تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799107851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه‌ها بايد جانبازان شيميايي را به دنيا معرفي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رسانه‌ها بايد جانبازان شيميايي را به دنيا معرفي كنند
دكتر «سويا شي‌زوكي» بانويي از اهالي هيروشيماي ژاپن است كه در رشته داروسازي تحصيل كرده است
نویسنده : معصومه طاهري 


دكتر «سويا شي‌زوكي» بانويي از اهالي هيروشيماي ژاپن است كه در رشته داروسازي تحصيل كرده است. وي بعد از واقعه هيروشيما و ناكازاكي كه در آن مردم نياز دارويي بسياري پيدا كردند تحت تأثير دكترصلح‌طلب سوئدي قرار گرفت؛ كسي كه بدون هيچ چشم‌داشتي تنها با نيت بشردوستانه در كمترين زمان ممكن مقدار بسيار زيادي از نياز دارويي مردم بحران‌زده اين شهر را تأمين كرده بود و همين انگيزه‌اي شد تا وي نيز وارد چنين فعاليت‌هاي انسان‌دوستانه‌اي شود و در حد توان به امدادرساني دارويي و غيره بپردازد. او حالا 20 سالي مي‌شود كه ان. جي. اوي «موست» را تأسيس كرده و به كمك دوستانش به ياري مردم آسيب‌ديده مختلف دنيا مي‌رود؛ از چرونويل و غزه گرفته تا آن سر دنيا در كشورهاي اروپايي تا بتواند كمك‌رساني داشته باشد. در سفري كه به ايران و شهر اصفهان داشت فرصتي دست داد تا با وي گفت‌وگو داشته باشيم.

خانم شي‌زوكي از چه زمان و چطور با ايران آشنا شديد؟
گروه ما يك گروه غيردولتي و كمك‌رسان است كه به كشورهاي مختلف دنيا سفر مي‌كنيم. 12 سال پيش بود كه به طور اتفاقي با دكتر خاطري مسئول انجمن حمايت از جانبازان شيميايي آشنا شدم و با كمك ايشان توانستيم به سردشت منطقه آسيب‌ديده از حملات شيميايي برويم؛ منطقه‌اي كه اصلاً باور نمي‌كرديم چه اتفاقات تلخي آنجا رخ داده است بعد از آن سفر براي بقيه دوستان هم تعريف كرديم و آنها براي بازديد از منطقه آمدند و نقطه عطفي شد تا يكسري فعاليت و برنامه درباره جانبازان صورت بگيرد.

چه برنامه‌هايي؟
در سالگرد حادثه هيروشيما و ناكازاكي هر سال تعدادي از جانبازان ايران به مراسم دعوت مي‌شوند. يكسري تعاملاتي بين بيمارستان هيروشيما و ايران صورت گرفته كه ماحصل آن چاپ اطلس جانبازان شيميايي به سه زبان فارسي، ‌ژاپني و انگليسي بود و برگزاري فستيوال فيلم و جشنواره‌هاي سينمايي. در كنار آن يك برنامه تحت عنوان شهرداران صلح داريم تا از همكاري آنها استفاده كنيم. شهردار هيروشيما فعال است و رتبه اول را دارد و شهرداران ايران در رتبه دوم هستند. 320 شهرداري ايران اعلام همكاري كردند و تلاش دارند تا در حوزه كاري خود مؤثر باشند.
آيا تنها انجمن شما با ايران مرتبط است يا ساير ان جي‌اوهاي ژاپن هم در جريان و تعامل هستند؟
البته در ژاپن انجمن‌هاي غيردولتي زياد است كه هر كدام با اهداف خاصي فعال هستند ولي شخصاً در جريان نيستم و آماري ندارم كه كدام انجمن با ايران ربط دارند نكته ديگر اينكه عمدتاً انجمن‌ها در هيروشيما درخصوص بمب اتم و نتايج تلخ آن است.

اين نوع فعاليت‌ها در زندگي شخصي شما چقدر تأثيرگذار بوده است؟
خيلي زياد تأثير مثبت داشته و ازنظر روحي و رواني خودم را ارضا مي‌كنم كه مي‌توانم تا حدي به ديگران كمك كنم. به نوعي اول از همه روي خودم اثر گذاشته است هرچند سخت است ولي دوست دارم بتوانم به اندازه توان و وسعي كه دارم به ديگران كمك كنم.

در اين مدت 12سال كه با ايران مرتبط بوده‌ايد چطور؟
خوشبختانه دوستان زيادي پيدا كرده‌ام و حس خوبي دارم همين باعث شده تا ارتباطم را حفظ كنم و رفت و آمد داشته باشم. جانبازاني بوده‌اند كه با وجود ناراحتي‌هاي جسمي و رواني منفعل نبوده‌ و پيشرفت‌هاي خوبي هم داشته‌ و توانسته‌اند برمشكلات فائق بيايند حتي براي جامعه خود مفيد باشند.

به نظر شما چرا افكار عمومي دنيا درباره شيميايي ايران چيزي نمي‌داند و كشوري كه خودش چنين مظلوم واقع شده را غيرمنصفانه متهم مي‌كنند؟
من هم مي‌خواهم همين را بدانم چرا درباره ايران و مسائلي كه داشته اطلاعات زيادي نيست. من وقتي 12 سال پيش به منطقه سردشت رفتم باور نمي‌كردم حتي دوستانم هم كه رفتند برايشان عجيب و باورنكردني بود. متأسفانه در جهت اطلاع‌رساني هنوز كاري نشده است و براي همين خيلي‌ها نمي‌دانند بايد از راه‌هاي مختلف اطلاع‌رساني استفاده كرد. همين تعاملات تا حدودي مي‌تواند مؤثر باشد به‌خصوص رسانه‌ها بايد حقيقت جانبازان شيميايي را بيان كنند و اين ماجراها و اتفاقاتي كه رخ داده را به گوش همه برسانند.

اگر دنيا با اتفاقات تلخ ايران آشنا شود چه تأثيري خواهد داشت؟
شايد نتوانند كاري انجام بدهند و جانبازان شيميايي همچنان دچار درد و ناراحتي هستند اما اگر اطلاع‌رساني شود مردم دنيا جنايتكاران را تقبيح مي‌كنند. ببينيد هيروشيما را حالا ديگر همه مي‌شناسند و وقتي صحبت از بمب اتم و فعاليت‌هاي اينچنيني مي‌شود خود به خود افكار عمومي دنيا برانگيخته مي‌شود. به‌نظرم بايد از جانبازان شيميايي و مناطق بمباران شده شيميايي ايران براي همه دنيا صحبت كرد تا بدانند چه عواقبي دارد و هوشيارانه مانع رخدادهاي بعدي شد. شايد اگر اين اطلاع‌رساني‌ها زودتر و بيشتر بود شاهد بمباران شيميايي در سوريه و نقاط ديگر نبوديم در هر حال كمترين تأثيري كه دارد اين است كه مانع تكرار و شدت حملات شيميايي مي‌شود.

خود شما و انجمن چه كارهايي در رابطه با بيان مظلوميت ايران كرده‌ايد؟
البته توانايي ما محدود است اما سعي مي‌كنيم درحد توان مؤثر باشيم. من با نوشتن مقاله يا برپايي گردهمايي سعي دارم تا مسائل را بيان كنم.

يكي از كارهاي مجموعه «موست» برگزاري جشنواره فيلم‌هايي سينمايي است. كمي دراين‌باره توضيح بدهيد؟
بله دو سالي مي‌شود كه براي تأثيرگذاري بيشتر از رسانه‌ها اعم از روزنامه‌ها، شبكه‌هاي تلويزيوني و به‌خصوص فيلم كمك گرفته‌ايم چون بهتر و روان‌تر اثر مي‌گذارد. فستيوال فيلم «عشق و صلح» ايران و هيروشيما سعي دارد تا با برگزاري فيلم‌هاي مختلف درباره جنگ ايران و جانبازان ايراني حقايقي كه در اين سال‌ها وجود داشته است را ارائه دهد تا همه بدانند ايران چقدر از حملات شيميايي دچار آسيب شده است و اين كار با فرهنگ‌سازي مؤثر خواهد بود. در ايران آقايان حبيب احمدزاده و پرويز پرستويي مسئول اين جشنواره هستند و فيلم‌هايي متناسب را ارائه كرده‌اند. مانند گيلانه، اتوبوس شب، ‌شيار 143 و... كه در سالگرد بمباران اتمي هيروشيما پخش شده‌اند. خوشبختانه خروجي و تأثيرگذاري خوبي هم داشته‌اند و با اقبال مواجه شده‌اند.

به نظر شما فيلم‌هاي ايراني چقدر تأثيرگذاري جهاني داشته‌اند؟
خوب بوده و اميدوارم جشنواره بهتر و قوي‌تر شود تا بتوانيم به كمك فيلم و قدرتي كه دارد به اهداف خود جامه عمل بپوشانيم. مطمئن هستم سال‌هاي بعد بهتر خواهد شد.

آيا از كشورهاي ديگر هم جانبازان و آسيب‌ديدگان جنگي در مراسم و برنامه‌هاي هيروشيما شركت مي‌كنند؟
بله هم افراد سياسي و ديپلمات‌ها و هم افراد عادي كه به نوعي آسيب‌ديده جنگ‌ها و حملات نظامي بوده‌اند در اين برنامه‌ها هستند تا با هم تعامل و ارتباط داشته باشند از سرتاسر دنيا دعوت مي‌شوند.

اين حضور چقدر مي‌تواند مؤثر باشد؟
اينها شاهدان وقايع جنگي هستند كه خودشان هم آسيب ديده‌اند. ملاقاتشان با هم و ارتباطشان مي‌تواند تا حد زيادي باعث تأثيرات خوب رواني براي خودشان و اطرافيان باشد.

تأمين مالي انجمن شما چگونه است؟
همه شخصي و كمك‌هاي مردمي است و تاكنون هيچ بودجه‌اي از طرف دولت نداشته‌ايم.

به عنوان يك خارجي چه نگاهي به ايران داريد؟
ايران كشوري خوب با مردماني مهربان و دوست‌داشتني است؛ ايراني‌ها برعكس ژاپني‌ها كه خيلي اهل تعارف هستند، احساسات خود را به خوبي بيان مي‌كنند و ارتباط با آنها خوب است براي همين است كه در اين 12 سال مدام با ايران مرتبطم و رفت و آمد دارم چون به ايران علاقه‌مند هستم به خصوص شهر اصفهان با كاشي‌ها و موزاييك‌هاي رنگي و جذاب و آثار زيبايي كه دارد خيلي دلنشين است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن