که در برخی از اقتصادهای منطقه تورم افزایش یافته است ، گفت: کاهش قیمت کالاها، درآمدهای حاصل از تبادلات خارجی را مهار کرده و باعث ضعف ارزهای پولی شده است.
وی گفت: کشورهای منطقه باید اصلاحات سیاسی هماهنگی را در پیش گیرند و از اتکای خود به منابع طبیعی یا درآمد حاصل از کارگران برای رشد اقتصادی بکاهند که این شامل ایجاد محرک برای بخش خصوصی کارآفرین و تقویت روابط بین بخش های منابع و بخش های غیرمبتنی بر منابع می باشد.
معاون نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران همچنین اظهار داشت: انتظار می رود اقتصادهای در حال توسعه جزایر اقیانوسیه به دلیل صادرات انرژی در گینه نو پاپوآ ، فعالیت های بازسازی پس از توفان در برخی از کشورها و همچنین افزایش گردشگری و دریافت پرداخت ها رشد سریع تری را تجربه کنند، با این حال عملکرد اقتصادی در این زیرمنطقه نسبت به بحران های طبیعی مکرر بسیار آسیب پذیر است.
وی همچنین بیان داشت: رشد اقتصادی در جنوب و جنوب غرب آسیا تا سال 2014 اساسا به دلیل عملکرد قوی تر در بخش اقتصاد کلان در هند بود اما همواره سرعت آن کمتر از حد قبل بحران بوده است.
وی همچنین با بیان این که گزارش امسال از یافته های جالبی برخوردار است، گفت: بیشترین رشد فراگیر در منطقه آسیا مربوط به سه کشور قزاقستان، روسیه و تایلند و همچنین کمترین رشد مربوط به سه کشور بنگلادش، هند و پاکستان بوده است که این می تواند مخاطره ایجاد کند.
به گفته وی، این ارزیابی ها همچنین اشاره می کند به این که مناطق جنوب و جنوب غربی آسیا شاهد کمبود نیروی برق و همچنین رشد مصرف گرا می باشد.
وی همچنین با اشاره به روندها و الگوهای رشد فراگیر در منطقه گفت: در شد تولید ناخالص ملی ، فقر ، نابرابری درآمد و اشتغال نشان می دهد که با وجود کاهش فقر شدید به نصف یا بیشتر در اکثر کشورهای منطقه به دلیل رشد بیشتر تولید ناخالص ملی ، فقر در خطر دو دلار همواره شایع است.
وی در عین حال افزود: این مساله هم دیده می شود که افزایش در سطح درآمد واقعی همواره به طور مساوی است که از داخل کشور تقسیم نشده اند، برعکس نابرابری درآمدی در بسیاری از کشورهای منطقه به خصوص در کشورهای در حال توسعه در مناطق شهری افزایش یافته است بنابراین از دهه 90 میانگین وزنی جمعیت شاخص جیمی ، مقیاسی در نابرابری درآمدی در کل منطقه از 33.5 به 37.5 افزایش یافت.
وی همچنین گفت: با وجود کاهش قابل توجه میزان فقر این منطقه هنوز در حدود 750 میلیون فقیر دارد چرا که دستاوردهای در حال رشد اقتصادی به صورت مساوی تقسیم نشده و بیشتر به نفع ثروتمندان است. ضمن این که در این کشورها زنان و روستاییان همچنان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.
اقتصام ** 1836 ** د . الف**1440



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن