تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802944924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آل اسحاق: اقتصاد مقاوتی حاصل بررسی نقاط ضعف وقوت سیاستهای اقتصادی گذشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آل اسحاق: اقتصاد مقاوتی حاصل بررسی نقاط ضعف وقوت سیاستهای اقتصادی گذشته است اصفهان - ایرنا - عضو اتاق بازرگانی تهران ، رویکرد به اقتصاد مقاومتی را نتیجه و برآیند نگاه اسیب شناسانه و بررسی نقاط ضعف و قوت سیاستهای اقتصادی گذشته ذکر کرد و افزود : اقتصاد مقاومتی نمونه ای کامل وجامع و مطابق با شرایط روز است .


به گزارش ایرنا، یحیی آل اسحاق عصر دو شنبه در در نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی در دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان با اشاره وضعیت اقتصادی کشور طی 36 سال گذشته افزود : دراین مدت سیاستهای اقتصادی تابع وضعیتها و و نظرات و آراء متفاوت بود گرچه در این دوران فضا برای اظهار نظر در مباحث اقتصادی باز بود اما وضعیت بگونه ای بود که موجب فاصله طبقاتی شد .
وزیر بازرگانی دولت سازندگی با بیان این که دولت روحانی، اقتصاد اعتدالی را مد نظر قرار دارد خاطر نشان کرد: این دولت می کوشد تا توازن بین دیدگاه های مختلف بازار آزاد و اقتصاد را برقرارکند.
وی افزود : طی این سی و شش سال بسیاری از فرصت ها را از دست داده ایم اما تجاربی ارزشمند نیز بدست آورده یم .
وی با تشریح اقتصاد شانزده ساله کشور بعد از دفاع مقدس گفت : دولت هاشمی در راستای اقدامات مورد نظر بانک جهانی عمل می کرد و هدف وی نزدیکی به اقتصاد بازار آزاد بود ، او تاکید داشت و صرفا دید واقع نگر به امور اقتصادی داشته باشیم.
دکتر آل اسحاق، دولت خاتمی را نیز پیرو دولت قبل از خود دانسته و یادآور شد: دولت هفتم و هشتم بشدت پیرو توصیه های بانک جهانی بود و این امر بنحوی بود که فقط به اقتصاد کلان توجه داشتند.
وی دولت احمدی نژاد را پیرو سیاست های دولت رفاه دانست و افزود: این دولت فقط به توزیع درآمد مردم در مناطق مختلف نگاه می کرد و سعی کرد تا عدالت را با تقسیم و گسیل منابع به اقسا نقاط ایران تامین کند. این نگاه یک سویه به مانند نگاه های یک سویه دولت های قبلی باعث ایجاد موجی از نارضایتیها شد .
یحیی آل اسحاق، برخورداری از نیروی انسانی جوان ، وجود پنج میلیون دانشجو، منابع طبیعی و موقعیت ژئو پلوتیکی را از ویژگیهای وظرفیتهای توسعه ای ایران بر شمرد و افزود : این زمینه ها مهمترین بستر برای رشد و توسعه و رسیدن به اهداف نظام است .
وی با بیان اینکه سهم ایران از کل مبادلات تجاری جهان با وجود دارا بودن یک درصد جمعیت جهان ، تنها در سه هزارم از این کل است ، از بیکاری، معیشت مردم، وضعیت نظام بانکی و روابط بین المللی را از مهمترین چالشهای اقتصادی نام برد و اضافه کرد : کارخانجات ما با 30 درصد ظرفیت خود به فعالیت ادامه می دهند و نظام بانکی ما غیر اصولی است زیرا اقتصاد ایران را به یک اقتصاد بانک محور تبدیل کرده است.
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از سخنان خود مذکرات هسته ای را نشانه و نمایش اقتدار ایران دانست و افزود : در این مذکرات دیپلمات های آمریکا با 135 کارشناس و کشورهای اروپایی هر یک با بیش از 30 کارشناس در این مذاکرات شرکت کرده اند و ایران نیز با 4 دیپلمات و 20 همراه اقتدار خود را به نمایش گذاشت.
آل اسحاق درخصوص اثار و دستاوردهای های توافق هسته ای گفت: با توجه به اینکه کالاهای تولید داخلی 30 درصد گران تر از جهان و کیفیت آنها نیز در مقیاس های جهانی 30 درصد پایین تر است ، در این صورت اگر دیوارهای اقتصادی را برداریم همه اینها مشکل ساز می شود لذا تولیدکنندگان داخلی باید از فرصت استفاده و در خصوص بالا بردن کیفیت تولیدات خود از یکسو و کاهش قیمتها از سوی دیگر ازهم اکنون برنامه ریزی و تلاش کنند.
وی از وجود سایه سیاست بر فضای اقتصادی انتقاد کرد و افزود: اگر ما بخواهیم اقتصاد سالم داشته باشیم باید سیاست را از اقتصاد جدا کنیم .
1339



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن