تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820850993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دقت سنجی در ابزار اوزان سنجش از مولفه های مهم حقوق مصرف کنندگان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دقت سنجی در ابزار اوزان سنجش از مولفه های مهم حقوق مصرف کنندگان است اراک- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: دقت سنجی در ابزار اوزان سنجش از مولفه های مهم تحقق حقوق مصرف کننده است که مسوولیت آن از تکالیف پایه استاندارد محسوب می شود.


سعید میرنظامی مدنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت 30 اردیبهشت روز جهانی اندازه شناسی، افزود: اندازه شناسی و دقت سنجی ابزار سنجش در کنار استاندارد سازی از مهم ترین ابزار برای پیشرفت های اقتصادی، علمی، تولیدی، خدماتی و تحقیقاتی در سازمان ها است که تثبیت جایگاه محصولات تولیدی داخلی در بازار های جهانی را سبب می شود.
وی ادامه داد: اندازه شناسی و دقت سنجی ابزار در زمینه فروش و تجارت برای تعیین درجه بندی مرغوبیت محصولات و قیمت گذاری آن ها، در زمینه مصرف کالا ها و فراورده ها به عنوان ابزار کمی اطمینان از مناسب بودن کالا، در حوزه خدمات ایمنی و اندازه شناسی محیط زیست و معیار کمی اطمینان از تضمین شاخص های ایمنی در محیط زندگی اجتماعی و ایمنی فردی کاربردهای زیادی دارد.
مدیر کل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: اوزان و مقیاس های وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری باید دارای علامت مخصوص استاندارد باشد و دارندگان این وسایل نباید از اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش فاقد علامت آزمایش اولیه و یا دوره ای در داد و ستد و ارایه خدمات عمومی استفاده کنند.
وی افزود: کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، تایید صلاحیت آزمایشگاه­های مرتبط با اندازه شناسی، آزمون دوره­ای وسایل توزین سبک و سنگین، آزمون نازل های سوخت مایع، کالیبراسیون باسکول­های ثابت و همکف جاده­ای از جمله وظایف سازمان استاندارد در زمینه اندازه شناسی و دقت سنجی ابزار اوزان سنجش است.
مدیر کل استاندارد استان مرکزی خاطر نشان کرد: هشت هزار و 300 دوره بازرسی آزمون دوره­ای وسایل توزین سبک و سنگین در دو سال اخیر توسط بازرسان این اداره کل در استان مرکزی انجام شده است.
میرنظامی مدنی افزود: 74 عدد جایگاه­ سوخت با 720 نازل سوخت در استان وجود دارد که با هدف استاندارد سازی و دقت در عرضه سوخت دو بار در سال مورد بازرسی قرار می گیرد.
وی گفت: بیش از سه هزار و 733 مورد بازرسی در دو سال اخیر از نازل های سوخت جایگاه های استان انجام شده است.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: حدود 450 عدد باسکول در استان مرکزی وجود دارد که در در دو سال گذشته در زمینه کالیبراسیون باسکول­های ثابت و همکف جاده­ای هشت هزار و 300 مورد بازرسی انجام شده است.
میرنظامی مدنی افزود: امسال به منظور حفظ و ارتقای حقوق مصرف کنندگان شهروندی در حوزه تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار، هشت تمدید مجوز صادره و 30 تمدید اعتبار و سه هزار و 750 سنجش وسایل اوزان از جمله ترازو، باسکول های فروشکاهی و 210 باسکول مورد دقت سنجی و اندازه شناسی می شوند.
مدیر کل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: یک هزار و 440 مورد برنامه آزمون علامت گذاری وسایل سنجش نازل های سوخت مایع و 167 مورد آزمون انگ فلزات گران بها استان مرکزی نیز امسال در دستور کار است.
بر اساس اجرای مفاد تبصره یک ذیل ماده شش قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب سال 1371 مصوبه های شورای عالی استاندارد، کالاهای تولید داخل مشمول مقررات استاندارد اجباری شده و تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد ممنوع است.ک/2
1955/6013/






29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن