تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاغذ ابزار قدرت نرم محسوب می‌شود / تحت تأثیر بازدیدکنندگان ایرانی قرار گرفتم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سفیر ایتالیا در نشست تعاملات فرهنگی ایران و ایتالیا:
کاغذ ابزار قدرت نرم محسوب می‌شود / تحت تأثیر بازدیدکنندگان ایرانی قرار گرفتم
«مااورو کونچاتوری» گفت: کاغذ در همه‌ی دورانها وسیله‌ی انتقال دانش بشری و ابزار قدرت نرم به حساب می‌آید.


به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تعاملات فرهنگی ایران و ایتالیا که با حضور "مااورو کونچاتوری" سفیر ایتالیا در ایران، "کارلو چرتی" رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران، "روبرتو کلینی" رئیس نمایشگاه بولونیا و "امیر مسعود شهرام‌نیا" مدیر موسسه فرهنگی نمایشگاه ایران که ظهر امروز در سرای اهل قلم برگزار شد.


مااورو کونچاتوری سفیر ایتالیا در ایران درابتدای مراسم گفت: لازم است از دکتر صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران که به استقبال ما آمدند، تشکر کنم و همچنین امکانی را که برای ما برای بازدید از نمایشگاه کتاب فراهم کردند قدردانی کنم.


وی ادامه داد: چند ساعتی را که از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردم کار صورت گرفته را بسیار تحسین کردم.


سفیر ایتالیا افزود: تحت تأثیر بازدید کنندگان ایرانی قرار گرفتم و بازدید امروز برای من آموزنده بود. شمار حضور جوانها نشان از علاقه‌ی جوانان ایرانی به کتاب و محتوای آن را دارد.


وی ادامه داد: ایتالیایی‌ها مشتاق شناخت ایرانی‌ها هستند و آن مطالبی را که ایرانی‌ها نوشته اند، بخوانند.


کونچاتوری افزود: حضور پرشمار افراد در نمایشگاه کتاب نقطه ی عطفی برای من است و تحت تأثیر کیفیت بعضی از کتابها قرار گرفتم. قادر به خواندن الفبای فارسی نیستم ولی کیفیت کتاب را می‌توانم مشاهده کنم و از نوع حروف، کیفیت کاغذ و سطح بالای تولید آثار که در این زمینه تولید شده است نشان از توانایی ایرانی‌ها دارد.


وی افزود: این نوعی از هنر است که در فلات ایران رشد کرده لذا اطمینان دارم که در عرصه فرهنگی ایران و ایتالیا می‌تواند تأثیرگذار باشد.


سفیر ایتالیا گفت: روابط فلات ایران و شبه جزیره ایتالیا از تاریخ کهن و دیرینه‌ای برخوردار است که هر دو کشور ریشه در تاریخ کهن امپراتوری دارند.


وی افزود: در گذشته روابط نظامی ارتباطات را شکل می‌داد و بعد از گذشت سده‌ها این دیدگاه تبدیل به دیدگاه فرهنگی و خطوط ارتباطی کشورها شد.


کونچاتوری تصریح کرد: در واقع ما می‌توانیم نقش میانجی را ایفا کنیم، لذا اطمینان دارم که فرهنگ ایران و ایتالیا  مشابهت‌هایی را با هم دارد. زبان و فرهنگ ما می‌تواند میان ما و ایرانی‌ها ارتباط برقرار کند و سپس این امکان را که فراهم کردیم که با کشورهای دور ارتباط برقرار کنیم.


سفیر ایتالیا ضمن اشاره به این نکته که زبان پل ارتباطی میان دو ملت است، افزود: ما دو ملت کنجکاو هستیم، برای سده‌های متمادی از طریق راه ابریشم با هم ارتباط برقرار کردیم و ایران و ایتالیا این ارتباط را از طریق راه بازرگانی با یکدیگر داشتند.


وی ادامه داد: یکی از تبادلات بزرگ که میان فلات ایران و شبه جزیره‌ی ایتالیا شکل گرفت انتقال فناوری‌ها بود.


سفیر ایتالیا گفت: از طریق کشور چین کاغذ به شبه جزیره ایتالیا وارد شد و کاغذ عنصر اولیه برای پدید آمدن کتاب محسوب می‌شود. گسترش استفاده از کاغذ و طبع کتاب یکی از تحولات بشریت است. 


وی افزود: کاغذ ابزار قدرت نرم محسوب می‌شود و وسیله‌ای برای انتقال دانش بشریت است.


کونچاتوری تصریح کرد: کتاب و کاغذ عرصه‌ی دوستی میان ملل مختلف محسوب می‌شود، اگر ایرانی‌ها نبودند نمی‌توانستیم به این دانش دست پیدا کنیم.


وی گفت: جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد ایران از ایتالیا بازدید کرده است و ملاقاتی با وزیر فرهنگ و ارشاد ایتالیا، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات عالی رتبه ی ایتالیا و اهالی عرصه فرهنگ ملاقات‌هایی را داشتند. این سفر در سال 2014 انجام شد.


سفیر ایتالیا ادامه داد: مسائل فرهنگی در روابط کشورها نقش بسزایی را ایفا می‌کند و فرهنگ عامل اصلی محسوب می‌شود.


جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد ایران یادداشت تفاهم‌نامه‌ای را با فرانچی، وزیر فرهنگ و ارشاد ایتالیا به امضا رساندند.


یادداشتی با مفاد بسیار بود که چهارچوب روابط فرهنگی این دو کشور در سالهای آتی در آن گنجانده شده است.


کونچاتوری اظهار داشت: بازگشت ایتالیا به ایران یکی از یادداشتهای این تفاهم‌نامه بود و حضوری که در سالهای آتی خواهد داشت حضوری که از دید ایتالیا وزن سیاسی دارد و آنکه وزیر فرهنگ ایتالیا به خاطر کسالتی که برایشان پیش آمده نتوانستند در این سفر همراه ما باشند.


وی ادامه داد: وزیر فرهنگ ایتالیا در واقع ریاست دایرة المعارف ترکانی را بر عهده دارد.


سفیر ایتالیا گفت: در نمایشگاه کتاب مشاهده کردم که مردم ایران علاقه‌ی زیادی به یادگیری زبان ایتالیایی دارند و بی دلیل نیست که در دانشگاه‌های ایران سه مدرس زبان ایتالیایی داریم و همچنین مدرسه‌ای ایتالیایی در ایران دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی را برگزار می‌کند.


وی افزود: در طی بازدید امروز از نمایشگاه کتاب تهران آثار بسیاری را از ادبیات ایتالیا که به فارسی ترجمه شده است، دیدم و همزمان از همتای ایرانی خواهم خواست تا ما را در راه ترجمه ایتالیایی به ایرانی حمایت کند.


سفیر ایتالیا ضمن اشاره به دو ابتکار عمل در نمایشگاه کتاب ایتالیا، گفت: این دو ابتکار عمل که نخستین آن نمایشگاه جهانی میلان 2015 و دو سالانه ی ونیز است.


در هر دوی این واقعه‌ی فرهنگی حضور شاخص ایران را شاهد هستیم. ایران در نمایشگاه میلان یک غرفه‌ی بسیار زیبا و حضور شاخص خواهد داشت که البته موضوع نمایشگاه تغذیه است.


غرفه‌ی ایران نزدیک غرفه ی ایتالیا قرار دارد و این اتفاق، اتفاقی نبوده است چون ما خواستیم که ایران و ایتالیا همواره با هم در تعامل باشند.


وی افزود: مسئولین ایرانی به صورت خردمندانه تصمیم گرفتند آثار نگارگران ایرانی در کنار آثار نگارگران همسایه‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور داشته باشد.






انتهای پیام/





اخبار مرتبط

انتشارات ققنوس 13 عنوان کتاب ویژه را به نمایشگاه آورد
«سوره‌ی مهر» به دنبال راه‌اندازی بازاری برای کتاب‌های تعاملی است
استقبال از نمایشگاه کتاب تنها محدود به بخش دانشگاهی نیست/ برد با ناشرانی است که با کتابهای تازه ورود پیدا کرده باشند
برگزاری نمایشگاه کتاب حاصل ماه ها برنامه ریزی وزارت ارشاد است
ایتالیایی‌ها از نمایشگاه کتاب بازدید کردند




۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن