تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799561516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باشت شهری کهن که از قافله توسعه عقب مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: باشت شهری کهن که از قافله توسعه عقب مانده است گچساران - ایرنا - شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق سکونتگاهی انسان از دوره های کهن تاریخ تاکنون است، که با وجود این همه توانمندی از قافله توسعه عقب مانده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، کشف اشیای تاریخی، وجود اشکفت ها، درخت کهن سال باشت و ده ها اثر تاریخی دیگر از یک طرف و راه اندازی نخستین بخشداری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1304، نخستین پاسگاه انتطامی این استان در سال 1312 و یکی از اولین مکتب خانه های جنوب کشور در سال 1273 در این شهرستان گواهی بر قدمت شهرستان باشت است.
اما این قدمت و ده ها قابلیت جغرافیایی و مردمی سخت کوش نتوانسته به توسعه پایدار این شهرستان کمک کند.
امکان رونق صنایع گردشگری، کشاورزی و صنعت به دلیل موهبت های طبیعی و موقعیت جغرافیایی در این شهرستان دور از دسترس نیست و تنها نیازمند توجه مسوولان است.
بن بست راه های روستایی، نبود زیرساخت های آب و برق در بسیاری از روستاهای این شهرستان، کمبود مراکز درمانی، نبود پایانه مسافربری، وجود تنها یک جایگاه سی ان جی و توسعه نیافتگی شهرک صنعتی خان احمد مهمترین مشکلات این شهرستان است.
رییس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت:این شهرستان با وجود زمین های کشاورزی مناسب ، اقلیم متنوع آب و هوایی، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی پرتلاش می تواند محلی مناسب برای رونق تولید محصولات کشاورزی و کمک به امنیت غذایی و خودکفایی کشور باشد.
علی مرادی افزود: قرار داشتن باشت در مسیر ارتباطی شیراز به گچساران و نزدیکی به بنادر جنوبی بستری مناسب برای تبدیل این شهرستان به قطب بزرگ تولید محصولات صنعتی و کشاورزی است.
وی اظهار کرد:سالانه بیش از 80هزار تن محصول زراعی، صیفی و باغی با تلاش هشت هزار بهره بردار در باشت تولید می شود که بخش عمده ای از این محصولات در خارج از این شهرستان فراوری و به بازار مصرف عرضه می شود.
فرماندار باشت گفت:نبود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، بهره وری نامناسب از منابع آبی و دیم بودن بخش عمده ای از زمین های کشاورزی راه توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان را کند کرده است.
سید موسی حسینی افزود:وجود جاذبه های طبیعی متنوع مانند دشت شلال دان، درخت کهنسال باشت، رود رونه، اشکفت برابر و بناهای به جا مانده از ایران باستان قابلیت هایی است که در صورت تقویت زیرساخت های گردشگری می تواند گره گشای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مستعد باشد.
وی اظهار کرد: دولت و نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تلاش برای احداث سد شیو و چهاربانده کردن راه ارتباطی باشت به بابامیدان و ساماندهی رودخانه باشت آینده ای روشن برای رونق کشاورزی و صنعت این شهرستان ترسیم کرده اند اما توسعه باشت نیازمند توجه بیشتری است.
وی اظهار کرد:فراهم کردن شرایط احداث صنایع تبدیلی و واحدهای تولیدی در شهرک صنعت خان احمد و توسعه زیرساخت های گردشگری راهکارهای آبادانی این خطه است.
نماینده شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عمق محرومیت شهرستان باشت به دلیل عقب ماندگی های تاریخی و کم توجهی مسوولان در سال های گذشته بوده است.
غلامرضا تاجگردون افزود: این شهرستان با وجود مواهب طبیعی در سال های گذشته توسعه چندانی نداشته است.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن چندین پروژه عمرانی بزرگ در باشت ابراز امیدواری کرد: آبادانی این شهرستان شتاب گیرد.
وی احداث بیمارستان باشت، سدشیو،جاده باشت - چرام، چهارخطه باشت به بابامیدان، ساماندهی رودخانه باشت و ایمن سازی جاده باشت به چرام را از مهمترین پروژه های در حال احداث این شهرستان است.
وی با یادآوری افزایش چشمگیر اعتبارات طرح های عمرانی و اختصاص یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان های گچساران و باشت در سال جاری ابراز امیدواری کرد: بتوان در سال های آینده شاهد تحول چشمگیر در توسعه این شهرستان بود.
شهرستان باشت با وسعت بیش از دو هزار و 900 کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 115 روستا یک شهر، دو بخش 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 21 هزار نفر جمعیت است.
این شهرستان در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
گزارش از فرزانه شریفی
8143/1662/ 6075



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن