تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798435212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجازات مجرم باید کمترین تاثیر را بر خانواده اش بگذارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون قوه قضاییه: مجازات مجرم باید کمترین تاثیر را بر خانواده اش بگذارد تهران - ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ، شخصی بودن مجازات را اصلی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مجازات مجرم باید به گونه ای باشد که کم ترین تاثیر منفی به خانواده و بستگان او داشته باشد.


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، محمدباقر الفت روز سه شنبه در جلسه مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و شورای حمایت های اجتماعی از خانواده زندانیان، افزود: هنر قانونگذار و یا قاضی، مهم دانستن اصل شخصی بودن مجازات است و مجازات در نظر گرفته شده برای مجرم باید کمترین تاثیر منفی بر خانواده و بستگانش داشته باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: گاهی برای عده ای تصور می شود، وجود انجمن های حمایتی سبب می شود تا فرد مجرم فارغ از مسوولیت های خود باشد و وظایف خود را بر دوش انجمن ها قرار بدهد.
الفت اضافه کرد: همچنین این سوأل مطرح است که آیا در بزهکار و مجرم شدن یک فرد، دولت و مردم نقشی نداشته اند؟ آیا تمام منابع ملّی، امکانات آموزشی و شغلی به صورت مساوی در میان آحاد مختلف مردم توزیع شده است؟ از دیگر سو، حمایت از این گونه افراد مورد تأیید دین مبین اسلام است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه برخی نکات در مواجهه با موضوع مهم حمایت از خانواده زندانیان باید مدنظر قرار گیرد، گفت: یکی از این نکات مهم این است که طی این فرایند نمی خواهیم یک نقطه اتکایی همیشگی برای زندانیان وجود داشته باشد تا آسوده خاطر و فارغ از عمل مجرمانه خود باشند.
وی ادامه داد: در نتیجه بحث توانمندسازی زندانیان نکته مهمی است که باید به گونه ای به آن پرداخته شود که فرد زندانی بر فرض اگر پدر خانواده است فراموش نکند که بار مالی خانواده بر دوش اوست و خانواده زندانی نیز نباید فراموش کنند که مسوولیت تأمین مالی خانواده بر دوش پدر خانواده است.
معاون قوه قضاییه با تأکید بر حمایت ازخانواده زندانیان تصریح کرد: همواره لازم است خود زندانی فعالیت های حرفه آموزی و اشتغال داشته باشد و یک فرد مولّد اقتصادی باشد.
به گفته وی، اگر زندانی که پدر خانواده نیز به شمار می آید، بتواند در فرایند توانمند سازی در زندان به اشتغال بپردازد و هزینه های زندگی خانواده خود را متقبل شود جایگاه او نیز در خانواده حفظ خواهد شد و با توجه به طرح این مباحث، توانمند سازی فرد زندانی و سپس خانواده و تبدیل اعضای خانواده به فرد فعال اقتصادی به میان می آید.
الفت ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که سوای حمایت های مادی، باید حمایت های معنوی و عاطفی برای یک خانواده در نظرگرفته شود که دراین خصوص نیز باید برنامه ریزی صحیح برای تداوم رابطه عاطفی میان مجرم و خانواده مجرم صورت پذیرد.
وی همچنین تاکید کرد: ترتیب حمایت های مادی و معنوی از سوی انجمن های حمایت نباید به گونه ای باشد که سبب حذف پدر مجرم و یا مادر مجرم از خانواده شود.
الفت با بیان اینکه وظایف انجمن های حمایت از خانواده زندانیان بسیار بالاتر ازصرفاً رفع نیازهای اولیه و ابتدایی است، گفت: علاوه بر توانمندسازی اقتصادی، جسمی و حمایت های اجتماعی باید به صورت ویژه به توانمندسازی فرهنگی و معنوی خانواده ها توجه شود.
وی ادامه داد: تغییرات در قانون آیین دادرسی جدید از سقف حداکثر و حداقل های مجازات کاسته است و به سمت مجازات جایگزین حرکت کرده است.
معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: به دلیل عدم آگاهی بخشیِ عمیق در جامعه هنوز کمک به انجمن های حمایت از خانواده زندانیان به اندازه سایر اعمال حسنه چون ساخت مدرسه و حسینیه مورداستقبال قرار نگرفته است که در راستای آمادگی مردم برای کمک به چنین انجمن هایی باید اطلاع رسانی صحیح انجام شود.
وی افزود: همچنین از فرصت تدوین قانون برنامه ششم باید استفاده حداکثری برای گنجاندن احکام مرتبط صورت پذیرد.
محسن نصیری ، رییس انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز دراین نشست گفت: انجمن یک موسسه عمومی غیر دولتی است و از اعتبار و بودجه دولتی برخوردار نیست.
نصیری مهم ترین راهبردهای انجمن برای سال 1394 را آگاهی بخشی و دادن شناخت به خانواده زندانیان، توانمندسازی خانواده ها از نظر فکری، اجتماعی و فرهنگی، سازماندهی و هدفمند نمودن مجمع خیرین و نیز استفاده از ظرفیت کانونهای فرهنگی برای کارهای خیر عنوان کرد.
اجتمام** 9317**1776



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن