تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815789914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا سامان کاشی بروجرد به دوران اوج خود می رسد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رفع مشکل مستلزم فعالیت مجدد کارخانه آیا سامان کاشی بروجرد به دوران اوج خود می رسد؟ بروجرد- ایرنا- کارخانه سامان کاشی بروجرد که با داشتن 400 نفر نیروی انسانی، در سال 1385 با توجه به حجم بالای صادرات به عنوان قهرمان صنعت معرفی شد، طی سه سال گذشته با مشکلهای فراوانی دست و پنجه نرم کرده و در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا، کارخانه سامان کاشی بروجرد که در زمینه تولید کاشی کف، دیواری و نما فعالیت می کند در سال 1385، 40 درصد تولیدات خود را به کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و هلند و کشورهای آسیای میانه، حوزه قفقاز، عراق، افغانستان، آفریقای جنوبی و عربستان صادر می کرد.
ولی از سال 1385 تا سال 1394 این واحد صنعتی موفق که از قهرمانان صنعت کشور محسوب می شد در آستانه تعطیلی قرار گرفت.
در این گزارش درصدد یافتن پاسخ به این سوال هستیم که چه اتفاقی افتاد این کارخانه روند نزولی طی کرد و با مشکل روبرو شد و آیا دوباره می تواند به دوران شکوفایی خود بازگردد؟
کارخانه سامان کاشی پس از سال 1385 تاکنون سیر نزولی در پیش گرفت بطوریکه این واحد صنعتی در سال 92 و 93 به ترتیب نتوانست 2و سه ماه از حقوق کارگران را پرداخت کند و از آغاز سال 94 نیز زمزمه تعطیلی این واحد صنعتی به گوش رسید.
نابسامانی در پرداخت حقوق کارکنان، پرداخت نکردن سهم چهار درصد سنوات کارکنان، تمدید نکردن دفترچه های بیمه و ناتوانی در تامین مواد اولیه مشکلاتی هستند که کارخانه سامان کاشی اکنون با آنها دست و پنجه نرم می کند.
جمعی از کارگران کارخانه سامان کاشی بروجرد در یک ماه گذشته خواستار رفع مشکلات و پرداخت حقوق معوقه خود شده اند.
به گفته یکی از کارگران، برخی از پرسنل کارخانه از سال 92 تاکنون حقوق معوقه دارند که باید پرداخت شوند.
پرداخت به موقع حقوق و دستمزد مطالبه اصلی این کارگران است اما به گفته آنان، هربار که این مطالبه را درخواست کرده اند، با وعده ها و حتی تهدید به اخراج مواجه شده اند.
علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بتازگی خواستار پرداخت حقوق معوقه کارگران سامان کاشی شد.
وی افزود: 400 نفر پرسنل این واحد تولیدی و خانواده های آنها در وضعیت معیشتی نامناسبی هستند لذا رفع مشکلات آنها باید در اولویت قرار گیرد.
استاندار لرستان نیز در خصوص رفع مشکلات سامان کاشی بروجرد گفت: پیگیری هایی برای اعطای تسهیلات 250 میلیارد ریالی به این واحد صنعتی صورت گرفته و تاکنون دو جلسه با رییس کل بانک مرکزی و دو جلسه با مدیرعامل بانک ملی به منظور رفع موانع پرداخت این تسهیلات برگزار شده است.
هوشنگ بازوند افزود: مذاکراتی برای خرید محصولات سامان کاشی با وزارت دفاع صورت گرفته است و انتظار می ‎رود مشکلات این واحد صنعتی هرچه سریع ‎تر برطرف شوند.
مدیرعامل کارخانه سامان کاشی بروجرد نیز با بیان اینکه برخی در خصوص بدهی های کارخانه غلو کرده اند، گفت: بدهی سامان کاشی بروجرد 340 میلیارد ریال است ولی برخی شایعه کرده اند که این بدهی 700 میلیارد ریال است.
کمال محسنی در تشریح مشکلات سامان کاشی بروجرد اظهار داشت: بیش از یک سال است که سرمایه در گردش کارخانه سامان کاشی به حداقل رسیده و برای رفع این مشکل دریافت تسهیلات از بانک های عامل ضروری است.
وی با اشاره به عدم دریافت تسهیلات از سال 1385 تاکنون افزود: متاسفانه بانک ها در شرایط بحران مالی کارخانه هیچ گونه تسهیلات و کمک مالی ارائه نداده اند.
وی بازدید کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد از کارخانه را یادآور شد و گفت: این کارشناسان به این نتیجه رسیدند که باید 250 میلیارد ریال تسهیلات به منظور افزایش سرمایه در گردش، پرداخت مطالبات نیروها و بازسازی برخی از ماشین آلات اختصاص یابد.
مدیرعامل کارخانه سامان کاشی بروجرد افزود: پارسال مسوولان برای پرداخت این تسهیلات به کارخانه سامان کاشی قول مساعد دادند ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: تا پیش از سال گذشته فقط چهار ماه از حقوق کارکنان معوق مانده بود ولی اکنون به 6 ماه رسیده است.
محسنی با ابراز نگرانی از تحصن کارگران سامان کاشی گفت: به رغم اینکه کارگران در تجمع های اخیر به دنبال احقاق حق خود هستند ولی این تجمع ها به هیچ وجه مورد پذیرش مدیریت کارخانه و مسوولان نیستند و باعث تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی شده اند.
وی ارزش این کارخانه را بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: باید با درایت و برنامه ریزی از ضربه زدن به کارخانجات مهم و صنعتی کشور در زمان تحریم، رکود بازار و تغییر سیاست های پولی کشور جلوگیری شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات صنعت، اشتغالزایی و تعدیل نیرو برنامه ریزی کرده است که امیدواریم مشکلات سامان کاشی نیز با این برنامه ریزی ها برطرف شوند.
مدیرعامل کارخانه سامان کاشی بروجرد با اشاره به سفر مدیرعامل بانک ملی به بروجرد گفت: موقعیت کارخانه سامان کاشی در سفر مدیرعامل بانک ملی و عضو شورای پول و اعتبار رصد شد.
وی اظهار داشت: کارخانه سامان کاشی توانسته در بازارهای صادرات داخلی و خارجی نشان های برتر را از آن خود کند ولی به دلیل نبود سرمایه در گردش در سه سال گذشته زیان های سنگین مالی را متحمل شده است.
وی ظرفیت تولید این کارخانه را سه میلیون مترمربع عنوان کرد و گفت: متاسفانه این کارخانه در سال گذشته با کمتر از 30 درصد ظرفیت تولید خود یعنی 760 هزار مترمربع فعالیت کرده و از کارخانجات زیان ده بوده است.
محسنی افزود: امید است با رفع مشکلات بتوانیم کارخانه را دوباره با ظرفیت کامل راه اندازی کنیم تا علاوه بر پرداخت بدهی ها، مطالبات کارکنان نیز پرداخت شوند.
وی مجموع مطالبات نیروهای این کارخانه را بیش از 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 18 میلیارد ریال نیز برای پرداخت سنوات افراد بازنشسته در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد نیز در خصوص آخرین پیگیری ها برای رفع مشکلات سامان کاشی اظهار داشت: کارخانه سامان کاشی در سه سال گذشته به دلیل تحریم ها، مدیریت نادرست، ناتوانی در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش دچار مشکل شده است.
مسلم پورقاسمیان افزود: بازار فروش محصولات این واحد صنعتی و دریافت پول محصولات صادرشده به دلیل تحریم های سال های اخیر دچار مشکل شد.
وی اظهار داشت: کارخانه سامان کاشی در سال 92 و 93 به ترتیب حقوق دو و سه ماه کارکنان را پرداخت نکرده و ابتدای امسال در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
فرماندار ویژه بروجرد افزود: در سفر هیات دولت به استان لرستان در ابتدای سال 1393 تصویب شد که 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پرداخت حقوق کارکنان، خرید مواد اولیه، تعمیر ماشین آلات و پرداخت بدهی های کارخانه به سازمان تامین اجتماعی، آب، برق و گاز در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه کارخانه سامان کاشی به دلیل داشتن بدهی به سایر بانک ها نتوانست این اعتبارات را دریافت کند، افزود: عدم دریافت این تسهیلات باعث شد که حدود 6ماه از حقوق کارگران عقب بیفتد، مواد اولیه تامین نشود و ماشین آلات دچار مشکل شوند.
وی گفت: کارکنان سامان کاشی در اعتراضات خود خواستار پرداخت کامل حقوق معوقه خود هستند ولی کارخانه توانست یک ماه حقوق معوقه آنها را پرداخت کند.
پورقاسمیان افزود: اکنون در حال پیگیری از طریق بانک مرکزی برای جذب اعتبارات از سایر بانک ها هستیم تا کارخانه بتواند حقوق معوقه کارکنان را تا عید پرداخت کند.
وی یکی دیگر از خواسته های کارگران سامان کاشی را پرداخت سنوات برای بازنشستگی عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه پس از پیگیری های صورت گرفته، کارخانه این مشکل را با دادن چک برطرف کرده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد تمدید دفترچه های بیمه را از دیگر خواسته های کارگران این واحد صنعتی دانست و گفت: این مشکل با دستور استاندار لرستان برطرف شد و تمام دفترچه ها تمدید شدند.
وی با بیان اینکه رفع مشکلات کارخانه مستلزم فعالیت مجدد آن است، افزود: خوشبختانه مواد اولیه مورد نیاز برای فعالیت کارخانه تامین شده است.
پورقاسمیان با بیان اینکه کارگران اصرار دارند حتما حقوق عقب افتاده آنها به طور کامل پرداخت شود تا سر کار بروند، اظهار داشت: رفع این مشکل و تامین اعتبار یادشده زمان بر است لذا به کارگران توصیه می شود سر کار خود حاضر شوند.
وی افزود: وقتی در کارخانه باشند طلبکار می شوند ولی در صورت عدم حضور، غیبت می خورند که برای سابقه و آینده آنها خوب نیست و به طور قانونی با مشکل مواجه می شوند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد گفت: ما حتما مشکلات کارگران را پیگیری می کنیم و طلب های آنها را می گیریم ولی هیچ کاری برای غیبت های آنها نمی توانیم بکنیم.
وی افزود: به کارگران توصیه شده سر کار خود برگردند ولی آنها گوش نداده اند و این موضوع قطعا به ضرر آنها تمام می شود.
پورقاسمیان قول مساعد معاون بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملی مبنی بر اعطای تسهیلات مورد نیاز به کارخانه را یادآور شد و گفت: پرداخت این تسهیلات کمی زمان نیاز دارد و کارگران باید صبور باشند.
کارخانه سامان کاشی در سال ۱۳۷۴ در جنوب شهرستان بروجرد و در مجاورت بزرگراه بروجرد- دورود- خرم آباد ساخته شد.
فعالیت کارخانه سامان کاشی در برخی موارد بویژه در سه سال اخیر به دلیل کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلاتی روبرو بوده و گاه موجب تجمع و اعترض کارکنان شده و به توقف خطوط تولید نیز انجامیده است.
بیش از 35 درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد وجود دارد.
شهرستان بروجرد با داشتن حدود 400 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان لرستان بعد از خرم آباد است.
گزارش از احسان کردی
3022



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن